X
Κόσμος

Η Toyota αλλάζει τα πλάνα της και επενδύει φουλ στα ηλεκτρικά!

Η Toyota εξετάζει να πραγματοποιήσει ένα μεγάλο restart στη στρατηγική της για τα ηλεκτρικά οχήματα προκειμένου να ανταγωνιστεί με περισσότερες αξιώσεις εταιρείες όπως η Tesla, σε μια ακμάζουσα αγορά στην οποία άργησε να εισέλθει. Ιδού όλες οι λεπτομέρειες.

Οι προτάσεις που εξετάζονται αυτή τη στιγμή και βρίσκονται πάνω στο τραπέζι της Toyota, εφόσον εγκριθούν, ισοδυναμούν με μια στροφή 180 μοιρών για τον Ιάπωνα κατασκευαστή, σηματοδοτώντας ταυτόχρονα μια σημαντική αναθεώρηση των ηλεκτρικών του πλάνων αξίας 38 δισεκατομμυρίων δολαρίων που ανακοίνωσε πέρυσι η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία (διαβάστε περισσότερα εδώ) προκειμένου να ανταγωνιστεί με περισσότερες αξιώσεις εταιρείες όπως η Tesla.

Σύμφωνα με σχετικό δημοσίευμα της Automotive News, ομάδα εργασίας εντός της Toyota έχει επιφορτιστεί να περιγράψει σχέδια μέχρι τις αρχές του επόμενου έτους για βελτιώσεις στην υπάρχουσα πλατφόρμα EV ή για μια νέα αρχιτεκτονική, αναφέρουν καλά πληροφορημένες πηγές που μέχρι και αυτή τη στιγμή κρατούν την ανωνυμία τους.

Εν τω μεταξύ, η Toyota ανέστειλε τις εργασίες σε μερικά από τα 30 project που είχε ανακοινώσει τον περασμένο Δεκέμβριο και αφορούσαν ηλεκτρικά οχήματα, τα οποία, σύμφωνα με τις πηγές και ένα έγγραφο που είχε στην κατοχή του το Reuters, περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων το Toyota Compact Cruiser και το ηλεκτρικό Crown.

«Για να επιτευχθεί ουδετερότητα άνθρακα, η τεχνολογία της Toyota – καθώς και η δουλειά που κάνουμε με μια σειρά συνεργατών και προμηθευτών – είναι απαραίτητη», δήλωσε η εταιρεία απαντώντας σε ερωτήσεις του Reuters.

Η υπό εξέταση «αλλαγή πλεύσης» της Toyota θα μπορούσε να επιβραδύνει την κυκλοφορία των ηλεκτρικών οχημάτων που βρίσκονται ήδη στο πρόγραμμα των Ιαπώνων. Από την άλλη όμως, θα έδινε στην Toyota την ευκαιρία να αντιπαρατεθεί με μια πιο αποτελεσματική παραγωγική διαδικασία απέναντι στην ανταγωνισμό, καθώς οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων υπερβαίνουν τις προηγούμενες προβλέψεις της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Επιπλέον, μια τέτοια κίνηση θα αποτελούσε μια πειστική απάντηση απέναντι στην κριτική που έχει δεχθεί η Toyota από «πράσινους επενδυτές» και περιβαλλοντικές ομάδες που υποστηρίζουν ότι η εταιρεία άργησε πολύ να αγκαλιάσει τα EV.

Ως μέρος της αναθεώρησης της στρατηγικής της με γνώμονα τη μείωση του κόστους, η Toyota εξετάζει αυτή τη στιγμή το ενδεχόμενο να παρουσιάζει τον διάδοχο της τεχνολογίας e-TNGA που παρουσιάστηκε το 2019 και υποστηρίζει σήμερα τα EV της, όπως το bZ4X.

Σύμφωνα με τις πηγές που επικαλείται το Reuters, η επανεξέταση της στρατηγικής της Toyota είχε – εν μέρει – ως αφετηρία τη συνειδητοποίηση από ορισμένους μηχανικούς και στελέχη της Toyota ότι η ιαπωνική εταιρεία χάνει τον πόλεμο του κόστους απέναντι στην Tesla.

