H πρωτότυπη έκδοση του Kia EV2 που παρουσιάστηκε σήμερα φωτογραφίζει το νέο και ακόμα πιο… μικρό ηλεκτρικό αυτοκίνητο της κορεάτικης εταιρείας που θα δούμε να μπαίνει στην παραγωγή σε ένα χρόνο από σήμερα.
Με το νέο EV2, η Kia μπαίνει σε ακόμα πιο «βαθειά» νερά στην ηλεκτρική κινητικότητα αποκαλύπτοντας, σε πρωτότυπη για την περίσταση μορφή, το επόμενο EV της – που για την περίσταση κατεβαίνει ακόμα πιο… χαμηλά σε μέγεθος (και τιμή) σε σχέση με τις υπάρχουσες προσφορές της.
Επί της ουσίας, το Concept EV2 που είδε σήμερα για πρώτη φορά τα φώτα της δημοσιότητας είναι ένα μικρό SUV της κατηγορίας Β, που θα κληθεί να αντιμετωπίσει στην εμπορική αρένα μοντέλα με ανάλογο μέγεθος και χαρακτήρα, όπως τα Renault 4 και 5, κοστίζοντας σύμφωνα με τον σχεδιασμό της Kia κάτω από 30.000 ευρώ.
Προς ώρας, η Kia δεν έχει αποκαλύψει τις βασικές τεχνολογικές περγαμηνές του μοντέλου που θα μπει στην παραγωγή το 2026. Ωστόσο, βέβαιο είναι ότι θα υιοθετεί την αρχιτεκτονική των 400V που υποστηρίζει η πλατφόρμα E-GMP του Hyundai Motor Group, όπως συμβαίνει ήδη με το EV3 αλλά και με το ολοκαίνουργιο EV4.
Υπό αυτό το πρίσμα, διόλου απίθανο είναι να υιοθετεί παρόμοιες με τα τελευταία λύσεις στον τομέα των συστημάτων κίνησης και στην μπαταρία. Στην πρώτη περίπτωση, αναμένεται η επιστράτευση ενός ηλεκτροκινητήρα με απόδοση 204 ίππων που θα κινεί τους εμπρός τροχούς, ενώ στη δεύτερη ενός συσσωρευτή ενέργειας με χωρητικότητα 58,3 ή ακόμα και 81,4 kWh.
Ωστόσο, μη επιβεβαιωμένες από επίσημα χείλη πληροφορίες αναφέρουν ότι το «μικρό» EV2 θα διαθέτει τελικά μια μπαταρία μικρότερης χωρητικότητας, παρόμοια με εκείνη των 43,3 kWh, την οποία «φοράει» το νέο βαν PV5, με στόχο τον περιορισμό του κόστους με τους μικρότερους δυνατούς συμβιβασμούς σε επίπεδο αυτονομίας.
Οπτικά, το EV2 αντιπροσωπεύει το επόμενο βήμα στη σχεδιαστική φιλοσοφία Opposites United της Kia. Οι πιο εμφανείς διαφοροποιήσεις βρίσκονται στις πιο σμιλευμένες εξωτερικές επιφάνειες του μοντέλου, καθώς και στη φωτιστική «υπογραφή» στο εμπρός μέρος, στο οποίο έχει προστεθεί ένα επιπλέον σύνολο φώτων πορείας που μοιάζουν με νύχια τοποθετημένα εσωτερικά. Στο πίσω μέρος, τα φώτα είναι τοποθετημένα ιδιαίτερα χαμηλά και έχουν πιο στρογγυλεμένη σχεδίαση.
Το εσωτερικό του Concept EV2, σε αντίθεση, δεν φαίνεται να αντικατοπτρίζει και τόσο εκείνο που θα δούμε στο μοντέλο παραγωγής. Έτσι, τόσο οι αναδιπλούμενες βάσεις των μπροστινών καθισμάτων –και πολύ περισσότερο οι πόρτες που ανοίγουν όπως σε μια… Rolls-Royce, αλλά και οι ψηφιακές επιφάνειες στα πλαϊνά παράθυρα, είναι βέβαιο ότι θα λάμπουν δια της απουσίας τους.
«Το Kia Concept EV2 αντιπροσωπεύει ένα τολμηρό βήμα προς τα εμπρός για το μέλλον της αστικής μετακίνησης», δήλωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Kia, Ho Sung Song. «Με το Concept EV2, προκαλέσαμε τους εαυτούς μας να δημιουργήσουμε ένα όχημα που αψηφά τις προσδοκίες, προσφέροντας πρωτοποριακή τεχνολογία και πρακτικότητα πέρα από το μέγεθός του. Αυτό το αυτοκίνητο φωτογραφίζει το μελλοντικό όραμα της Kia να επαναπροσδιορίσει την κατηγορία, φέρνοντας ένα νέο επίπεδο φινέτσας και χρηστικότητας στους οδηγούς της πόλης. Είναι ένα σαφές μήνυμα της αφοσίωσής μας στο να κάνουμε τα ηλεκτρικά οχήματα πραγματικά προσιτά για όλους».