Έως και επτά επιβάτες θα απολαμβάνουν μοναδικά προνόμια στην νέα ηλεκτρική ναυαρχίδα της Kia.
Σε αυτήν τη νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης, η Kia θέλει να αλλάξει status, καθώς από ένας συμβατικός κατασκευαστής αυτοκινήτων, έχει σκοπό να μετασχηματιστεί σε πάροχο λύσεων βιώσιμης κινητικότητας, όχι μόνο χάρη στην προηγμένη αρχιτεκτονική της ηλεκτρικής πλατφόρμας, αλλά και μέσω των πολυάριθμων ανακυκλωμένων και βιώσιμων υλικών που χρησιμοποιούνται στη δημιουργία αυτής της νέας ναυαρχίδας της εταιρίας, του EV9.
Η στρατηγική δέσμευση της Kia να καταστεί ηγέτης στη βιώσιμη κινητικότητα και ο δηλωμένος οδικός χάρτης για την επίτευξη ουδετερότητας άνθρακα έως το 2045 εκτείνονται πέρα από την παροχή συστημάτων μετάδοσης κίνησης EV μηδενικών εκπομπών.
Στο τελευταίο επεισόδιο του σίριαλ της αποκάλυψης (πριν από λίγο καιρό είχε γίνει μία προ-παρουσίαση), έγιναν γνωστές περισσότερες τεχνικές λεπτομέρειες.
To ηλεκτρικό οπλοστάσιο του EV9 και η λειτουργία Boost μέσω εφαρμογής
Το EV9 βασίζεται στην Electric Global Modular Platform (E-GMP) και χρησιμοποιεί την τεχνολογία μπαταριών τέταρτης γενιάς της Kia. Μία μπαταρία 76,1 kWh προσφέρεται αποκλειστικά στη στάνταρντ έκδοση Rear Wheel Drive, ενώ μία μπαταρία 99,8 kWh τοποθετείται και στις δύο μεγαλύτερες εκδόσεις: RWD Long Range και All Wheel Drive (AWD).
Στην έκδοση RWD Long Range χρησιμοποιείται ένας ηλεκτροκινητήρας με ισχύ 204 ίππους και ροπή 350 Nm, που εξασφαλίζει στο SUV της Kia (δεν ανακοινώνεται ακόμη κάποια τιμή για το βάρος της κατασκευής) επιτάχυνση από στάση μέχρι τα 100 χλμ./ώρα σε 9,4 δευτερόλεπτα, ενώ μια πιο ισχυρή παραλλαγή της ίδιας έκδοσης με απόδοση 218 ίππων μπορεί να επιταχύνει το EV9 σε 8,2 δευτερόλεπτα.
Η έκδοση AWD είναι εξοπλισμένη με δύο ηλεκτροκινητήρες που συνδυαστικά αποδίδουν συνολική ισχύ 385 ίππων και ροπή 600 Nm. Αυτός ο συνδυασμός εξασφαλίζει επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 6 δευτερόλεπτα, ενώ είναι διαθέσιμη και μια προαιρετική λειτουργία Boost, για αύξηση των επιδόσεων η οποία θα είναι διαθέσιμη για αγορά αργότερα στο Kia Connect Store. Η συνδυασμένη ροπή αυξάνεται έτσι στα 700 Nm, επιτρέποντας στην κορυφαία εκδοχή του EV9 να επιταχύνει από τα 0 στα 100 χλμ./ώρα σε 5,3 δευτερόλεπτα.
Σε ό,τι αφορά την αυτονομία, η έκδοση RWD Long Range με τροχούς 19 ιντσών προσφέρει εκτιμώμενη αυτονομία άνω των 541 χλμ., σύμφωνα με το πρότυπο WLTP. Η πλατφόρμα E-GMP αξιοποιεί ένα ηλεκτρικό κύκλωμα 800 Volt, κάτι που επιτρέπει την DC φόρτιση σε πολύ υψηλής ισχύος ταχυφορτιστές. Ενδεικτικά το EV9 θα μπορεί να ανακτήσει 239 χλμ. αυτονομίας σε μόλις 15 λεπτά.
Στα πρόθυρα της αυτόνομης οδήγησης, επιπέδου 3, υπό όρους
Το EV9 θα κάνει ένα σημαντικό βήμα προς την πλήρη αυτονομία. Το κλειδί για την επίτευξη αυτού είναι το σύστημα Highway Driving Pilot της Kia, το οποίο θα παρέχει στο EV9 αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 3, υπό όρους. Δεκαπέντε συνολικά αισθητήρες, συμπεριλαμβανομένων δύο lidars, επιτρέπουν την ανίχνευση αντικειμένων σε ένα πλήρες οπτικό πεδίο 360 μοιρών.
