Αν και οι πωλήσεις του Mirai που έχει ως καύσιμο το υδρογόνο δεν πήγαν τόσο καλά όσο περίμενε η Toyota, υποστηρίζει ότι θα συνεχίσει να επενδύει σ’ αυτή την τεχνολογία.
Το Toyota Mirai με καύσιμο το υδρογόνο είναι ένα επαναστατικό όχημα, που δείχνει ένα άλλο μέλλον. Η ιαπωνική εταιρεία έχει επενδύσει πολλά πάνω σ’ αυτή την τεχνολογία, παρουσιάζοντας το μοντέλο παραγωγής, προχωρώντας μάλιστα στη νέα, δεύτερη γενιά του και παρά το γεγονός ότι οι πωλήσεις του δεν ήταν οι αναμενόμενες.
Η πιο πρόσφατη γενιά, αυτή που βρίσκεται ήδη δύο χρόνια στην αγορά, ακολουθεί τα βήματα της πρώτης, σε επίπεδο πωλήσεων. Πιο συγκεκριμένα στη δεύτερη γενιά του το Mirai και όσον αφορά τις πωλήσεις, είχε ως καλύτερη χρονιά το 2021, ενώ το αμέσως επόμενο έτος έπεσε κοντά στις 2.000 μονάδες.
Μέσα στο 2023 και μέχρι το Σεπτέμβριο, το υδρογονοκίνητο μοντέλο έχει πωλήσεις που φτάνουν τα 2.604 αυτοκίνητα, που μεταφράζεται σε αύξηση 80% σε σχέση με τις αντίστοιχες πωλήσεις του 2022.
Στην έκθεση Japan Mobility Show είχε την ευκαιρία να τοποθετηθεί πάνω σ’ αυτό το θέμα ο Hiroki Nakajima της Toyota, δηλώνοντας: «η βραδυπορία στην ανάπτυξη των υποδομών και σταθμών ανεφοδιασμού υδρογόνου, διαδραμάτισε αρνητικό ρόλο στις πωλήσεις του Mirai».
Δείτε επίσης: Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία δεν είναι μονόδρομος – Υπάρχει και το υδρογόνο
Από την άλλη Hiroki Nakajiima υπογράμμισε ότι το υδρογόνο ταιριάζει περισσότερο σε οχήματα που ταξιδεύουν μεταξύ δύο τοποθεσιών, όπως για παράδειγμα τα επαγγελματικά μεταφοράς εμπορευμάτων.
Έτσι θα μπορούσε να δημιουργηθούν σταθμοί ανεφοδιασμού σε συγκεκριμένα σημεία, που θα δώσουν λύση στο πρόβλημα. Μάλιστα, νωρίτερα μέσα στο χρόνο η Toyota μαζί με την Isuzu ανακοίνωσαν ότι εξελίσσουν μικρά φορτηγά με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου.