Η νέα Lamborghini Lanzador αποτελεί την καλύτερη «φωτογραφία» του πρώτου ηλεκτρικού οχήματος στην ιστορία της ιταλικής εταιρείας.
Σε μια προφανή προσπάθεια να προλάβει σε επίπεδο εντυπώσεων τους γείτονές της από το Μαρανέλο της Ιταλίας, αλλά και να καταδείξει συγχρόνως με τον πλέον σαφή και κατηγορηματικό τρόπο ότι η ηλεκτρική κινητικότητα συνάδει απόλυτα με το γνώριμο και διαχρονικά σπορτίφ DNA της, η Lamborghini αποκάλυψε μετά βαΐων και κλάδων στο Monterey Car Week την πρωτότυπη μορφή του τέταρτου κατά σειρά μοντέλου της γκάμας της.
Το οποίο, διόλου τυχαία έρχεται, να συνθέσει και την πρώτη αμιγώς ηλεκτρική πρόταση στην ιστορία της διάσημης και θρυλικής πλέον εταιρείας από τη Sant’Agata που θα δούμε στους δρόμους όχι νωρίτερα από το 2028.
Το εικονιζόμενο, δίθυρο(!) crossover που φέρει την ονομασία Lanzador είναι συνάμα και ένα ελαφρώς υπερυψωμένο supercar, προτάσσοντας μια διαμόρφωση στο εσωτερικό με 2+2 θέσεις και μια γενικότερη αισθητική Ultra GT οχήματος που παραπέμπει σε grand tourer, σε συνδυασμό με ουκ ολίγα στοιχεία αισθητικής δανεισμένα από SUV μοντέλα. Όπως η Urus, αλλά και η «υβριδική» Huracan Sterrato.
Από μπροστά, οι επιθετικοί προβολείς θυμίζουν -όχι άδικα- εκείνους της πρωτότυπης Estoque του μακρινού 2008, αλλά και της Countach LPI 800-4, όντας εγκατεστημένοι πάνω από μεγάλες εισαγωγές και «έντονα» αεροδυναμικά πτερύγια. Με τη σειρά τους, τα εξίσου λεπτά πίσω φώτα συνδυάζουν χαρακτηριστικά που είδαμε όχι μόνο στο 4θυρο concept car αλλά και πρόσφατα στη Sian. Αυτή άλλωστε αποτέλεσε και την πηγή έμπνευσης για τα ημι-εκτεθειμένα πίσω ελαστικά που πλαισιώνουν τον επιθετικό διαχύτη αέρα.
Από εκεί και πέρα, ξεχωρίζοντας εν πολλοίς για τις χαρακτηριστικές αιχμηρές επιφάνειες σε όλο το αμάξωμά της, η Lanzador διατηρεί το σχήμα σφήνας που υιοθετούν χρόνια τώρα τα supercars της Lamborghini – κι αυτό χάρη στη χαμηλή γραμμή της οροφής και το ύψος που δεν ξεπερνά τα 1,5 μ. και τους πολύ κοντούς προβόλους. Ωστόσο, η αυξημένη απόσταση από το έδαφος, οι μεγάλοι θόλοι των τροχών και τα γυαλιστερά μαύρα στοιχεία στο κάτω μέρος του αμαξώματος προέρχονται από τον «κόσμο» των SUV.
Το ίδιο μπορεί να ειπωθεί και για τα επίπεδα πρακτικότητας της Lanzador, καθώς το εσωτερικό δείχνει να προσφέρει γενναιόδωρους χώρους για 2+2 επιβάτες, μαζί με τις απαραίτητες αποσκευές τους (σ.σ.: εδώ τα πίσω καθίσματα αναδιπλώνονται πλήρως και ανεξάρτητα, με τα προσκέφαλα όμως να παραμένουν στη θέση τους όντας στερεωμένα στην οροφή!), συμπεριλαμβανομένου ενός αρκετά ευρύχωρου frunk στο εμπρός μέρος. Από εκεί και πέρα, το ταμπλό δείχνει με το καλημέρα αρκετά φουτουριστικό, με ένα σύνολο οθονών για τον οδηγό και τον συνοδηγό και μια «πλωτή» κεντρική κονσόλα σχήματος Υ που παραπέμπει σε… διαστημικό σκάφος να έχουν τον πρώτο λόγο. Το μάτι ελκύεται επίσης και από το κεντρικό περιστροφικό χειριστήριο ελέγχου που «ενώνεται» με ένα σύνολο από επιπλέον διακόπτες, με πλέον χαρακτηριστικότερο εκείνον για την έναυση του ηλεκτρικού συστήματος μετάδοσης της κίνησης.
Προς ώρας, η Lamborghini δεν ανακοινώνει το… ηλεκτρικό ποιόν της Lanzador, κάτι απόλυτα φυσιολογικό με δεδομένο ότι ο δρόμος για τη γραμμή παραγωγής του εργοστασίου στη Sant’Agata απέχει σχεδόν πέντε χρόνια από σήμερα.
Ωστόσο, βέβαιο είναι ότι θα βασίζεται στην πλατφόρμα SSP που εξελίσσεται με… πρωτομάστορα αυτή τη στιγμή την ομογάλακτη Porsche, ενώ θα διαθέτει ενεργά αεροδυναμικά βοηθήματα, όπως το Aerodinamica Lamborghini Attiva που είδαμε στις Huracán Performante and Aventador SVJ, αλλά και ουκ ολίγα ηλεκτρονικά καλούδια οδήγησης, όπως το Lamborghini Dinamica Veicolo Integrata (LDVI), ενεργή ανάρτηση και σύστημα torque vectoring στον πίσω άξονα. Αυτός λοιπόν είναι ο νέος, θαυμαστός «κόσμος» της Lamborghini – αλλά και τη αυτοκίνησης γενικότερα τα επόμενα πολλά χρόνια.