Η Tesla ως σημείο αναφοράς για την Toyota;

Σύμφωνα με τα προγενέστερα πλάνα της, η Toyota είχε βασιστεί στην εκτίμηση ότι η ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα δεν θα… απογειωθεί για αρκετές δεκαετίες. Και ως εκ τούτου, το ιαπωνικό εργοστάσιο σχεδίασε την πλατφόρμα e-TNGA έτσι ώστε τα EV που θα την χρησιμοποιούν να μπορούν να παράγονται στην ίδια γραμμή συναρμολόγησης με αυτοκίνητα που τροφοδοτούνται από υβριδικά συστήματα κίνησης ή βενζινοκινητήρες. Αυτό ήταν λογικό με βάση την υπόθεση ότι η Toyota θα χρειαζόταν να πουλά περίπου 3,5 εκατομμύρια EV ετησίως – περίπου το ένα τρίτο των παγκόσμιων πωλήσεών της αυτή τη στιγμή – έως το 2030 προκειμένου να παραμείνει ανταγωνιστική.

Εντούτοις, οι πωλήσεις των EV αυξάνονται με ταχύτερους ρυθμούς. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες προβλέπουν τώρα ότι τα ηλεκτρικά οχήματα θα αντιπροσωπεύουν παγκοσμίως περισσότερο από το ήμισυ της συνολικής παραγωγής οχημάτων έως το 2030, ύστερα από επενδύσεις συνολικού ύψους 1,2 τρισεκατομμυρίων δολαρίων.

Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, το πρόσωπο που ηγείται της νέας… θεώρησης των πραγμάτων στην Toyota στον τομέα της ηλεκτρικής κινητικότητας είναι ο Shigeki Terashi, πρώην επικεφαλής του τμήματος ανταγωνισμού της εταιρείας. Η ομάδα δε που έχει ήδη συσταθεί εντός της Toyota φέρει την ονομασία «ΒR» ή αλλιώς «Business Revolution», όρος που χρησιμοποιούνταν για επικείμενες σημαντικές αλλαγές, συμπεριλαμβανομένης της ανανέωσης των διαδικασιών εξέλιξης και παραγωγής της εταιρείας, πριν από δύο δεκαετίες.

«Αυτό που οδηγεί την προσπάθεια του Terashi είναι η ταχύτερη από την αναμενόμενη ανάπτυξη των πωλήσεων των EV και η γρήγορη υιοθέτηση καινοτομιών αιχμής από την Tesla και άλλους», ανέφεραν στο Reuters οι ίδιες πηγές.

Στις προτάσεις που φέρεται να ετοιμάζει ο Shigeki Terashi είναι πιθανό να περιλαμβάνεται και η… απόσυρση της πλατφόρμας e-TNGA πιο γρήγορα απ’ ότι αναμενόταν και η υιοθέτηση μιας αποκλειστικής, για χρήση σε ηλεκτρικά οχήματα, αρχιτεκτονικής, η οποία θα είναι σχεδιασμένη από λευκό χαρτί. Κάτι που θα μπορούσε να πάρει περίπου πέντε χρόνια, ανέφεραν οι ως άνω πηγές, προσθέτοντας: «Υπάρχει λίγος χρόνος για χάσιμο».

Την ίδια στιγμή, η Toyota συνεργάζεται με προμηθευτές και εξετάζει τις καινοτομίες που πρέπει να υιοθετήσει στα εργοστάσιά της προκειμένου να μειώσει το κόστος – κάτι που έχει ήδη επιτύχει η Tesla με την εγκατάσταση στις μονάδες της μιας τεράστιας μηχανής χύτευσης.

Αν μη τι άλλο, η φερόμενη παραδοχή της Toyota ότι η Tesla έχει θέσει ένα νέο σημείο αναφοράς όσον αφορά το κόστος κατασκευής των EV, σηματοδοτεί μια σημαντική ανατροπή για την εταιρεία. Θυμίζουμε ότι πριν από μια δεκαετία, όταν η Toyota απέκτησε μερίδιο στην Tesla, οι δύο πλευρές συνεργάστηκαν για την παραγωγή μιας ηλεκτρικής έκδοσης του RAV4. Ωστόσο, η συνεργασία των δύο εταιρειών δεν… πήγε μακριά, με την Toyota να «παροπλίζει» το ηλεκτρικό RAV4 το 2014 πουλώντας εν συνεχεία το μερίδιό της στην Tesla το 2017.

Μέχρι το 2018, όταν η Toyota δημιούργησε τελικά ένα αποκλειστικό τμήμα για την εξέλιξη οχημάτων μηδενικών εκπομπών ξεκινώντας ταυτόχρνα να κατασκευάζει την πρώτη της πλατφόρμα για ηλεκτρικά οχήματα, η Tesla είχε ήδη τρία μοντέλα στο δρόμο…

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!