Παρέχοντας έξυπνη, προληπτική βοήθεια σε πραγματικό χρόνο σε ένα ευρύ φάσμα συνθηκών, το σύστημα Highway Driving Pilot θα πληροί τα κριτήρια που απαιτούνται για την παροχή αυτονομίας Επιπέδου 3, όπου αυτό επιτρέπεται βάσει νομοθεσίας. Το αυτοκίνητο θα είναι σε θέση να αυτοματοποιεί την οδήγηση υπό όρους όπου οι συνθήκες το επιτρέπουν, δίνοντας την ευχέρεια στον οδηγό να κάνει προσωρινά ένα διάλειμμα από τον έλεγχο του οχήματος.
Τα πολυάριθμα επιπλέον χαρακτηριστικά του EV9, που διευκολύνονται από τα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης, περιλαμβάνουν τη δεύτερη γενιά του Remote Smart Parking Assist. Αυτή η τεχνολογία επιτρέπει στο EV9 να παρκάρει μόνο του χωρίς την ανάγκη παρέμβασης του οδηγού, είτε μέσα είτε έξω από το όχημα, με τον οδηγό να ξεκινά τη διαδικασία μέσω του έξυπνου κλειδιού Kia που ονομάζεται «Digital Key 2».
Χρησιμοποιώντας αισθητήρες υπερήχων για την ανίχνευση εμποδίων, το RSPA 2 καθοδηγεί αυτόματα το EV9 στον καθορισμένο χώρο στάθμευσης, ελέγχοντας το γκάζι, τα φρένα και την αλλαγή ταχυτήτων. Το σύστημα επίσης ενεργοποιεί αυτόματα τα φρένα εάν ανιχνευτεί κάποιο εμπόδιο στη διαδρομή του οχήματος.
Ένα full size EV SUV, με σαφείς MPV επιρροές
Είναι προφανές ότι έχουμε να κάνουμε με ένα πολύ μεγάλων διαστάσεων SUV, με το μήκος να φτάνει τα 5.010 χλστ. και το μεταξόνιο τα 3.100 χλστ. Με πλάτος 1.980 χλστ. και ύψος 1.755 χλστ. το EV9 μπορεί να προσφέρει μια πολύ ευρύχωρη καμπίνα για επιβάτες και αποσκευές.
Το Kia EV9 θα προσφέρει μια σειρά από επιλογές 7θέσιων και 6θέσιων διαμορφώσεων και μια ποικιλία επιλογών καθισμάτων δεύτερης σειράς, κατάλληλων για διαφορετικές καταστάσεις, όπως μετακίνηση, φόρτιση και ανάπαυση. Η πρώτη σειρά διαθέτει καθίσματα χαλάρωσης, που εξασφαλίζουν μια άνετη στάση ανάπαυσης, ενώ η δεύτερη σειρά προσφέρει τέσσερις επιλογές καθισμάτων, συμπεριλαμβανομένων 3θέσιων καθισμάτων, καθώς και διθέσια ανεξάρτητα καθίσματα περιστρεφόμενου τύπου.
Όταν είναι εξοπλισμένο με τα καθίσματα χαλάρωσης δεύτερης σειράς, το EV9 επιτρέπει στους επιβάτες της πρώτης και της δεύτερης σειράς να ξαπλώνουν ενώ το SUV φορτίζεται. Με την επιλογή περιστρεφόμενου καθίσματος, τα καθίσματα της δεύτερης σειράς περιστρέφονται κατά 180 μοίρες για να επιτρέψουν τις συνομιλίες με όσους κάθονται στην τρίτη σειρά. Στους επιβάτες της τρίτης σειράς παρέχονται σημεία φόρτισης και ποτηροθήκες. Η κεντρική κονσόλα είναι φυσικά εξοπλισμένη με άφθονες επιλογές αποθηκευτικών χώρων, συμπεριλαμβανομένης μιας ευρύχωρης θήκης που βρίσκεται στη βάση της.
