Οι μηχανικοί της Skoda Motorsport εξέλιξαν ένα αμιγώς ηλεκτρικό αγωνιστικό αυτοκίνητο που έχει όχι μόνο το ίδιο εσωτερικό αλλά και τις ίδιες οδηγικές αρετές με το καταξιωμένο στους αγώνες Fabia RS Rally2
Η εξέλιξη του πρωτοτύπου Skoda Enyaq RS Race ξεκίνησε το 2023, με το όλο project να αποτελεί ένα σαφές δείγμα γραφής των προθέσεων της τσέχικης εταιρείας στον τομέα του ηλεκτροκίνητου μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Βασισμένο στο Skoda Enyaq Coupe vRS, το πρωτότυπο χρησιμοποιεί το ίδιο ηλεκτρικό σύστημα κίνησης, αλλά είναι 70 χλστ. χαμηλότερο, 72 χλστ. φαρδύτερο εμπρός και 116 χλστ. φαρδύτερο πίσω. Το πιο σημαντικό όμως είναι ότι είναι σημαντικά ελαφρύτερο από το μοντέλο παραγωγής.
Τα βιοσύνθετα μέρη, που ενσωματώνουν ίνες λιναριού τόσο στο αμάξωμα όσο και στο εσωτερικό, συμβάλλουν στη μείωση του βάρους του αυτοκινήτου. Επιπλέον, το πρωτότυπο επωφελείται από πολλές σχεδιαστικές και τεχνικές τροποποιήσεις, όπως το φαρδύτερο και χαμηλωμένο πλαίσιο, οι επανασχεδιασμένοι προφυλακτήρες, καθώς και τα διαφορετικά αμορτισέρ και ελατήρια. Ένα εντελώς νέο σύστημα πέδησης υψηλής απόδοσης, τα αγωνιστικά καθίσματα και ένα roll cage εξασφαλίζουν την υψηλότερη δυνατή ενεργητική και παθητική ασφάλεια.
Οι σκουρόχρωμοι εμπρός προβολείς διαθέτουν το χαρακτηριστικό λογότυπο της Skoda Motorsport, με τα περιβλήματα των προβολέων να είναι τροποποιημένα προκειμένου να χωρούν τους μεγαλύτερους τροχούς. Τα πίσω φώτα έχουν επίσης «σκουρύνει». Στη μάσκα της Skoda, το Crystal Face του μοντέλου παραγωγής έχει αντικατασταθεί από μια ενιαία επιμήκη λωρίδα LED που συνδέει τους δύο προβολείς.
Skoda Enyaq RS Race: Μειώνοντας το βάρος
Για να μειώσουν το βάρος σε σύγκριση με το μοντέλο παραγωγής, οι μηχανικοί της Skoda Motorsport χρησιμοποίησαν καινοτόμα και βιώσιμα υλικά, αφαιρώντας όλα τα εξαρτήματα που δεν χρειάζονται για την προβλεπόμενη χρήση του οχήματος. Επιπλέον, ενσωμάτωσαν πλαϊνά και πίσω παράθυρα από ελαφρύτερα συνθετικά. Όλα αυτά είχαν ως αποτέλεσμα μια συνολική εξοικονόμηση βάρους 316 κιλών.
Τα βιώσιμα βιοσύνθετα μέρη, που εξελίχθηκαν σε συνεργασία με την Bcomp, χρησιμοποιούνται στο αμάξωμα, συμπεριλαμβανομένων των προφυλακτήρων, των φτερών, της οροφής, του εξαερισμού οροφής και της πίσω πτέρυγας. Αυτά τα ελαφριά υλικά απαντώνται και στο εσωτερικό, όπως το ταμπλό, τα πάνελ των θυρών και τα υποπόδια για τον οδηγό και τον συνοδηγό. Επιπλέον, η πανοραμική γυάλινη οροφή του μοντέλου παραγωγής αντικαταστάθηκε με ένα βιοσύνθετο πάνελ.
Skoda Enyaq RS Race: Με γνώμονα την αεροδυναμική
Για τη δημιουργία του αμαξώματος του Enyaq RS Race, μεμονωμένα μέρη του αμαξώματος επανασχεδιάστηκαν. Εκτός από το roll cage -το οποίο είναι κατασκευασμένο από υψηλής αντοχής χάλυβα χρωμίου/μολυβδαινίου που ενισχύει το αμάξωμα και προστατεύει τους επιβάτες- το πρωτότυπο διαθέτει άλλα στοιχεία ασφαλείας που προέρχονται από το Fabia RS Rally2. Αυτά περιλαμβάνουν τα αγωνιστικά καθίσματα Atech με ζώνες ασφαλείας έξι σημείων, το «γέμισμα» της πόρτας ασφαλείας και τον αυτόματο πυροσβεστήρα. Όπως τα αυτοκίνητα του WRC, τα πράσινα και κόκκινα φώτα και στις δύο πλευρές του οχήματος υποδεικνύουν την κατάσταση του συστήματος υψηλής τάσης. Το ύψος της θέσης οδήγησης έχει μειωθεί κατά 70 χλστ. και τα ειδικά προστατευτικά πάνελ στο κάτω μέρος του οχήματος αποτρέπουν την υπερβολική φθορά των εξαρτημάτων του πλαισίου και προστατεύουν την μπαταρία.
Επίσης, έχει προστεθεί μια μεγάλη πίσω πτέρυγα και μια αεροδυναμικά βελτιστοποιημένη εισαγωγή αέρα NACA στην οροφή που διοχετεύει αέρα στο εσωτερικό. Μικρά φτερά στο πίσω μέρος της οροφής κατευθύνουν τη ροή του αέρα κατευθείαν στο πίσω φτερό. Η εισαγωγή αέρα για το σύστημα ψύξης έχει επίσης επανασχεδιαστεί.
Skoda Enyaq RS Race: Μηχανικά και άλλα
Το σύστημα πέδησης του μοντέλου παραγωγής έχει αντικατασταθεί στο Enyaq RS Race με κεραμικούς δίσκους και δαγκάνες δέκα εμβόλων μπροστά, δαγκάνες τεσσάρων εμβόλων πίσω και νέο σύστημα ψύξης. Επιπλέον, το πρωτότυπο αυτοκίνητο έχει εφοδιαστεί με υδραυλικό χειρόφρενο και ένα σύστημα πεντάλ από το Fabia RS Rally2. Αντί για την ανάρτηση DCC, έχει εγκατασταθεί μια νέα αγωνιστικών προδιαγραφών, η οποία εξασφαλίζει τη δυνατότητα ρύθμισης της σκληρότητας του ελατηρίου, καθώς και της συμπίεσης και της επαναφοράς των αμορτισέρ.
Οι ζάντες των 20 ιντσών συνδυάζονται με ελαστικά χαμηλου προφίλ. Οι δύο ηλεκτροκινητήρες, που αποδίδουν συνδυασμένη ισχύ 250 kW, καθώς και η μπαταρία των 82 kWh έχουν μεταφερθεί αυτούσιοι από το μοντέλο παραγωγής. Όπως το Skoda Enyaq Coupe vRS, η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 χλμ./ώρα. Ωστόσο, το αισθητά ελαφρύτερο Enyaq RS Race, μπορεί να επιταχύνει από 0 στα 100 χλμ./ώρα σε λιγότερο από 5 δευτερόλεπτα.