top icon
Επικαιρότητα

Η υπηρεσία διασύνδεσης οχημάτων car-to-X της Audi

Η Audi υλοποιεί την υπηρεσία διασύνδεσης οχημάτων car-to-X για την έκδοση ειδοποιήσεων κινδύνου σε τοπικό επίπεδο.

Η Audi κάνει ένα ακόμη βήμα προς μια ασφαλέστερη και πιο έξυπνη κινητικότητα. Η γερμανική μάρκα χρησιμοποιεί για πρώτη φορά «σμήνος δεδομένων», έναν τεράστιο αριθμό δεδομένων υψηλής ακρίβειας, για να βελτιώσει την υπηρεσία car-to-X για «τοπικές ειδοποιήσεις κινδύνου». Με βάση μια εφαρμογή car-to-cloud για την εκτίμηση του συντελεστή τριβής με τον δρόμο ή την ολίσθηση του τροχού, η νέα τεχνολογία εντοπίζει τις παραμικρές αλλαγές στην πρόσφυση του δρόμου, ανεβάζει άμεσα τα δεδομένα στο cloud για επεξεργασία και προειδοποιούνται οι οδηγοί που ακολουθούν και πρόκειται να βρεθούν στον παγωμένο δρόμο, για παράδειγμα, σε σχεδόν πραγματικό χρόνο.

Από το 2017, τα αυτοκίνητα της Audi ήταν σε θέση να προειδοποιήσουν το ένα το άλλο για επικίνδυνες καταστάσεις όπως ατυχήματα, κατεστραμμένα οχήματα, μποτιλιαρίσματα, πάγο ή περιορισμένη ορατότητα. Για να γίνει αυτό, η υπηρεσία «τοπικές ειδοποιήσεις κινδύνου» της υπηρεσίας car-to-X αναλύει διάφορα δεδομένα. Αυτά περιλαμβάνουν παρεμβάσεις του ηλεκτρονικού ελέγχου σταθεροποίησης (ESC), αισθητήρες βροχής και φωτός, λειτουργία υαλοκαθαριστήρων και προβολέων, καθώς και κλήσεις έκτακτης ανάγκης και ενεργοποίηση αερόσακου.

Η Audi κάνει τώρα το επόμενο βήμα και βελτιώνει την υπηρεσία με δεδομένα υψηλής ακρίβειας για να κάνει την προειδοποίηση κινδύνων ακριβέστερη και ακόμη πιο γρήγορη. Για το λόγο αυτό η Audi συνεργάζεται τώρα με την Car.Software, εταιρεία του Volkswagen Group και την HERE Technologies, η οποία αναπτύσσει προηγμένες εφαρμογές πλοήγησης και χαρτογράφησης και της οποίας η Audi είναι συνιδιοκτήτρια, καθώς και με τη σουηδική NIRA Dynamics AB, χρησιμοποιώντας μια πατενταρισμένη υλοποίηση της τελευταίας ως βάση για την ανάπτυξη βελτιωμένων ειδοποιήσεων κινδύνου.

Audi car-to-X

Η εφαρμογή λογισμικού στο αυτοκίνητο, την οποία έχει αναπτύξει η Car.Software, κάνει εκτίμηση του συντελεστή τριβής μεταξύ των ελαστικών και της επιφάνειας του δρόμου με βάση την ολίσθηση του τροχού. Στη διαδικασία αυτή χρησιμοποιούνται σήματα από την ανάρτηση, όπως οι τιμές ταχύτητας και επιτάχυνσης του τροχού, με το σύστημα να είναι μόνιμα ενεργό σε όλες τις συνθήκες οδήγησης – και όχι μόνο στα φυσικά όρια που θα απαιτούσαν την επέμβαση των συστημάτων ελέγχου πρόσφυσης. Τα δεδομένα παραμένουν ανώνυμα, τόσο στο ίδιο το αυτοκίνητο όσο και στο cloud, στο οποίο μεταδίδονται. Συνδυάζονται με άλλα δεδομένα, όπως τρέχουσες πληροφορίες καιρού και εμπειρικές τιμές και στη συνέχεια, μέσω των επεξεργασίας από τους υπόλοιπους εταίρους του προγράμματος, ανάλογα με τη σοβαρότητα της κατάστασης, καταλήγουν ως προειδοποιήσεις στο virtual cockpit ή στη head-up οθόνη ενός Audi.

Όσο μεγαλύτερος είναι ο αριθμός των οχημάτων που παρέχουν τα δεδομένα, τόσο πιο αποτελεσματικό είναι το σύστημα, που μπορεί να αυτοβελτιώνεται συνεχώς. Αυτή είναι η βασική αρχή του σμήνους δεδομένων – ένας τομέας στον οποίο η Audi έχει αποκτήσει εκτεταμένες γνώσεις τα τελευταία χρόνια. Στην Ευρώπη, το 2021 περισσότερα από 1,7 εκατομμύρια οχήματα του Volkswagen Group θα παρέχουν τρέχοντα δεδομένα για την εφαρμογή, με τον αριθμό να αυξάνεται σε περισσότερα από τρία εκατομμύρια το 2022. Πρόκειται για την πρώτη εφαρμογή στην οποία τα δεδομένα του οχήματος χρησιμοποιούνται για αυτόν τον τύπο προηγμένης ανάλυσης δεδομένων.

Η Car.Software είναι μια εταιρεία λογισμικού του Volkswagen Group που έχει αποστολή να αναπτύξει την κορυφαία βάση τεχνολογίας για την αυτοκινητοβιομηχανία και έτσι να καταστήσει την οδηγική εμπειρία ασφαλέστερη, πιο βιώσιμη και πιο άνετη. Απασχολεί περίπου 5.000 μηχανικούς και προγραμματιστές παγκοσμίως, με «κέντρα ανάπτυξης» στο Βερολίνο, το Ίνγκολσταντ, το Μόναχο, τη Στουτγκάρδη, το Βόλφσμπουργκ και το Σιάτλ των Η.Π.Α.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