Μην σας μπερδεύει η ονομασία της, καθώς κάτω από το εμπρός καπό «κρύβεται» μια νέα έκδοση του γνωστού 2λιτρου κινητήρα της Mercedes-AMG με ηλεκτρική για την περίσταση υποβοήθηση, ηλεκτρικό τούρμπο και απόδοση 408 ίππων.
Η καρδιά της νέας Mercedes-AMG C 43 4Matic είναι ο 4κύλινδρος κινητήρας των 2,0 λίτρων της AMG, ο οποίος κουβαλά στα σωθικά του ενδιαφέρουσες αλλά και καινοτόμες συνάμα τεχνολογίες. Ταυτόχρονα, παραμένει πιστός στην παράδοση της μάρκας, κι αυτό όχι μόνο επειδή εξελίχθηκε εξ ολοκλήρου στο Affalterbach, αλλά επιπλέον γιατί εξακολουθεί να κατασκευάζεται εκεί σύμφωνα με την αρχή του «One Man, One Engine» της γερμανικής εταιρείας. Σε αυτή τη διαδικασία, η Mercedes-AMG συνδυάζει, μεταξύ άλλων, τη δεξιοτεχνία των υψηλά καταρτισμένων εργαζομένων της με τις πιο πρόσφατες μεθόδους παραγωγής του Industry 4.0.
Ο κινητήρας με τον εσωτερικό κωδικό M139 (l, χάρη στη διαμήκη εγκατάστασή του κάτω από το εμπρός καπό) είναι ο πρώτος κινητήρας παραγωγής στον κόσμο με ηλεκτρικό στροβιλοσυμπιεστή καυσαερίων, ο οποίος, όπως αναφέρει με… καμάρι το γερμανικό εργοστάσιο, προέρχεται από την εμπειρία της εταιρείας στο Π.Π. της Formula 1.
Επί της ουσίας, εδώ έχουμε να κάνουμε με έναν ηλεκτροκινητήρα πάχους περίπου 4 εκατοστών, ο οποίος είναι ενσωματωμένος απευθείας στον άξονα του στροβιλοσυμπιεστή, μεταξύ του φτερωτής του στροβίλου στην πλευρά της εξαγωγής και της αντίστοιχης του συμπιεστή στην πλευρά της εισαγωγής. Ηλεκτρονικά ελεγχόμενος, αυτός ο ηλεκτροκινητήρας οδηγεί απευθείας τον άξονα του στροβιλοσυμπιεστή και έτσι επιταχύνει τη φτερωτή του συμπιεστή προτού η ροή των καυσαερίων αρχίσει να τον κινεί συμβατικά.
Η «πρακτική» αυτή βελτιώνει σημαντικά την απόκριση από το ρελαντί και σε όλο το εύρος στροφών του κινητήρα, επιτρέποντας την απόδοση υψηλότερης ροπής στις χαμηλές στροφές. Ακόμη και όταν ο οδηγός σηκώσει το πόδι του από το γκάζι ή φρενάρει, η τεχνολογία του ηλεκτρικού στροβιλοσυμπιεστή είναι σε θέση να διατηρεί την πίεση υπερπλήρωσης εξασφαλίζοντας άμεση απόκριση.
Το τούρμπο, το οποίο λειτουργεί μέσω ενός ενσωματωμένου ηλεκτρικού συστήματος 48V, λειτουργεί σε ταχύτητες έως και 175.000 σ.α.λ., γεγονός που επιτρέπει πολύ υψηλό ρυθμό ροής αέρα. Ο στροβιλοσυμπιεστής, ο ηλεκτροκινητήρας και τα ηλεκτρονικά ισχύος συνδέονται με το κύκλωμα ψύξης του κινητήρα με αποτέλεσμα ο τελευταίος να αποδίδει 408 ίππους στις 6.750 σ.α.λ. Η μέγιστη ροπή των 500 Nm είναι διαθέσιμη στις 5.000 σ.αλ. Ανάλογα με την περίσταση, το σύστημα εγγυάται επίσης πρόσθετη ισχύ 10 kW, για σύντομο χρονικό διάστημα, με άρμα από τη γεννήτρια/μίζα.
Άλλα χαρακτηριστικά του κινητήρα της Mercedes-AMG που παρουσιάζουν ενδιαφέρον είναι η τεχνολογία Nanoslide, με την οποία τα χιτώνια είναι επικαλυμμένα έτσι ώστε να μειώνεται η τριβή μεταξύ εμβόλου και κυλίνδρου. Ένα άλλο χαρακτηριστικό είναι ο ψεκασμός βενζίνης δύο σταδίων. Στο πρώτο στάδιο, τα πιεζοηλεκτρικά μπεκ ψεκάζουν το καύσιμο στους θαλάμους καύσης σε πιέσεις έως και 200 bar. Το δεύτερο στάδιο προσθέτει έγχυση στην πολλαπλή εισαγωγής μέσω ηλεκτρομαγνητικών βαλβίδων.
Η υψηλή απόδοση απαιτεί επίσης ένα εξελιγμένο σύστημα ψύξης που μπορεί να ψύχει την κυλινδροκεφαλή και τον στροφαλοθάλαμο σε διαφορετικά επίπεδα θερμοκρασίας, με την πρώτη να ψύχεται από μια μηχανική αντλία νερού και τον δεύτερο από μια δεύτερη, που κινείται ηλεκτρικά.
Σύμφωνα με την Mercedes-AMG, η 4θυρη παραλλαγή του μοντέλου χρειάζεται μόλις 4,6 δλ. για την επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα (4,7 δλ. για την Estate). Η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά και στις δύο περιπτώσεις στα 250 χλμ./ώρα, εκτός κι αν έχει επιλεχθεί το προαιρετικό AMG Driver’s Package που ανεβάζει το εν λόγω πήχη κατά 15 επιπλέον χλμ./ώρα.
Αξίζει εδώ να σημειωθεί ότι ο 2λιτρος κινητήρας της C 43 4MAtic συνεργάζεται με ένα αυτόματο Multi-Clutch κιβώτιο 9 σχέσεων, χωρίς μετατροπέα ροπής, μεταφέροντας την κίνηση στους πίσω τροχούς. Την ίδια στιγμή, η μόνιμη τετρακίνηση AMG Performance 4Matic προσφέρει κατανομή ροπής ανάμεσα στον εμπρός και τον πίσω άξονα που ακολουθεί την «οπισθοβαρή» αναλογία 31/69, ενώ το «παρών» δίνει και η τετραδιεύθυνση η οποία αλλάζει προφίλ στα 100 χλμ./ώρα – έως την ταχύτητα αυτή οι πίσω τροχοί στρέφονται προς την αντίθετη κατεύθυνση σε σχέση με τους εμπρός σε γωνία έως 2,5 μοίρες, ενώ πάνω από αυτή προς την ίδια με γωνία που δεν ξεπερνά τις 0,7 μοίρες, για περισσότερη ευελιξία και σταθερότητα, αντίστοιχα.