Το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο παραγωγής της Jaguar είναι γεγονός.
Η Jaguar αποκαλύπτει σήμερα την έκδοση παραγωγής της I–Pace, του πρώτου ηλεκτρικού μοντέλου της γκάμας της, προλαβαίνοντας στον «πραγματικό κόσμο» τον ανταγωνισμό –τις Mercedes, Audi, BMW και Volvo, δηλαδή. Με άλλα λόγια, δεν πρόκειται για ένα θεωρητικό μοντέλο, αλλά για μια απτή και… ολοζώντανη πρόταση που «βλέπει» στην αγορά, προς το παρόν τουλάχιστον, μόνο το μεγαλύτερο σε διαστάσεις και ακριβότερο σε τιμή κτήσης Model X της αμερικάνικης Tesla.
Σύμφωνα με βρετανική εταιρεία, η νέα Ι-Pace εφοδιάζεται με μια μπαταρία ιόντων λιθίου 90 kWh, η οποία εξασφαλίζει σύμφωνα με τον WLTP, αυτονομία 480 χλμ. Σύμφωνα με τον παλιό κύκλο NEDC, η αυτονομία της ανέρχεται στα 540 χλμ., ενώ, έχοντας ως κριτήριο τα αμερικανικά στάνταρντ της EPA, τα 386 χλμ. Διαλέγετε και παίρνετε, λοιπόν.
Οι μπαταρίες του «χαμηλού» ηλεκτρικού SUV των Βρετανών της JLR φορτίζουν από «δημόσιο» σημείο σταθμό των 50 kW σε ποσοστό 80% σε χρόνο 1 ώρας και 25 λεπτών. Με φόρτιση μόλις 30 λεπτών, και με τους συσσωρευτές να έχουν… στερεύσει από ενέργεια, η Ι-Pace μπορεί να καλύψει μια απόσταση 130 χλμ. Πάντα, σύμφωνα με όλα όσα επικαλούνται οι δημιουργοί της.
Αν, τώρα, η φόρτιση γίνει μέσω παροχής 100 kW, το 80% της ενέργειας των μπαταριών ανακτάται σε χρόνο μόλις 45 λεπτών. Στο… σπίτι (ή πιο σωστά, στο γκαράζ), μέσω της χρήσης wallbox 7 kW, το 80% της ενέργειας ανακτάται σε χρόνο που ανέρχεται στις 10 ώρες.
Η νέα Ι-Pace, η οποία θα είναι διαθέσιμη από το προσεχές κιόλας καλοκαίρι, κινείται από δύο ηλεκτροκινητήρες -ένας σε κάθε άξονα- που συνδυαστικά αποδίδουν 400 ίππους, με τον κάθε έναν να ζυγίζει μόλις 38 κιλά. Η δε ροπή που αποδίδουν φτάνει τα 694 Nm. Οι τιμές αυτές είναι ικανές να εξασφαλίσουν, σύμφωνα με την Jaguar, επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 96 χλμ./ώρα (0-60 μίλια/ώρα) σε χρόνο μόλις 4,0 δλ.
Το νέο πλαίσιο στο οποίο «πατά» η I-Pace έχει κατασκευαστεί εξολοκλήρου από την Jaguar προσφέροντας εξαιρετική ακαμψία, ιδανική κατανομή των μαζών (50/50) αλλά και χαμηλό κέντρο βάρους (130 χλστ. πιο «κάτω» από εκείνο της F-Pace), καθώς η μπαταρίες εδράζονται ανάμεσα στους δύο άξονες. Η ανάρτηση δε αποτελείται από διπλά ψαλίδα εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, ενώ προαιρετικά υπάρχει η δυνατότητα εγκατάστασης αερανάρτησης (Adaptive Dynamics).
Σχεδιαστικά, η νέα I-Pace δεν απέχει και πολύ από το πρωτότυπο που είδαμε το 2016. Εντούτοις, το ύψος και το πλάτος της έχουν μειωθεί κατά 12 χλστ., με το μήκος να ανέρχεται στα 4,682 μ. και το μεταξόνιο στα 2.990 χλστ. –υπεύθυνες για τη… διεύρυνση αυτή είναι, φυσικά, οι μπαταρίες. Ο αεροδυναμικός συντελεστής του αυτοκινήτου αγγίζει την τιμή 0,29, με την «ενεργή» μάσκα, τους «τραβηγμένους» προς τα έξω καθρέπτες και το μικρό σπόιλερ στο πίσω μέρος να διαδραματίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο στον τομέα αυτό.
Κλείνοντας την πρώτη επαφή μαζί της, αξίζει να σημειώσουμε πως η νέα I-Pace θα κατασκευάζεται μαζί με την E-Pace στο εργοστάσιο της Magna στην Αυστρία. Η τιμή εκκίνησης στη Μ. Βρετανία είναι τα 66.400 ευρώ, ενώ η πιο πλούσια από τις τρεις διαθέσιμες εκδόσεις της (S, SE, HSE) θα κοστίζει 78.800 ευρώ. Τέλος, η Jaguar προσφέρει εγγύηση για τις μπαταρίες διάρκειας 8 ετών ή 100.000 μιλίων. Ήτοι, για 160.934 χλμ._Χ.Α.