Η αμερικανική Lucid Motors αποκαλύπτει ένα ακόμα σημαντικό χαρακτηριστικό της τεχνολογίας που του νέου Air.
Το ηλεκτρικό και πολυσυζητημένο Lucid Air της αμερικανικής Lucid Motors θα αποκαλυφθεί πλήρως στις 9 Σεπτεμβρίου. Εντούτοις, η εταιρεία από την Καλιφόρνια των ΗΠΑ μας έχει ήδη αποκαλύψει τις περισσότερες πτυχές της τεχνολογίας του νέου της προϊόντος, το οποίο φιλοδοξεί να εκθρονίσει την Tesla και το Model S από την κορυφή της κατηγορίας των μεσαίων EV οικογενειακών μοντέλων, ανεβάζοντας ψηλά τον πήχη σε κάθε επιμέρους τομέα.
Ήδη γνωρίζουμε ότι το νέο Lucid Air θα είναι εξοπλισμένο με ηλεκτρικό κύκλωμα που θα λειτουργεί στα 900 Volt (το πρώτο σε παγκόσμιο επίπεδο) στοχεύοντας, σύμφωνα με τις μετρήσεις που πραγματοποίησε η ανεξάρτητη εταιρεία FEV North America, Inc με βάση τον κύκλο δοκιμών και πιστοποίησης της αμερικανικής Environmental Protection Agency (EPA), σε αυτονομία με μία φόρτιση της τάξης των 832 χλμ. (517 μίλια).
Εξίσου γνωστό είναι ήδη ότι το Lucid Air θα μπορεί να φορτίσει την μπαταρία του με μέγιστη ισχύ που μπορεί να φτάσει τα 300 kW – πρακτικά, αυτό σημαίνει ότι σε αντίστοιχο ταχυφορτιστή, ο συσσωρευτής ενέργειας θα μπορεί να ανακτήσει ηλεκτρική ενέργεια για την κάλυψη 482 χλμ. μέσα σε χρόνο μόλις 20 λεπτών – ή διαφορετικά, 1.448 χλμ. μέσα σε 1 ώρα.
Σήμερα, η αμερικανική εταιρεία μας αποκαλύπτει δύο ακόμα σημαντικές «λεπτομέρειες». Η πρώτη από αυτές αφορά στην μπαταρία που θα τροφοδοτεί με ηλεκτρική ενέργεια το νέο Air, η οποία θα φτάνει σε χωρητικότητα στην εντυπωσιακή, όχι όμως και ακραία, τιμή των 113 kWh (προς το παρόν ωστόσο άγνωστο παραμένει αν πρόκειται για τη μικτή ή την ωφέλιμη χωρητικότητά της).
Ο CEO της Lucid Motors, Peter Rawlinson, σχολίασε σχετικά:
«Είναι σχετικά εύκολο να επιτύχουμε μεγαλύτερη αυτονομία προσθέτοντας περισσότερες μπαταρίες, αλλά η απόκτηση μιας “χαζής εμβέλειας” αυξάνει το βάρος και το κόστος και μειώνει τον εσωτερικό χώρο. Η Lucid πέτυχε με το Air την αξιοσημείωτη αυτονομία της, ενώ ταυτόχρονα μειώνει το μέγεθος της μπαταρίας μέσω της αξιοποίησης της δική της τεχνολογίας»
Με δεδομένα την παραπάνω τιμή και τα 832 χλμ. της (προσδοκώμενης) αυτονομίας, το Lucid Air διεκδικεί με αξιώσεις τον τίτλο του πιο αποδοτικού EV ευρείας παραγωγής με κατανάλωση 1 kWh ανά 7,37 χλμ. – η αντίστοιχη τιμή για τον άμεσο ανταγωνιστή του, το Tesla Model S, είναι 1 kWh ανά 6,47 χλμ.
Αξίζει να θυμίσουμε ότι το νέο Lucid Air θα παίρνει κίνηση από δύο ηλεκτροκινητήρες με συνδυαστική ισχύ 1.000 ίππων.
Η δεύτερη πληροφορία που προέκυψε μετά τη νεότερη ενημέρωση της Lucid Motors αφορά στις αυξημένες, έως και εντυπωσιακές, μεταφορικές δυνατότητες του νέου Air, οι οποίες πηγάζουν πρωτίστως από τον έξυπνο σχεδιασμό της πλατφόρμας LEAP (Lucid Electric Advanced Platform) και την εγκατάσταση χαμηλά σε αυτό των συσσωρευτών ενέργειας. Πιο συγκεκριμένα, το νέο 4θυρο EV της Lucid Motors προσφέρει το μεγαλύτερο χώρο φόρτωσης στο εμπρός μέρος (γνωστό και ως frunk, το οποίο προκύπτει από την ένωση των λέξεων “front” και “trunk”) με χωρητικότητα που φτάνει τα 280 λίτρα. Επ΄ αυτού, η Lucid Motors δηλώνει ότι η εν συγκεκριμένη επίδοση είναι μεγαλύτερη κατά 89% σε σχέση με εκείνη του μοντέλου που κυριαρχεί στην κατηγορία αυτή (βλ. Tesla Model S) – μαζί με το… παραδοσιακό πορτ-μπαγκάζ, το Lucid Air προσφέρει τη δυνατότητα μεταφοράς αποσκευών με όγκο 739 λίτρα.