Η Kimera EVO37 είναι μια restomod κατασκευή που έρχεται να αναβιώσει την εμβληματική Lancia 037 κοστίζοντας κάτι λιγότερο από μισό εκατομμύριο ευρώ.
Η Kimera EVO37 είναι η πιο πρόσφατη δημιουργία της Kimera Automobili, μιας μικρής αλλά… θαυματουργής όπως αποδεικνύεται εταιρείας από τη γειτονική Ιταλία, η οποία επιχειρεί σήμερα να αναβιώσει τον μύθο της θρυλικής Lancia 037 μέσω μιας ενδιαφέρουσας κατασκευής για χρήση σε δημόσιο δρόμο.
Αποτίοντας φόρο τιμής στο τελευταίο πισωκίνητο rally-car που κατάφερε να κατακτήσει το στέμμα στο WRC, η Kimera EVO37 θα κατασκευαστεί σε μόλις 37 συλλεκτικά αντίτυπα, με κάθε ένα από αυτό να κοστίζει 485.000 ευρώ.
Η Kimera EVO37 διατηρεί σε πολύ μεγάλο βαθμό την κατασκευαστική φιλοσοφία της αρχέγονης Lancia 037 υιοθετώντας τη φιλοσοφία του reverse engineering. Ως εκ τούτου, ενσωματώνει με τον απαραίτητο σεβασμό στο παρελθόν σύγχρονες λύσεις που φέρουν μεταξύ άλων την υπογραφή διάσημων κατασκευαστών και προμηθευτών, όπως η Recaro, η Pirelli, η Ohlins και η Brembo.
Με τον Claudio Lombardi – τον σχεδιαστή του κινητήρα της Lancia 037 – να συμμετέχει στο όλο εγχείρημα, η Kimera EVO37 φιλοξενεί έναν 4κύλινδρο κινητήρα με χωρητικότητα 2.111 κ.εκ., ο οποίος έχει εξελιχθεί για την περίσταση σε συνεργασία με την Italtecnica.
Με το μπλοκ να παραμένει το ίδιο όπως και στην περίπτωση του πισωκίνητου θηρίου του Group B, ο «νέος» κινητήρας διαθέτει ηλεκτρονικό σύστημα διαχείρισης, σύστημα υπερπλήρωσης αλλά και υπερσυμπιεστή καυσαερίων.
Σύμφωνα με την Kimera Automobili, η ισχύς του ξεπερνά τους 500 ίππους και η ροπή τα 550 Nm, τιμές που περνούν φυσικά στους πίσω τροχούς.
Kimera EVO37: Εκσυγχρονισμός
Όπως και τα rally cars της δεκαετίας του ’80, κάθε αντίτυπο της Kimera EVO37 θα χρησιμοποιεί ως αυτοκίνητο-δότη την Lancia Montecarlo προκειμέου να σχηματιστεί το κεντρικό monocoque της κατασκευής, γύρω από το οποίο θα κατασκευαστεί ένα αναθεωρημένο σωληνωτό πλαίσιο, όπως στο Delta S4. «Χτισμένο» στη Villa Kimera του 18ου αιώνα στο Cuneo της Ιταλίας, το τελικό προϊόν υιοθετεί έναν συνδυασμό σύγχρονων υλικών, όπως τα ανθρακονήματα, το κεβλάρ, το τιτάνιο, το αλουμίνιο και ο χάλυβας προκειμένου να περιοριστεί το συνολικό βάρος της κατασκευής κάτω από τα 1.000 κιλά.
Χωρίς να αποκαλύπτουν περισσότερα στοιχεία, οι ιθύνοντες της ιταλικής εταιρείας αναφέρουν στις επίσημες ανακοινώσεις τους ότι η Kimera EVO37 διαθέτει κεραμικά φρένα, ενώ στον τομέα των αναρτήσεων διατηρεί την «παλιά» αρχιτεκτονική με την παρουσία δύο αμορτισέρ σε κάθε πλευρά.
Όπως ανακοίνωσε ο ιδρυτής της Kimera Automobili, Luca Betti, στην εξέλιξη της Kimera EVO37 συμμετείχε ενεργά ο Ιταλός δύο φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής με τα χρώματα της Lancia, Miki Biasion.
Η επίσημη πρεμιέρα της Kimera EVO37 θα πραγματοποιηθεί φέτος στο Goodwood Festival of Speed, ενώ οι πρώτες παραδόσεις στους 37 στο σύνολο δυνητικούς αγοραστές θα ξεκινήσουν τον προσεχή Σεπτέμβριο.