Η Volvo και η Northvolt επιταχύνουν τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, δημιουργώντας ένα νέο εργοστάσιο με 3.000 θέσεις εργασίας στο Γκέτεμποργκ.
Η Volvo και η Northvolt επέλεξαν το Γκέτεμποργκ της Σουηδίας για την ίδρυση ενός νέου εργοστασίου κατασκευής μπαταριών που θα ξεκινήσει τη λειτουργία του το 2025. Η μονάδα θα δημιουργήσει έως και 3.000 θέσεις εργασίας και θα συμπληρώσει το κέντρο Έρευνας και Εξέλιξης που οι δύο εταιρείες ανακοίνωσαν το Δεκέμβριο ότι σχεδιάζουν, ως τμήμα μιας επένδυσης η οποία αγγίζει τις 30 δις σουηδικές κορώνες. Το νέο εργοστάσιο και οι στενοί δεσμοί με την Northvolt θα ενισχύσουν σημαντικά τη στρατηγική της Volvo για την ηλεκτροκίνηση, καθώς η εταιρεία στοχεύει έως το 2030 να κατασκευάζει και να διαθέτει στην αγορά μόνο αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Η κατασκευή του εργοστασίου θα αρχίσει το 2023. Αντικείμενό του θα είναι η παραγωγή προηγμένων μπαταριών, ειδικά εξελιγμένων για χρήση στα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα Volvo και Polestar επόμενης γενιάς. Η μονάδα θα έχει ετήσια δυναμικότητα έως 50 γιγαβατώρες, προμηθεύοντας με μπαταρίες περίπου μισό εκατομμύριο αυτοκίνητα ανά έτος. Το εργοστάσιο θα κατασκευαστεί στην Τορσλάντα του Γκέτεμποργκ. Η τοποθεσία προσφέρει τα πλεονεκτήματα της απευθείας πρόσβασης στο μεγαλύτερο εργοστάσιο κατασκευής αυτοκινήτων της Volvo και στις υποδομές, έναν σημαντικό αγωγό εφοδιασμού με ανανεώσιμη ενέργεια, καταρτισμένο ανθρώπινο δυναμικό, καθώς και εγγύτητα στις μονάδες Έρευνας και Εξέλιξης της Volvo και της Northvolt.
Καθώς η βιώσιμη παραγωγή αποτελεί θεμελιώδη αρχή στη συνεργασία της Volvo με τη Northvolt, το εργοστάσιο θα τροφοδοτείται από ενέργεια απαλλαγμένη από ορυκτά καύσιμα, με έμφαση στην προώθηση της δυναμικότητας των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στην περιοχή, ενώ θα ενσωματώνει μηχανολογικές λύσεις που δίνουν προτεραιότητα στην κυκλικότητα και την επάρκεια πόρων. Η παραγωγή μπαταριών για τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα της Volvo και της Polestar αντιπροσωπεύει ένα μεγάλο τμήμα των συνολικών εκπομπών άνθρακα στον κύκλο ζωής κάθε αυτοκινήτου. Η συνεργασία με τη Northvolt, ηγετική δύναμη στην παραγωγή βιώσιμων μπαταριών, και η παραγωγή μπαταριών κοντά στα εργοστάσια της Volvo στην Ευρώπη, επιτρέπει στη Volvo και την Polestar να μειώσουν σημαντικά το περιβαλλοντικό αποτύπωμα που σχετίζεται με την άντληση πόρων και την παραγωγή μπαταριών για τα μελλοντικά τους αυτοκίνητα.
Η κοινοπραξία ανάμεσα στη Northvolt και την Volvo θα είναι ένας σημαντικός παίκτης στον τομέα της ευρωπαϊκής παραγωγής μπαταριών, αντιπροσωπεύοντας μία από τις μεγαλύτερες μονάδες παραγωγής μπαταριών στην Ευρώπη. Η Volvo και η Northvolt έχουν διορίσει τον Adrian Clarke, πρώην υψηλόβαθμο στέλεχος της Tesla, ως επικεφαλής της νέας εταιρείας παραγωγής. Το κέντρο R&D που θα λειτουργήσει το 2022, δημιουργώντας μερικές εκατοντάδες θέσεις εργασίας στο Γκέτεμποργκ, καθιστά τη Volvo έναν από τους λίγους κατασκευαστές που κάνουν το σύνολο της διαδικασίας εξέλιξης και παραγωγής μπαταριών (end-to-end) τμήμα του δυναμικού παραγωγής τους.
Το νέο εργοστάσιο μπαταριών και το κέντρο R&D θα χρειαστούν μία σειρά από ειδικότητες και για αυτό τον σκοπό η κοινοπραξία προχωρά σε προσλήψεις μηχανικών με υψηλή ειδίκευση και στελεχών που θα ηγηθούν ομάδων για την προώθηση του project. Οι προσλήψεις τεχνικών και άλλων ειδικοτήτων σε μεγάλη κλίμακα θα αρχίσουν στο τέλος του 2023.
Η Volvo το διάστημα 2020-2021
Για το δωδεκάμηνο ανάμεσα στον Ιούλιο του 2020 και τον Ιούνιο του 2021, το Volvo Group κατέγραψε λειτουργικά κέρδη ύψους 22,5 δις σουηδικών κορονών, έναντι 14,3 δις SEK το 2019. Τα έσοδα για την ίδια περίοδο ανήλθαν σε 292,1 δις SEK (από 274,1 δις SEK την αντίστοιχη περίοδο του 2019), ενώ οι πωλήσεις παγκοσμίως έφθασαν τα 773.000 αυτοκίνητα.