X
Κόσμος

Η Toyota δοκιμάζει καύσιμα χαμηλών εκπομπών CO2 σε βενζινοκινητήρες

Τα καύσιμα που δοκιμάζει η Toyota σε συνεργασία με την Exxon Mobil κατασκευάζονται από καθαρότερες πρώτες ύλες και θα μπορούσαν να μειώσουν τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου από κινητήρες εσωτερικής καύσης έως και 75% σε σύγκριση με την κανονική βενζίνη.

Η Toyota και η Exxon Mobil ένωσαν τις δυνάμεις τους προκειμένου να δοκιμάσουν σε κινητήρες βενζίνης της πρώτης υγρά καύσιμα χαμηλών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα σε μια προσπάθεια να προσφέρουν στο εγγύς μέλλον στους οδηγούς τη δυνατότητα να μειώσουν τις εκπομπές ρύπων των συμβατικών τους οχημάτων.

Όπως ανακοίνωσαν οι δύο εταιρείες, τα συγκεκριμένα καύσιμα κατασκευάζονται από καθαρότερες πρώτες ύλες και θα μπορούσαν να μειώσουν τις εκπομπές αερίων θερμοκηπίου από κινητήρες εσωτερικής καύσης έως και 75% σε σύγκριση με την κανονική βενζίνη, δήλωσε ο Andrew Madden, αντιπρόεδρος του τομέα στρατηγικής και σχεδιασμού της Exxon Mobil, επικαλούμενος τα αρχικά αποτελέσματα των εν λόγω δοκιμών

Τα καύσιμα αυτά βρίσκονται «σε δοκιμαστική φάση» και θα χρειαστούν υποστήριξη σε πολιτικό και κυβερνητικό επίπεδο πριν γίνουν εμπορικά διαθέσιμα, είπε ο Andrew Madden σε συνέντευξή του. Επί της ουσίας, πρόκειται για ένα μείγμα από υπάρχουσες πρώτες ύλες, όπως η ανανεώσιμη βιομάζα και η αιθανόλη που παράγεται με καθαρότερες διαδικασίες.

«Το να έχουμε μια λύση για υγρά καύσιμα που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε στον υπάρχοντα στόλο είναι ο χαμηλότερος τρόπος για την απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα στον τομέα των μεταφορών», δήλωσε ο Andrew Madden.

Τόσο η Exxon Mobil όσο και η Toyota έχουν μακρά παράδοση στο «κυνήγι» καινοτόμων τεχνολογιών, με την πρώτη να αναδεικνύει τα φύκια ως βιώσιμη εναλλακτική λύση στο ντίζελ και τη δεύτερη να επενδύει μεγάλα κεφάλαια στο υδρογόνο.

Εν τω μεταξύ, τα ηλεκτρικά οχήματα, τα οποία δεν απαιτούν ορυκτά καύσιμα για να λειτουργήσουν, κερδίζουν διαρκώς έδαφος. Ωστόσο, τα BEV εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν σημαντικά εμπόδια στη μαζική υιοθέτησή τους, εξαιτίας της περιορισμένης διαθεσιμότητας σταθμών φόρτισης, των μεγάλων χρόνων επαναφόρτισης και του υψηλού κόστους των ίδιων των οχημάτων. Απαραίτητο εδώ είναι να τονιστεί ότι τα EVs δεν έχουν μηδενικές εκπομπές αν τροφοδοτούνται από ηλεκτρική ενέργεια από το δίκτυο, η οποία συνήθως παράγεται από ένα μείγμα πηγών, συμπεριλαμβανομένου του φυσικού αερίου.

«Ανεξάρτητα από το τι πιστεύει κανείς για τον ρυθμό μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση, θα υπάρχουν ένα δισεκατομμύριο, αν όχι εκατοντάδες εκατομμύρια οχήματα στους δρόμους για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα. Τα καύσιμα χαμηλών εκπομπών άνθρακα θα είναι πολύ σημαντικά για την γρήγορη επίτευξη της μείωσης των αερίων του θερμοκηπίου», προσέθεσε ο Andrew Madden.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!