Ταξιδεύουμε στην Έκθεση του Μονάχου (IAA Mobility), καλεσμένοι της Renault και βλέπουμε από κοντά την αποκάλυψη του νέου Renault Scenic E-Tech.
Κείμενο: Μανώλης Σαλούρος / Φωτογραφίες: Renault, Μ. Σαλ.
Το Megane άνοιξε το δρόμο, και τώρα είναι η σειρά του Scenic να αποτελέσει την αιχμή του δόρατος για τη νέα γενιά ηλεκτρικών οχημάτων της Renault. Το ολοκαίνουργιο Scenic E-Tech electric έχει σχεδιαστεί για τις οικογένειες και την ανάγκη τους να ταξιδεύουν ελεύθερα και με ασφάλεια.
Το νέο Renault Scenic πατάει πάνω στις αρχές του στρατηγικού σχεδίου της εταιρείας με τον κωδικό «Renaulution»: είναι ηλεκτρικό, σύγχρονο, γεμάτο με χρήσιμη τεχνολογία και σχεδιασμένο με βιώσιμα υλικά.
Κατασκευάζεται στο εργοστάσιο Douai (ElectriCity) και θα κυκλοφορήσει στην αγορά στις αρχές του 2024. Ο κινητήρας του κατασκευάζεται επίσης στη Γαλλία, στο Megafactory στο Cléon. Έως και 24% των υλικών του οχήματος ανακυκλώνονται και το 90% της μάζας του -συμπεριλαμβανομένης της μπαταρίας- είναι ανακυκλώσιμο, σύμφωνα με τους όρους της οδηγίας 2005/64/ΕΚ, σε βιομηχανικές εγκαταστάσεις.
Το Renault Scenic έχει ιστορία 27 ετών. Το είδαμε για πρώτη φορά το 1996 (πέντε χρόνια μετά την αποκάλυψη του ομώνυμου πρωτότυπου αυτοκινήτου το 1991) και έφερε επανάσταση στην αγορά, καθώς έγινε το πρώτο συμπαγές MPV στην ευρωπαϊκή ιστορία της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Όσον αφορά το σημερινό: «Το ολοκαίνουργιο ηλεκτρικό Scenic E–Tech εκπέμπει δυναμικό χαρακτήρα μέσα από τις ιδανικές αναλογίες της σιλουέτας του και από το ιδιαίτερο εμπρός μέρος του, το οποίο ενσωματώνει τη νέα, πολύ σύγχρονη οπτική γλώσσα της μάρκας Renault. Το όχημα ξεχωρίζει από μακριά και, όσο το πλησιάζεις, ανακαλύπτεις όλο και περισσότερες λεπτομέρειες του νέου χαρακτήρα του», σύμφωνα με την Agneta Dahlgren, Design ProjectsDirector.
Με διαστάσεις 4.470 χλστ. μήκος, 1.864 χλστ. πλάτος και 1.571 χλστ. ύψος, πατάει πάνω στην πλατφόρμα CMF-EV, με το μεταξόνιό του (2.785 χλστ.) να είναι μικρό σε σχέση με την κατηγορία, αλλά η ευρυχωρία του να αποτελεί ρεκόρ, όπως μας επισήμαναν οι άνθρωποι της εταιρείας στο Μόναχο. Διαθέτει μια συμπαγή μπαταρία (που παρέχει έως και 87 kWh), η οποία ελευθερώνει ακόμα περισσότερο χώρο στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, για να μπορεί το πλήρωμα να αξιοποιεί στο έπακρο τις ιδανικές του αναλογίες. Στα χαρακτηριστικά του και οι μεγάλοι τροχοί των 19 και 20 ιντσών, ενώ ξεχωρίζουν οι 20άρες ζάντες «Esprit Alpine».
Ανοίγοντας τις πόρτες του, διαπιστώνεις αμέσως την ευχάριστη και ποιοτική εικόνα του εσωτερικού, αλλά κυρίως ότι υπάρχει αρκετός διαθέσιμος χώρος για τους επιβάτες (απόσταση από τα γόνατα επιπέδου 278 χιλιοστών στο πίσω μέρος) αλλά και για τις αποσκευές τους, με το πορτ μπαγκάζ να είναι επιπέδου 545 λίτρων, που φτάνει έως τα 1.670 με πεσμένες τις πίσω θέσεις.