Το Kia EV9 σηματοδοτεί ένα πρωτοποριακό ορόσημο, ως το πρώτο μοντέλο που υιοθέτησε τη στρατηγική βιωσιμότητας σχεδιασμού τριών βημάτων της μάρκας, που ξεκίνησε με τη σταδιακή κατάργηση της χρήσης δέρματος, την εφαρμογή «10 must-have» βιώσιμων υλικών σε όλα τα νέα μοντέλα της Kia και τη συνεχή αύξηση της χρήσης από υλικά βιολογικής βάσης, όπως καλαμπόκι, ζαχαροκάλαμο και φυσικά έλαια. Στόχος της Kia είναι να αυξήσει το ποσοστό των ανακυκλωμένων πλαστικών που χρησιμοποιεί στο 20% έως το 2030.
Από εκεί και πέρα, το ανοιχτό και πανοραμικό ταμπλό εκτείνεται από το τιμόνι μέχρι το κέντρο του αυτοκινήτου, ενώ οι δύο οθόνες αφής 12,3 ιντσών βελτιώνουν την ψηφιακή εμπειρία, προσφέροντας πολύ εύκολα τον έλεγχο των λειτουργιών του οχήματος και διασφαλίζοντας ότι τα φυσικά κουμπιά περιορίζονται στο ελάχιστο.
Η εκτεταμένη οθόνη υψηλής ευκρίνειας ενσωματώνει την οθόνη πλοήγησης και τηλεματικής (AVNT) δημιουργώντας μια πλούσια και καθηλωτική εμπειρία και ενισχύουν την ικανότητα των επιβατών να αλληλεπιδρούν απρόσκοπτα με τον ψηφιακό κόσμο. Κάτω από την οθόνη AVNT, μια σειρά από κουμπιά αφής κρυφού τύπου παρέχει λειτουργία Start/Stop μαζί με AVNT και έλεγχο θέρμανσης, εξαερισμού και κλιματισμού (HVAC).
Η επιβλητική σχεδίαση του EV9
Με γνώμονα τη σχεδιαστική φιλοσοφία της μάρκας «Opposites United», οι σχεδιαστές της Kia προσπαθούν να δημιουργήσουν οχήματα με ξεχωριστή εξωτερική εμφάνιση. Συγκεκριμένα, ο πυλώνας της ιδεολογίας «Bold for Nature», που εμπνέει το συνδυασμό στοιχείων από τον φυσικό και υλικό κόσμο, έχει παίξει καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση του εξωτερικού σχεδιασμού του EV9. Το αποτέλεσμα είναι ένα όχημα που συνδυάζει μια αύρα στιβαρής ικανότητας για όλες τις συνθήκες, με την απλότητα ενός εξελιγμένου EV που ανοίγει νέους δρόμους για τη μελλοντική σχεδίαση ηλεκτρικών SUV.
Η Kia, εκτός από τη στάνταρντ έκδοση, παρουσίασε και την GT–Line εκδοχή, η οποία διακρίνεται από ξεχωριστές προσθήκες στο εμπρός και το πίσω μέρος. Ειδικά στη μάσκα, υπάρχει μία ξεχωριστή φωτιστική υπογραφή με την ονομασία «Digital Light Pattern». Αυτό περιλαμβάνει δύο συστοιχίες μικρών λαμπτήρων σε σχήμα κύβου δίπλα σε κάθε προβολέα. Τα φώτα ημέρας LED «Star Map» του EV9 δημιουργούν ένα εκλεπτυσμένο κινούμενο μοτίβο φωτισμού που θα υποδηλώνει το Digital Tiger Face της Kia για τα μελλοντικά μοντέλα EV, παρέχοντας παράλληλα μια νέα εμπειρία φωτισμού.
Tο EV9 προσφέρει επίσης έναν εντυπωσιακό αεροδυναμικό συντελεστή 0,28. Αυτό έχει επιτευχθεί μέσω της εφαρμογής πολλών προηγμένων λειτουργιών που περιλαμβάνουν το πρώτο τρισδιάστατα διαμορφωμένο υποδαπέδιο αεροδυναμικό κάλυμμα, το οποίο διαθέτει κυρτό σχήμα μπροστά και κοίλο πίσω, μαζί με αεροδυναμικούς τροχούς και καινοτόμους αεραγωγούς ενσωματωμένους στον μπροστινό προφυλακτήρα.
Το EV9 πρόκειται να κάνει το ντεμπούτο του στο Seoul Mobility Show 2023 αργότερα αυτόν το μήνα και στη συνέχεια θα παρουσιαστεί στη φετινή Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Νέας Υόρκης στις αρχές Απριλίου, ενώ η άφιξη του EV9 σε επιλεγμένες αγορές της Ευρώπης αναμένεται στο δεύτερο εξάμηνο της χρονιάς που διανύουμε.