Οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη Γερμανία το 2024 προβλέπονται μειωμένες σε σχέση με το 2023. Και οι λόγοι για τα… μαύρα αυτά σύννεφα είναι αρκετοί.
Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων το 2024 αναμένεται να μειωθούν για πρώτη φορά μετά από οκτώ χρόνια στη Γερμανία, καθώς τα σημάδια ύφεσης στην εν λόγω αγορά εξαπλώνονται.
Η Ένωση Αυτοκινητοβιομηχανιών της Γερμανίας αναμένει ότι οι πωλήσεις στη χώρα των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία θα μειωθούν για το σύνολο του τρέχοντος έτους κατά 14% σε σχέση με τα επίπεδα του 2023, φτάνοντας συνολικά τις 450.000 μονάδες – η αντίστοιχη επίδοση για τη χρονιά που πέρασε ήταν 524.000 EVs.
Ένας από τους σημαντικότερους λόγους που θα οδηγήσουν στην «πτώση» αυτή είναι η πρόσφατη απόφαση της κυβέρνησης συνασπισμού της Γερμαίας να τερματίσει το καθεστώς επιδοτήσεων, ένα χρόνο νωρίτερα από ό,τι είχε προβλεφθεί.
Η μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων της Ευρώπης υπήρξε ένας από τους πρωταγωνιστές στην κατηγορία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Ωστόσο, ο πληθωρισμός, οι υψηλές τιμές των αυτοκινήτων του είδους και οι ελλείπεις ακόμα υποδομή φόρτισης έχουν αρχίσει να επιβαρύνουν την κατάσταση.
Διόλου τυχαία, η Renault απέσυρε πριν λίγα 24ωρα τα σχέδια της να εισάγει την Ampere στις διεθνείς χρηματαγορές, ούσα εμφανώς αποθαρρυνμένη από την επιβράδυνση της ζήτησης.
Η προβλεπόμενη πτώση στις πωλήσεις των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων φέτος σημαίνει ότι το μερίδιο των EVs στη Γερμανία θα μειωθεί στο 16%, από περίπου 18% το 2023.
Συνολικά, η Ένωση Αυτοκινητοβιομηχανιών της Γερμανίας αναμένει ότι η αγορά επιβατικών αυτοκινήτων της Γερμανίας θα συρρικνωθεί κατά 1%, φτάνοντας το 2024 στις 2,82 εκατομμύρια μονάδες.
Η παγκόσμια αγορά, σε αντίθεση, προβλέπεται να εμφανίσει θετικό πρόσημο (+2%) αγγίζοντας ή και ξεπερνώντας τα 77,4 εκατομμύρια αυτοκίνητα.
Πόσο EVs παράγονται στη Γερμανία;
Η παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη Γερμανία προβλέπεται να αυξηθεί κατά 19% φέτος, αγγίζοντας τα 1,45 εκατομμύρια οχήματα, σύμφωνα με την Ένωση Αυτοκινητοβιομηχανιών της Γερμανίας, με μεγάλο μέρος της να προορίζεται για εξαγωγές.
Η Γερμανία είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος παραγωγός επιβατικών ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο, μετά την Κίνα, με 1,2 εκατομμύρια αυτοκίνητα το 2023, έναντι 6,6 εκατομμυρίων για την δεύτερη. Ακολουθούν οι ΗΠΑ, οι οποίες παρήγαγαν πέρσι 1,1 εκατομμύρια EVs.