Η Porsche προετοιμάζει το έδαφος για την ηλεκτρική 718 Cayman με «άρμα» την πρωτότυπη 718 Cayman GT4 ePerformance που σήμερα βλέπει ξανά το φως της δημοσιότητας «φορώντας» για την περίσταση τα βιώσιμα, αγωνιστικού τύπου ελαστικά της Michelin.
To μέλλον της 718 Cayman, του μικρότερου σπορ αυτοκινήτου της Porsche, είναι ηλεκτρικό. Το 2025, η διάσημη 718 Cayman θα «χάσει» οριστικά τον κινητήρα εσωτερικής καύσης και θα μεταμορφωθεί σε ένα αμιγώς ηλεκτρικό κουπέ μοντέλο.
Η έμμεση ανακοίνωση της απόφασης αυτής έγινε φέτος τον Μάρτιο, αλλά η απόδειξη των προθέσεων των Γερμανών της Porsche ήρθε τον περασμένο Σεπτέμβριο όταν η εταιρεία παρουσίασε επίσημα την πρωτότυπη και αμιγώς ηλεκτρική Mission R στην έκθεση του Μονάχου. Πλέον, το όλο concept έχει «μεταμορφωθεί» σε ένα νέο πρωτότυπο όχημα, που φέρει την ονομασία 718 Cayman GT4 ePerformance.
Αυτό το πρωτότυπο έκανε σήμερα την πρώτη δημόσια εμφάνισή του στο Φεστιβάλ Ταχύτητας του Goodwood «φορώντας» για την περίσταση ένα «σετ» αγωνιστικών ελαστικών της Michelin, η σύσταση των οποίων είναι κατά 53% βιώσιμη.
Πιο συγκεκριμενα, οι πρώτες ύλες που χρησιμοποιούνται σε αυτά τα ελαστικά είναι μεταξύ άλλων το φυσικό καουτσούκ και η βιομηχανική αιθάλη που ανακυκλώνεται από ελαστικά που φτάνουν στο τέλος της ζωής τους, έως και φλούδες πορτοκαλιού και λεμονιού, ρητίνες πεύκου, ηλιέλαιο και σκραπ χάλυβα.
Οι τεχνικές περγαμηνές της Porsche 718 Cayman GT4 ePerformance
Όπως και η Mission R, έτσι και το τετρακίνητο αγωνιστικό αυτοκίνητο, η 718 Cayman GT4 ePerformance, χρησιμοποιεί το πλαίσιο της 718 Cayman GT4 Clubsport. Ολόκληρη η τεχνολογία όσον αφορά τον ηλεκτροκινητήρα και τη μπαταρία προέρχεται επίσης από την Mission R, με την απόδοση να φτάνει τα 735 kW, ήτοι τους 1.000 ίππους.
Σύμφωνα με την Porsche, στις προσομοιώσεις αγώνων που έχει πραγματοποιήσει, η απόδοση των ηλεκτροκινητήρων παραμένει σταθερή για 30 λεπτά στα 450 kW, δηλαδή στους 612 ίππους. Όσον αφορά τους χρόνους γύρου και την τελική ταχύτητα, η ηλεκτρική 718 Cayman GT4 ePerformance βρίσκεται στο ίδιο επίπεδο με τις επιδόσεις της «τρέχουσας» 911 (992) GT3 Cup.
Tο πλήρως ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης της 718 Cayman GT4 ePerformance βασίζεται σε μόνιμα διεγερμένους σύγχρονους ηλεκτροκινητήρες στον εμπρός και πίσω άξονα. Η άμεση ψύξη λαδιού των ηλεκτρικών κινητήρων και του πακέτου μπαταριών που αναπτύχθηκε από την Porsche συμβάλλει σημαντικά στην υψηλή απόδοση, που εύκολα μπορεί να φτάσει τα 800 kW, ή διαφορετικά τους 1.088 ίππους.
Σύμφωνα με την Porsche, χάρη στην τεχνολογία των 900 Volt που υιοθετεί το πρωτότυπο, η μπαταρία μπορεί να φορτίζεται από το 5% στο 80% σε μόλις 15 λεπτά.
Το αγωνιστικό αυτοκίνητο είναι κατά 14 εκατοστά πιο φαρδύ από την 718 Cayman GT4 Clubsport, με περίπου 6.000 εξαρτήματα να έχουν σχεδιαστεί από την αρχή. Το αμάξωμα είναι κατασκευασμένο, μεταξύ άλλων, από σύνθετα υλικά φυσικών ινών, με την παραγωγή τους να αποσκοπεί στη δημιουργία λιγότερων εκπομπών. Την ίδια στιγμή, οι ανακυκλωμένες ίνες άνθρακα χρησιμοποιούνται στο πρωτότυπο για δοκιμαστικούς λόγους. Στο ίδιο μήκος κύματος «κινούνται» και τα φαρδύτερα αγωνιστικά ελαστικά των 18 ιντσών της Michelin.