Ταξιδεύουμε μέχρι την Φρανκφούρτη για να δούμε από κοντά, το νέο μεγάλο αμιγώς ηλεκτρικό SUV της Jeep.
H Jeep χρησιμοποιεί ένα «βαρύ» όνομα με μεγάλη ιστορία για το νέο μεγάλο αμιγώς ηλεκτρικό SUV, που σηματοδοτεί μετά και το αντίστοιχο Avenger, την ηλεκτρική της μετάβαση σε αυτή την νέα εποχή.
Μετά λοιπόν τις πρώτες πληροφορίες που είδαν το φως της δημοσιότητας στις αρχές της χρονιάς, αυτή την φορά ταξιδέψαμε μέχρι την Φρανκφούρτη, προκειμένου να δούμε από κοντά το νέο Jeep Wagoneer S, αλλά και την υβριδική τετρακίνητη έκδοση του Avenger.
Το εμβληματικό Wagoneer του 1963 ήταν ο προπομπός των σύγχρονων πολυτελών SUV. Έξι δεκαετίες αργότερα, το Wagoneer S έρχεται να επεκτείνει τα όρια της κατηγορίας των D-SUV, με την υιοθέτηση προηγμένης τεχνολογίας, πολλών καινοτομιών και άφθονης πολυτέλειας.
Όπως δήλωσε ο Αντόνιο Φιλόσα, CEO της Jeep, το λανσάρισμα του νέου αμιγώς ηλεκτρικού Jeep Wagoneer S, σηματοδοτεί ένα νέο κεφάλαιο στην μακρόχρονη ιστορία της Jeep. “Χτίζοντας επάνω σε σχεδόν έναν αιώνα καινοτομίας και σχεδίασης, αυτό το πρώτο παγκόσμιο ηλεκτρικό μοντέλο θα φέρει σε μία νέα γενιά αγοραστών, μία εμπειρία που είναι απόλυτα αντιπροσωπευτική της Jeep και 100% ηλεκτρική. Χάρη στην ώθηση που δίνει η γκάμα της εταιρείας από θερμικούς V8 μέχρι και αμιγώς ηλεκτρικούς κινητήρες, οι πελάτες δεν είχαν ποτέ ξανά τέτοια ελευθερία να επιλέξουν την επόμενη τους περιπέτεια.”
Ενδεικτικό πάντως των προθέσεων, είναι ότι σε αυτή την πρώτη αποκάλυψη, από τα αρχικά κιόλας πλάνα στο σχετικό βίντεο, το Jeep Wagoneer S διασταυρώθηκε με το Tesla Model Y, που αποτελεί σύμφωνα με τους ιθύνοντες της εταιρείας, το μέτρο σύγκρισης και βασικό ανταγωνιστή.
Jeep Wagoneer S, το πιο γρήγορο μοντέλο της εταιρείας
Το Jeep Wagoneer S, λοιπόν θα είναι αποκλειστικά ηλεκτρικό, με μία αυτονομία 480 χλμ., απόδοση 600 ίππων και 800 Nm ροπής, με αστραπιαία επιτάχυνση από στάση μέχρι τα 100 χλμ./ώρα σε 3,4 δλ., κάτι που το καθιστούν το πιο γρήγορο μοντέλο που έχει παρουσιάσει η αμερικανική εταιρεία.
Η πλατφόρμα στην οποία βασίζεται, προέρχεται από την μητρική Stellantis και δεν είναι άλλη από την STLA, στην large έκδοση της, προκειμένου να προσαρμοστεί στις διαστάσεις και τα δυναμικά χαρακτηριστικά του Jeep Wagoneer S, όπου μάλιστα οι μηχανικοί κατάφεραν να βελτιώσουν την στρεπτική ακαμψία κατά 35%, κάτι που με την σειρά του έχει καταλυτική επίδραση στα δυναμικά χαρακτηριστικά του νέου Jeep Wagoneer S.
Αυτή η πλατφόρμα συνοδεύεται από μία μπαταρία 100 kWh που εξασφαλίζει μία αυτονομία που πλησιάζει τα 500 χλμ, ενώ χάρις στην αρχιτεκτονική των 400V, προσφέρει μεγάλες δυνατότητες γρήγορης φόρτισης, καθώς η αναπλήρωση από το 20% έως το 80% διαρκεί 23 λεπτά.
Σε κάθε άξονα βρίσκονται αυτά που η εταιρεία ονομάζει Electric Drive Modules (EDM), τα οποία σε μία ενιαία μονάδα ενσωματώνουν το ηλεκτρικό μοτέρ, την μετάδοση και το ηλεκτρονικό κύκλωμα ελέγχου. Η μονάδα μάλιστα που βρίσκεται στον εμπρός άξονα, έχει την δυνατότητα να απεμπλέκεται σε συνθήκες κίνησης χαμηλού φορτίου, για καλύτερη διαχείριση της ενέργειας και βελτίωση της αυτονομίας.
Η συνεργασία των εμπρός και πίσω EDM εξασφαλίζουν τετρακίνητα χαρακτηριστικά χωρίς την ανάγκη κάποιου κεντρικού μηχανικού διαφορικού, ενώ πλαισιώνονται από το καταξιωμένο σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης Selec-Terrain, με πέντε διαφορετικά προγράμματα λειτουργίας: auto, sport, eco, snow, sand.
Η σχεδίαση δεν θα μπορούσε να μην είναι άκρως επιβλητική, με την σιλουέτα να υιοθετεί ένα τετραγωνισμένο μοτίβο. Στην μάσκα δεσπόζουν οι επτά χαρακτηριστικές κάθετες γρίλιες, οι οποίες όμως στην προκειμένη περίπτωση είναι πιο μικροκαμωμένες από ότι σε άλλα μοντέλα της Jeep και φωτίζονται καθεμία από ξεχωριστά LED.
Στο πίσω μέρος υπάρχει μια μεγάλη αεροτομή η οποία φαίνεται σαν να αιωρείται πάνω από το πίσω παρμπρίζ. Το αποτέλεσμα είναι αρκούντως αεροδυναμικό, με τον σχετικό συντελεστή να βρίσκεται στο 0,29.
Στο εσωτερικό, οι Αμερικανοί έχουν ακολουθήσει την ίδια φιλοσοφία με τα άλλα μεγάλα τους SUV, όπως το Grand Cherokee και το (θερμικό) Wagoneer. Οι οθόνες έχουν την τιμητική τους, αφού συνολικά, η καμπίνα είναι εξοπλισμένη με «45 ίντσες οθονών αφής», που αποτελούνται από τον πίνακα οργάνων του οδηγού, την οθόνη αφής για το σύστημα πολυμέσων Uconnect 5, την οθόνη για τον χειρισμό των λειτουργιών του συστήματος κλιματισμού και μία επιπλέον οθόνη που βρίσκεται στη μεριά του συνοδηγού.
Αρχικά το Jeep Wagoneer S θα προσφέρεται στην Αμερικανική αγορά, ενώ από την νέα χρονιά αναμένεται να περάσει τον Ατλαντικό, προκειμένου να ξεκινήσει από την Ευρωπαϊκή αγορά και σταδιακά να γίνει ένα παγκόσμιο αυτοκίνητο.