Η Koenigsegg έφερε στο φως έναν καινοτόμο ηλεκτροκινητήρα που εξέλιξε η ίδια με την ονομασία Quark, καθώς και μια ηλεκτρική μονάδα κίνησης με το προσωνύμιο Terrier.
Η Koenigsegg έκανε πάλι το θαύμα της παρουσιάζοντας για πρώτη φορά χθες δύο νέες και άκρως ενδιαφέρουσες καινοτομίες που εξελίχθηκαν εξολοκλήρου από την ίδια θέτοντας στο τεχνολογικό τους επίκεντρο την ηλεκτροκίνηση. Επί της ουσίας, πρόκειται για έναν νέο, εξαιρετικά αποδοτικό και ελαφρύ ηλεκτροκινητήρα, που για την περίσταση φέρει την ονομασία Quark, καθώς και για μια συμπαγή ηλεκτρική μονάδα μετάδοσης της κίνησης τύπου torque vectoring, που με τη σειρά της φέρει το διακριτικό προσωνύμιο Terrier.
Βασικός μοχλός για την εξέλιξη του ηλεκτροκινητήρα Quark ήταν τόσο η συνέχιση της κληρονομιάς της Koenigsegg που έγραψε τη δική της ιστορία με την εμβληματική Gemera. όσο και η προσφορά στην ευρύτερη αγορά ενός «πλούσιου σε ροπή και εξαιρετικά συμπαγούς ηλεκτροκινητήρα για χρήση στην αυτοκίνηση, στην αεροναυπηγική, στα αεροσκάφη κάθετης απογείωσης και προσγείωσης καθώς στη ναυτιλία».
Υιοθετώντας την αρχή της αξονικής και ακτινικής ροή, ο ηλεκτροκινητήρας Quark διαθέτει σύμφωνα με την Koenigsegg «την καλύτερη αναλογία ροπής, ισχύος και βάρους στη βιομηχανία» ζυγίζοντας μόλις 28,5 κιλά – και 30 κιλά στην περίπτωση της Gemera. Η δε απόδοσή του διαμορφώνεται στα 250 kW, ήτοι στους 340 ίππους, με τη μέγιστη αποδιδόμενη ροπή να φτάνει τα 600 Nm. Το μέγεθος του ηλεκτροκινητήρα, χωρίς τα περιφερειακά υποστηρικτικά του συστήματα, είναι 303x334x112 χλστ., με τα βολτάζ του ηλεκτρικού κυκλώματος που τον υποστηρίζεται να ορίζεται στα 850V.
«Κατασκευάσαμε τον άξονα μέσα στον Quark από χάλυβα 300M που χρησιμοποιείται στο μηχανοκίνητο αθλητισμό και την αεροδιαστημική. Η άμεση ψύξη επιλέχθηκε για με γνώμονα την υψηλότερη απόδοση ψύξης και τον συμπαγή σχεδιασμό. Ακόμη και ο ρότορας χρησιμοποιεί τη διάσημη τεχνολογία Koenigsegg Aircore, που αποτελείται από κοίλες ίνες άνθρακα, που χρησιμοποιείται σήμερα στις ζάντες, στο τιμόνι και στα καθίσματα της Koenigsegg). Πρόκειται για τον ελαφρύτερο και μικρότερο ηλεκτροκινητήρα από οποιονδήποτε άλλο σε αυτή την κατηγορία», αναφέρει χαρακτηριστικά η Σουηδική εταιρεία του Christian von Koenigsegg.
Η νέα μονάδα κίνησης Terrier της Koenigsegg
Το ντεμπούτο του ηλεκτροκινητήρα Quark και η παρουσία του επαναστατικού μετατροπέα της Koenigsegg που φέρει την διακριτική ονομασία David, επέτρεψε στη σουηδική εταιρεία να δημιουργήσει την Terrier, μία από τις πιο συναρπαστικές μονάδες μετάδοσης της κίνησης, η οποία είναι κατάλληλη για πολλές εφαρμογές. Το εν λόγω πακέτο απαρτίζεται από δύο ηλεκτροκινητήρες Quark και έναν… David, αντί για δύο μετατροπείς που συνήθως χρησιμοποιεί ο ανταγωνισμός.
Σύμφωνα με τους δημιουργούς της, η μονάδα Terrier έχει διαστάσεις 340x475x425 χλστ. και ξεπερνά τις σημερινές μονάδες μετάδοσης της κίνησης καθώς διαθέτει «τη μεγαλύτερη αναλογία ισχύς και πυκνότητας ροπής στην EV βιομηχανία». Η ελαφριά μονάδα κίνησης ζυγίζει μόλις 85 κιλά και παράγει 680 ίππους και 1.100 Nm ροπής.
Η Terrier μπορεί να ενσωματωθεί απευθείας στο μονοκόκ ή στο πλαίσιο ενός οχήματος, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει απαίτηση για πρόσθετα υποπλαίσια που παραδοσιακά αυξάνουν το βάρος.
«Οι μικροί κινητήρες υψηλών στροφών μπορούν να έχουν υψηλότερη αναλογία ισχύος/βάρος, αλλά χρειάζονται σύστημα μετάδοση στις περισσότερες εφαρμογές τους προκειμένου να φτάσουν στις επιθυμητές στροφές και ροπή εξόδου, προκαλώντας απώλεια ενέργειας και προσθέτοντας βάρος και πολυπλοκότητα για να επιτελέσουν την ίδια δουλειά. Έτσι χάνεται κάθε όφελος σε ότι αφορά το μέγεθος. Σε άλλες περιπτώσεις, όπως στη μονάδα Terrier, τα κιβώτια ταχυτήτων μπορούν να έχουν μικρότερο μέγεθος και πολυπλοκότητα σε σύγκριση με κινητήρες υψηλότερων στροφών και μικρότερης πυκνότητας ροπής, κάτι που επίσης αποτελεί για εμάς μια μεγάλη νίκη», αναφέρει χαρακτηριστικά η σουηδική εταιρεία.