top icon
Περιβάλλον

Κινητήρας υδρογόνου από Toyota και Yamaha

Η Yamaha εξελίσσει σε συνεργασία με την Toyota έναν V8 κινητήρα που καταναλώνει υδρογόνο επιβεβαιώνοντας τη δέσμευση των δύο κατασκευαστών από τη χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου στους κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Η Toyota και η Yamaha, μαζί με τις Mazda, Kawasaki και Subaru, έχουν από κοινού δεσμευτεί στο πρόσφατο παρελθόν να συνεχίσουν να επενδύουν στην τεχνολογία κινητήρων εσωτερικής καύσης. Στο πλαίσιο αυτό, οι πέντε ιαπωνικές εταιρείες από το χώρο των δύο και τεσσάρων τροχών εμφανίστηκαν σε κοινή συνέντευξη Τύπου στα τέλη του περασμένου έτους προκειμένου να δηλώσουν δημοσίως το ενδιαφέρον τους για «επέκταση των επιλογών καυσίμου», την ώρα που άλλοι κατασκευαστές ασπάζονται πλήρως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία.

Σε κάθε περίπτωση, ο νέος V8 κινητήρας υδρογόνου των Yamaha και Toyota αποτελεί τη συνέχεία τόσο της εξέλιξης από την δεύτερη μιας Corolla που καταναλώνει το συγκεκριμένο καύσιμο και συμμετέχει στο αγωνιστικό θεσμό Super Taikyu στην Ιαπωνία, όσο και της παρουσίασης ενός πρωτότυπου GR Yaris που τροφοδοτείται από κινητήρα εσωτερικής καύσης που χρησιμοποεί ως καύσιμο το υδρογόνο.

Toyota - Hydrogn

Ο νέος αυτός κινητήρας υδρογόνου βασίζεται στον αντίστοιχο 5λιτρο που απαντάται στο Lexus RC F και όπως είναι φυσικό διαθέτει ουκ ολίγες τροποποιήσεις στη νέα αυτή εκδοχή του, με σημαντικότερες εκείνες στα μπεκ, τις κυλινδροκεφαλές και την πολλαπλή εισαγωγής.

Σύμφωνα με την Yamaha, η οποία έχει αναλάβει την εξέλιξη της συγκεκριμένης μονάδας για λογαριασμό της Toyota, αποδίδει έως και 450 ίππους στις 6.800 σ.α.λ. και ροπή 540 Nm στις 3.600 σ.α.λ.

Διαβάστε επίσης: Είναι το υδρογόνο το καύσιμο του μέλλοντος;

«Εργαζόμαστε για την επίτευξη ουδετερότητας άνθρακα έως το 2050», εξήγησε ο πρόεδρος της Yamaha Motor, Yoshihiro Hidaka. «Ταυτόχρονα, το “Motor” αποτελεί κομμάτι στο όνομα της εταιρείας μας και, κατά συνέπεια, έχουμε μεγάλο πάθος και δέσμευση για τον κινητήρα εσωτερικής καύσης».

Και προσέθεσε:

«Οι κινητήρες υδρογόνου διαθέτουν τη δυνατότητα να είναι ουδέτεροι σε άνθρακα, διατηρώντας ταυτόχρονα ζωντανό τον κινητήρα εσωτερικής καύσης. Η συνεργασία με εταιρείες με διαφορετική εταιρική κουλτούρα και τομείς εξειδίκευσης, καθώς και η αύξηση του αριθμού των συνεργατών μας, είναι ο τρόπος με τον οποίο θέλουμε να προχωρήσουμε στο μέλλον».

Yamaha - Toyota - Hydrogen engine

Όπως συμβαίνει και με παρόμοιες προσπάθειες της Toyota στον τομέα, προς το παρόν δεν υπάρχει κάποια σαφής ένδειξη αναφορικά με το πότε η συγκεκριμένη μονάδα θα βρει το δρόμο της προκειμένου να φιλοξενηθεί σε κάποιο σπορ μοντέλο ευρείας παραγωγής της εταιρείας.

Αναφερόμενος πάντως στα χαρακτηριστικά απόδοσης και λειτουργίας του V8 κινητήρα της Toyota που για την περίσταση καταναλώνει υδρογόνο, οι ιθύνοντες της Yamaha αναφέρουν χαρακτηριστικά:

«Αρχίσαμε βλέπουμε ότι οι κινητήρες που χρησιμοποιούν μόνο υδρογόνο ως καύσιμο είχαν πολύ διασκεδαστικά και εύχρηστα χαρακτηριστικά απόδοσης. Οι κινητήρες υδρογόνου έχουν μια εγγενή φιλική αίσθηση που τους καθιστά εύκολους στη χρήση ακόμη και χωρίς να καταφεύγουν σε ηλεκτρονικά βοηθήματα. Όλοι όσοι έρχονται να δοκιμάσουν το πρωτότυπο αυτοκίνητο ήταν κάπως δύσπιστοι, αλλά έβγαιναν από το αυτοκίνητο με ένα πλατύ χαμόγελο στα χείλη. Πιστεύουμε ότι υπάρχουν πραγματικά τεράστιες δυνατότητες στα μοναδικά χαρακτηριστικά των κινητήρων υδρογόνου αντί να τα αντιμετωπίζουμε απλώς ως υποκατάστατα των βενζινοκινητήρων».

Toyota - Honda

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

  • Yamaha - Toyota - Hydrogen engine
  • Yamaha - Toyota - Hydrogen engine
  • Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

    ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