Ο νέος πετρελαιοκινητήρας e-Skyactiv D των 3,3 λίτρων της Mazda θα αποτελέσει μια ακόμα ενδιαφέρουσα επιλογή για το νέο CX-60.
Η Mazda, ακολουθώντας μια «πολυτροπική» προσέγγιση όσον αφορά τα κινητήρια σύνολα των διαθέσιμων μοντέλων της, παρουσιάζει και επίσημα σήμερα ένα νέο πετρελαιοκινητήρα, ο οποίος θα αποτελέσει μια ακόμα επιλογή – πέραν της plug-in υβριδικής και της βενζινοκίνητης – για το νέο CX-60.
Πρόκειται για έναν 6κύλινδρο εν σειρά κινητήρα με την ονομασία e-Skyactiv D, ο οποίος έχει χωρητικότητα 3,3 λίτρα ενσωματώνοντας την τεχνολογία Distribution-Controlled Partially Premixed Compression Ignition (DCPCI). Σύμφωνα με την Mazda, αυτή η τεχνολογία καθιστά τον νέο αυτό κινητήρα έναν από τους καθαρότερους κινητήρες ντίζελ στον κόσμο, επιτυγχάνοντας θερμική απόδοση άνω του 40%.
Ο κινητήρας εξελίχθηκε χρησιμοποιώντας την ιδέα του «σωστού μεγέθους» για βελτίωση τόσο της απόδοσης καυσίμου όσο και της ισχύος. Διαθέτει άμεσο ψεκασμό common rail και θα προσφέρεται σε δύο εκδοχές με απόδοση 200 ίππων και κίνηση στους πίσω τροχούς και 254 ίππων σε συνδυασμό με το σύστημα τετρακίνησης Mazda i-Activ AWD.
Επιπρόσθετα, ο νέος κινητήρας ενσωματώνει το ήπια υβριδικό σύστημα Mazda M Hybrid Boost των 48 Volt της ιαπωνικής εταιρείας.
Ο κινητήρας e-Skyactiv D των 254 ίππων προσφέρει στο CX-60 επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο 7,4 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 219 χλμ./ώρα. Η δε κατανάλωσή του ανέρχεται στα 5,3 λιτ./100 χλμ., ενώ οι εκπομπές CO2 σε 137 g/km. Η έκδοση των 200 ίππων «πέφτει» στα 4,9 λιτ./100 χλμ. και στα 127 g/km.
Σύμφωνα με την Mazda, ο 6κύλινδρος κινητήρας ζυγίζει περίπου όσο και ο 4κύλινδρος ντίζελ Skyactiv D των 2,2 λίτρων που χρησιμοποιείται στο Mazda CX- 5.
Ένας εν σειρά 6κύλινδρος κινητήρας βενζίνης της γενιάς e-Skyactiv με χωρητικότητα 3,0 λίτρων θα πλαισιώσει τους e-Skyactiv D και e-Skyactiv PHEV για να ολοκληρώσει τη σειρά κινητήριων μονάδων του Mazda CX-60.
Με το λανσάρισμα του CX-60, η Mazda κάνει ένα ακόμη σημαντικό βήμα προς την κατεύθυνση μείωσης των εκπομπών ρύπων του στόλου της προκειμένου να καταστεί κλιματικά ουδέτερη έως το 2050. Συνολικά, η Mazda λανσάρει 5 νέα ηλεκτροκίνητα προϊόντα τα επόμενα 3 χρόνια. Μετά το 2025, η εταιρεία θα λανσάρει την ολοκαίνουργια Skyactiv EV Scalable πλατφόρμα, που θα επιτρέψει στη Mazda να κατασκευάζει ηλεκτρικά αυτοκίνητα όλων των μεγεθών χρησιμοποιώντας μια κοινή πλατφόρμα.
Το 2023, η εταιρεία θα λανσάρει ένα νέο μοντέλο, το Mazda CX-80, το οποίο θα είναι μεγαλύτερο από το Mazda CX-60 και θα διαθέτει τρεις σειρές καθισμάτων.