Τέσσερα χρόνια μετά το ντεμπούτο του i8 και πέντε μετά την πρεμιέρα του πρωτοτύπου του στην Έκθεση του Πεκίνoυ, η BMW παρουσιάζει σήμερα στο Λ. Άντζελες και την ανοιχτή έκδοση της οικογένειας.
Από την άνοιξη περίπου της επόμενης χρονιάς, η γκάμα του BMW i8 θα είναι διαθέσιμη ανά την υφήλιο και σε εκδόσεις Roadster, με την κουπέ να δέχεται και αυτή με τη σειρά της τις απαραίτητες πινελιές ανανέωσης. Η νέα plug-in υβριδική πρόταση των Βαυαρών –η πρώτη topless της οικογένειας i- κοσμείται από μια μαλακή αναδιπλούμενη οροφή, η οποία αποθηκεύεται σε κατακόρυφη θέση στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου όταν ανοίγει με την αρωγή ενός σοφιστικέ μηχανισμού, ο οποίος ενεργοποιείται εύκολα με το πάτημα του σχετικού μπουτόν. Σύμφωνα με τους Γερμανούς, η διαδικασία ανοίγματος διαρκεί μόλις 15 δλ., ενώ αξιοσημείωτο είναι πως μπορεί να πραγματοποιηθεί ακόμα και όταν το αυτοκίνητο κινείται με ταχύτητα 50 χλμ./ώρα.
Για να γίνουν όλα αυτά, η εταιρεία τροποποίησε εκτενώς το εμπρός παρπρίζ (βλ. νέο ενισχυμένο πλαίσιο), με το πίσω παράθυρο, το οποίο μπορεί να ανοίξει ή να κλείσει ανεξάρτητα, να διατελεί και χρέη ανεμοθραύστη. Από εκεί και πέρα, πολλά από τα κινούμενα μέρη της οροφής είναι κατασκευασμένα από αλουμίνιο ούτως ώστε να μειωθεί το βάρος της όλης διάταξη όσο το δυνατόν περισσότερο. Σε σχέση με την τελική ένδειξη της ζυγαριάς, η BMW ανακοινώνει πως η έκδοση Roadster είναι βαρύτερη από την αντίστοιχη κουπέ –την ανανεωμένη όμως- κατά 60 κιλά. Ήτοι στα 1.594.
Άλλες σχεδιαστικές αλλαγές στο σώμα του ξεσκούφωτου αυτοκινήτου, τις οποίες θα δούμε να υιοθετούνται και στις εκδόσεις κουπέ, είναι η… εξάλειψη των πίσω πλευρικών παραθύρων, τα οποία έχουν αντικατασταθεί από κομψά πάνελ που με τη σειρά τους κοσμούνται από την επιγραφή «Roadster». Λιγότερο εμφανείς είναι οι επεμβάσεις στο πίσω μέρος, όπου το κυρίαρχο νέο στοιχείο είναι το κάλυμμα του κινητήρα.
Στην καμπίνα, η ουσιαστική διαφορά είναι η απουσία των δύο πίσω θέσεων, στις οποίες ήταν σχεδόν αδύνατη η φιλοξενία δύο «κανονικών» ενηλίκων. Από εκεί και πέρα, ανασχεδιασμένα είναι τα εμπρός καθίσματα, ενώ το τιμόνι είναι με τη σειρά του διαφορετικό. Αναβαθμισμένo είναι και το πολύ-σύστημα iDrive, ενώ μικρές επεμβάσεις έχουν γίνει και στην κεντρική οθόνη των 8,8 ιντσών, στο head-up display, καθώς και στην κεντρική εμπρός από το οπτικό πεδίο του οδηγού.
Περνώντας στις κινητήριες μονάδες, το νέο BMW i8 Roadster εξακολουθεί να κινείται από το γνώριμο υβριδικό σύστημα των Βαυαρών, το οποίο αποτελείται από έναν 3κύλινδρο 1.500άρη κινητήρα βενζίνης με τούρμπο, ο οποίος είναι εγκατεστημένος πίσω από την πλάτη των επιβατών, σε συνδυασμό με έναν ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος βρίσκεται με τη σειρά του στον εμπρός άξονα. Έτσι και τώρα το plug-in υβριδικό ρόουντστερ της BMW είναι προσθιοκίνητο, όταν μετακινείται αποκλειστικά με την αρωγή του ηλεκτροκινητήρα και τετρακίνητο με την «ενεργοποίηση» και των δύο μονάδων. Σε ότι αφορά στην απόδοση, ο θερμικός κινητήρας εξακολουθεί να έχει ισχύ 231 ίππων σε συνεργασία με ένα αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων που μεταφέρει την ισχύ του στους πίσω τροχούς. Αύξηση ωστόσο παρατηρείται στην απόδοση του ηλεκτροκινητήρα (+12 ίπποι) που πλέον φτάνει τους 143 ίππους. Συνδυαστικά, η ισχύς διαμορφώνεται στους 374 ίππους και στα 540 Nm.
Βελτιώσεις-αναβαθμίσεις έγιναν και στην μπαταρία που από τα 20 Ah «ανέβηκε» στα 34 Ah. Αξίζει να σημειωθεί πως αποκλειστικά με τη χρήση του ηλεκτροκινητήρα, η μέγιστη ταχύτητα την οποία μπορεί να αναπτύξει το νέο i8 Roadster ανέρχεται στα 105 χλμ./ώρα ή στα 120 στο πρόγραμμα eDrive. Η μέγιστη ωστόσο ταχύτητα κίνησης του αυτοκινήτου περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα, ενώ η τυπική επιτάχυνση από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται στα 4,6 δλ._X.A.