Σημειώστε επίσης τους πολλούς έξυπνους χώρους αποθήκευσης μέσα σε αυτό το οικογενειακό αυτοκίνητο, οι οποίοι ανέρχονται συνολικά σε 38,7 λίτρα. Το υποβραχιόνιο κινείται κατά 70 χλστ. εμπρός και πίσω, ενώ προσφέρει και επαγωγική φόρτιση για smartphone.
Η πρωτοποριακή γυάλινη οροφή του (Solarbay) και το υποβραχιόνιο (Ingenious) ολοκληρώνουν την πλήρη γκάμα των ανέσεων που προσφέρει το νέο μοντέλο. Το σύστημα πολυμέσων (OpenR Link) διαθέτει περισσότερες από 50 εφαρμογές, ώστε να μπορείτε να σχεδιάζετε το ταξίδι σας χωρίς κόπο και να το απολαμβάνετε με όσους ταξιδεύουν μαζί σας. Σημειώστε επίσης ότι το ολοκαίνουργιο ηλεκτρικό Scenic E-Tech θα είναι το πρώτο ηλεκτρικό όχημα στην γκάμα της Renault που θα περιλαμβάνει την επένδυση Esprit Alpine.
Renault Scenic: 170 & 220 ίπποι με αυτονομία 420 & 620 χιλιόμετρα
Σήμερα διαθέτει ένα πλήρως ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης που του χαρίζει αυτονομία, σύμφωνα με το εργοστάσιο, 420 και 620 χιλιομέτρων (WLTP) και αφορά κυρίως οικογένειες, τις οποίες καλεί ουσιαστικά να ταξιδέψουν μαζί του, διατηρώντας παράλληλα το πρωτοποριακό DNA του. Ο κινητήρας αποδίδει 125 kW (170 ίππους) έως και 160 kW (220 ίππους), ώστε το αυτοκίνητο να ανταποκρίνεται σε κάθε οδηγική συνθήκη.
Η έκδοση των 170 ίππων αποδίδει ροπή 280 Nm, με το «0-100» να έρχεται σε 9,3 δλ. και με την τελική της ταχύτητα να περιορίζεται σε 150 χλμ./ώρα, ενώ εκείνη των 220 ίππων, αντίστοιχα, αποδίδει 300 Nm ροπής και χρειάζεται 8,4 δλ. για την επιτάχυνση από 0 και έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα και η τελική της περιορίζεται στα 170 χλμ./ώρα. Όλα τα παραπάνω σε όχημα συνολικού βάρους περίπου 1.842 κιλών (μεγάλη έκδοση).
Το ηλεκτρικό τιμόνι και ο πίσω άξονας πολλαπλών συνδέσμων Parallel Link, σύμφωνα με τους Γάλλους, ταιριάζει στις διαστάσεις και στο χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Ο κύκλος στροφής είναι της τάξεως 10,9 μέτρων, κάτι που είναι αξιοσημείωτο για ένα αυτοκίνητο αυτού του μεγέθους.
Το ολοκαίνουργιο ηλεκτρικό Renault Scenic E-Tech διαθέτει τέσσερα επίπεδα ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση. Στη λειτουργία Drive, ενεργοποιείται όταν κατεβάζετε το πόδι σας από το γκάζι, μετατρέποντας την κινητική ενέργεια του οχήματος σε ηλεκτρική, η οποία αποθηκεύεται στην μπαταρία. Ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί ως γεννήτρια όταν το σύστημα πέδησης χρησιμοποιείται για τη συλλογή ενέργειας. Ανάλογα με την οδηγική διάθεση του οδηγού και το είδος της διαδρομής, του δίνεται η δυνατότητα να επιλέξει οποιοδήποτε από τα τέσσερα επίπεδα χρησιμοποιώντας δύο κουμπιά πίσω από το τιμόνι._ Μ. Σαλ.