Σε πρώτη φάση φαίνεται ότι η VW θα αποφύγει το κλείσιμο εργοστασίων. Ωστόσο, οι δραστικές μειώσεις αποδοχών για τους εργαζόμενους πρέπει να θεωρούνται πλέον δεδομένες.
Η VW παρουσίασε στους εργαζομένους της μια πρόταση εξοικονόμησης κόστους, η οποία φαίνεται ότι στοχεύει στην αποφυγή του κλεισίματος εργοστασίων στη Γερμανία.
Ο Arne Meiswinkel, επικεφαλής διαπραγματευτής, είπε σήμερα ότι το σχέδιο της VW περιλαμβάνει μείωση μισθών κατά 10% καθώς και ένα αναθεωρημένο σύστημα για την καταβολή των οικονομικών μπόνους.
Τα μέτρα έχουν σκοπό να στηρίξουν τη μάρκα VW που καλείται να αντιμετωπίσει τη μειωμένη ζήτηση στην Ευρώπη και τον έντονο ανταγωνισμό από την Κίνα.
Η εταιρεία δεν ανέφερε σχέδια για κλείσιμο εργοστασίων στη Γερμανία. Τόσο οι επικεφαλής της διοίκησης όσο και εκείνοι των εργαζομένων προειδοποίησαν ότι το κλείσιμο των εργοστασίων παραμένει στο τραπέζι εάν οι δύο πλευρές δεν καταλήξουν σε συμφωνίες για εξοικονόμηση κόστους.
«Είμαστε ανοιχτοί σε οποιαδήποτε συζήτηση για να επιτύχουμε τους οικονομικούς μας στόχους», είπε ο Arne Meiswinkel σε δημοσιογράφους στο Wolfsburg μετά από συνομιλίες με τους ηγέτες των εργαζομένων. Οι μισθοί στην αυτοκινητοβιομηχανία θα παραμείνουν «εξαιρετικά ελκυστικοί» ακόμη και μετά τις περικοπές, δήλωσε χαρακτηριστικά.
Τα συνδικάτα των εργαζομένων βλέπουν πρόοδο στις συνομιλίες με την VW
Οι τελευταίες προτάσεις της VW αντιπροσωπεύουν ένα «πρώτο μικρό σήμα προόδου», δήλωσε η επικεφαλής του μεγαλύτερου εργατικού συνδικάτου της VW, Daniela Cavallo.
Ο επικεφαλής διαπραγματευτής της IG Metall, Thorsten Groeger, δήλωσε από τη μεριά του ότι η VW είχε δώσει το στίγμα της ότι είναι έτοιμη να συζητήσει για όλες τις γερμανικές εγκαταστάσεις, αποφεύγοντας τις αναγκαστικές απολύσεις.
«Σήμερα, η εταιρεία έχει ουσιαστικά δηλώσει την προθυμία της να μπει σε μια διαδικασία συζητήσεων μαζί μας, που συνδέεται με τους στόχους κόστους και κερδοφορίας της, που περιλαμβάνει επίσης προοπτικές για όλα τα εργοστάσια και ασφάλεια όσον αφορά τις θέσεις εργασίας».
Το κόστος παραγωγής της VW είναι πολύ υψηλό, λέει ο CFO
Ο επικεφαλής του οικονομικού τμήματος της VW, Arno Antlitz, δήλωσε: «Δεν έχουμε ξεχάσει πώς να κατασκευάζουμε υπέροχα αυτοκίνητα, αλλά το κόστος παραγωγής μας απέχει πολύ από τον ανταγωνισμό».
Η διοίκηση της VW ξεκαθαρίζει ότι τα εργοστάσια στη Γερμανία είναι πολύ πιο ακριβά στη λειτουργία τους από αυτά των ανταγωνιστών λόγω του υψηλού μισθολογικού κόστους αλλά και εκείνου που σχετίζεται με την ενέργεια.
Σε κάθε περίπτωση, οι παραπάνω προτάσεις της VW για μείωση του κόστους αναμένεται να αποτελέσουν την αφετηρία νέων και πιο περίπλοκων διαπραγματεύσεων, με τον επόμενο γύρο τους να έχει προγραμματιστεί για τις 21 Νοεμβρίου.