Έχοντας επενδύσει πολλά, σε εικόνα αλλά και σε χρήμα, τόσο στα υβριδικά συστήματα κίνησης, όσο και στις κυψέλες υδρογόνου, ο ιαπωνικός γίγαντας φαίνεται να αναζητεί πλέον το επόμενό του βήμα βάζοντας στο κατασκευαστικό του στόχαστρο τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Μέχρι πρότινος, η ιαπωνική εταιρεία δεν θεωρούσε τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρίες ως «επαρκή λύση» για το ευρύ κοινό όσον αφορά στην κάλυψη μεγάλων αποστάσεων υπερθεματίζοντας με κάθε σχεδόν ευκαιρία στα εγγενή, όχι όμως και αξεπέραστα, όπως όλα δείχνουν, μειονεκτήματά των συσσωρευτών ενέργειας, όπως είναι, για παράδειγμα, ο μεγάλος χρόνος που απαιτείται για τη φόρτιση τους, αλλά και το αυξημένο κατασκευαστικό τους κόστος.
Μολαταύτα, λαμβάνοντας κανείς υπόψη του το σημερινό δημοσίευμα της ιαπωνικής εφημερίδας Nikkei, η δεδηλωμένη αυτή άποψη των Ιαπώνων είναι πολύ πιθανό να αλλάξει, μιας και οι ιθύνοντες της εταιρείας, όπως αναφέρει το σχετικό άρθρο, φαίνεται πλέον να μελετούν σοβαρά το ενδεχόμενο να φέρουν στη… ζωή, προσφέροντας μέσα από το επίσημο δίκτυο της μάρκας από το 2020 και εξής, μια σειρά αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων που θα έχουν αυτονομία κίνησης άνω των 300 χλμ.
Χωρίς να κατονομάζει τις πηγές της, η ιαπωνική εφημερίδα αναφέρει συμπληρωματικά πως η Toyota αναμένεται να «στήσει» την ομάδα εξέλιξης των εν λόγω αυτοκινήτων στις αρχές της επόμενης κιόλας χρονιάς, ούτως ώστε να είναι έτοιμη να τα διαθέσει, αρχικά στην Ιαπωνία, στην Κίνα και στην πολιτεία της Καλιφόρνια των ΗΠΑ, από τις αρχές της επόμενης δεκαετίας. Από τη μεριά του, σε γραπτή απάντηση που απέστειλε ο Ιάπωνας κατασκευαστής, δεν επιβεβαιώνει, αλλά ούτε και διαψεύδει το παραπάνω δημοσίευμα, αναφέροντας χαρακτηριστικά πως «η Toyota, συνεχίζοντας την εξέλιξη φιλικών προς το περιβάλλον τεχνολογιών, δε σχολιάζει θέματα που αφορούν στα μελλοντικά της προϊόντα».
Το σίγουρο είναι πως ο ιαπωνικός κολοσσός, παρ’ ότι έχει στρέψει ήδη το κατασκευαστικό και όχι μόνο του ενδιαφέρον στα υβριδικά, αλλά και προσφάτως, στην υδρογονοκίνηση, δεν μπορεί τελικά να «αποφύγει» την ηλεκτροκίνηση. Πολλώ δε μάλλον, με δεδομένη τη γνωστή του δέσμευση, σύμφωνα με την οποία το 2050 το σύνολο της διαθέσιμης γκάμας του θα είναι απαλλαγμένο πλήρως από τις εκπομπές ρύπων (emission-free range). Και αυτό είναι κάτι που περνά, σχεδόν αναγκαστικά, μέσα και από την ηλεκτροκίνηση.
Θυμίζουμε πως η πιο πρόσφατη χρονικά προσπάθεια της ιαπωνικής εταιρείας στον τομέα της κατασκευής «μαζικών» ηλεκτροκίνητων οχημάτων τερματίστηκε το 2015 με την παραγωγή μέσα σε διάστημα τριών ετών, μόλις 2.500 αντιτύπων του RAV4 EV. Ενός αυτοκίνητου που αποτέλεσε τον καρπό της συνεργασίας των Ιαπώνων της Toyota με την αμερικάνικη Tesla._X.A.