Οι ιθύνοντες της VW, αλλά και τα σωματεία των εργαζομένων της μητρικής εταιρείας, επιδιώκουν να περιορίσουν τον ανταγωνισμό από την ομόσταβλη Skoda εξαλείφοντας δύο από τα μεγαλύτερα συγκριτικά πλεονεκτήματα της τσέχικης εταιρείας έναντι των Γερμανών.
Σύμφωνα με μη κατονομαζόμενες πηγές διεθνών ειδησεογραφικών πρακτορείων, η VW έχει αρχίζει να προβληματίζεται έντονα με τον «εσωτερικό ανταγωνισμό» που για την περίσταση έχει ως αφετηρία του τις πολύ καλές εμπορικές και οικονομικές επιδόσεις της ομόσταβλης Skoda. Για το λόγο αυτό, όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν οι εν λόγω πηγές, ανώτατα διοικητικά στελέχη της «μαμάς» VW είναι έτοιμα να πάρουν τα… μέτρα τους ούτως ώστε οι δύο εταιρείες να παίζουν «επί ίσοις όροις» στο παγκόσμιο αυτοκινητικό γίγνεσθαι. Και δη, στο ευρωπαϊκό. Τι σημαίνουν όλα αυτά και πως αυτό θα επιτευχθεί;
Το πρώτο μέτρο που έχει κατά νου να πάρει η VW έχει να κάνει με την «αναγκαστική» μεταφορά μέρους της παραγωγής της τσέχικης εταιρείας στη Γερμανία, κίνηση που –θέλοντας και μη- θα μειώσει στο ελάχιστο το συγκριτικό πλεονέκτημα της Skoda σε ότι αφορά στο χαμηλότερο εργατικό της κόστος, άρα και της χαμηλότερης τιμής αγοράς που απολαμβάνουν οι πελάτες της. Και αυτό δεν είναι παρά μόνο η αρχή, μιας οι διοικούντες της μητρικής εταιρείας προσανατολίζονται στο να επιβάλλουν στη Skoda να πληρώνει περισσότερα χρήματα για τις τεχνολογίες του VW Group που ως γνωστόν χρησιμοποιεί σε όλα της τα μοντέλα.
Τη στιγμή, λοιπόν, που η VW προσπαθεί να μειώσει τις θέσεις εργασίας αλλά και τις δαπάνες της, εν γένει, στα γερμανικά εργοστάσια κατασκευής οχημάτων, η Skoda, σύμφωνα με όσα επικαλούνται οι ιθύνοντες της VW, συνεχίζει να έχει πρόσβαση σε «φθηνές τεχνολογίες», αλλά συνάμα και να απολαμβάνει τα οφέλη από τις λιγότερο κοστοβόρες για την ίδια θέσεις εργασίας που παρέχει στους εργαζομένους της στις εγχώριες για την ίδια μονάδες παραγωγής. Ως εκ τούτου, η VW φαίνεται διατεθειμένη να βάλει τέλος στο «άδικο πλεονέκτημα της Skoda», όπως οι ίδιοι οι ιθύνοντες της το χαρακτηρίζουν!
Όπως γίνεται αντιληπτό, η εν λόγω κόντρα –γιατί περί αυτής πρόκειται- φαίνεται να πυροδοτεί νέες εντάσεις στους κόλπους του VW Group που αυτή τη φορά έχουν στο επίκεντρό τους τις θέσεις εργασίας, το φλέγον θέμα του κεντρικού ελέγχου και φυσικά την αυτονομία ή μη των 12 εταιρειών που αυτή τη στιγμή εσωκλείονται στις αγκάλες του._Χ.Α.