Ενώ οι περισσότεροι κατασκευαστές πασχίζουν να διατηρήσουν τις δυνάμεις τους εν μέσω ελλείψεων και αυξήσεων, η Tesla συνεχίζει τον καλπασμό της καταγράφοντας κέρδη για 10ο κατά σειρά τρίμηνο με τον Elon Musk να προβλέπει αύξηση πωλήσεων της τάξης του 50% ανά έτος για τα επόμενα χρόνια.
Τα οικονομικά αποτελέσματα της Tesla για το πρώτο τρίμηνο του 2022 ξεπέρασαν τις προσδοκίες ακόμα και των μεγαλύτερων επικριτών της από την Wall Street, καθώς η Νο 1 εταιρεία κατασκευής ηλεκτρικών αυτοκινήτων στον κόσμο κατάφερε για μια ακόμα φορά όχι μόνο να «επιβιώσει» εν μέσω έντονων προβλημάτων στην εφοδιαστική αλυσίδα και σημαντικών πιέσεων στον τομέα του κόστους, αλλά να αυξήσει τα κέρδη και τις πωλήσεις της.
Αν μη τι άλλο, τα θετικά αποτελέσματα αυτά αναμένεται να ενισχύσουν και τις προσωπικές απολαβές του ηγέτη της Tesla, καθώς περισσότερα από 23 δισεκατομμύρια δολάρια θα κατευθυνθούν στους προσωπικύς τραπεζικούς λογαριασμούς του CEO της, Elon Musk (και μελλοντικού ιδιοκτήτη του Twitter;), που ήδη φιγουράρει στη Νο 1 θέση ανάμεσα στους πλουσιότερους ανθρώπους στον κόσμο.
Η Tesla ήταν μια από τις ελάχιστες, αν όχι η μόνη, εταιρεία στο παγκόσμιο αυτοκινητιστικό στερέωμα η οποία κατάφερε να αυξήσει τις πωλήσεις της από το ξέσπασμα της πανδημίας, σημειώνοντας παραδόσεις και κέρδη ρεκόρ για δέκα συνεχόμενα τρίμηνα, όταν οι αντίπαλοι της, με ελάχιστες εξαιρέσεις, παλεύουν να συγκρατήσουν τις απώλειές τους σε παραγωγή και πωλήσεις νέων οχημάτων παγκοσμίως.
Σε τηλεδιάσκεψη που πραγματοποιήθηκε χθες ανάμεσα στους βασικούς επενδυτές της αμερικανικής εταιρείας, ο Elon Musk είπε ότι η Tesla έχει «εύλογα πλεονεκτήματα προκειμένου να επιτύχει αύξηση κατά 60% στην παράδοση οχημάτων για το 2022», με τον ισχυρό άνδρα της εταιρείας να παραμένει σίγουρος ότι θα πραγματοποιηθεί «αύξηση κατά 50% στις ετήσιες παραδόσεις για αρκετά χρόνια».
Μολαταύτα, η Tesla αύξησε τις τιμές των οχημάτων της στην Κίνα, στις ΗΠΑ και άλλες χώρες, αφού και η αμερικανική εταιρεία αντιμετωπίζει πληθωριστικές πιέσεις όσον αφορά τις πρώτες ύλες και τα logistics εν μέσω της κρίσης στην Ουκρανία. Ταυτόχρονα, η Tesla είπε ότι έχει χάσει παραγωγή ενός μήνα από το εργοστάσιό της στη Σαγκάη λόγω του κλεισίματος της μονάδας που οφείλεται στα γνωστά περιοριστικά μέτρα που εφαρμόστηκαν στην πόλη με φόντο την πανδημία.
«Τα δικά μας εργοστάσια λειτουργούν κάτω από τη δυναμικότητά τους εδώ και αρκετά τρίμηνα, καθώς η αλυσίδα εφοδιασμού έγινε ο κύριος περιοριστικός παράγοντας, ο οποίος είναι πιθανό να συνεχιστεί και για το υπόλοιπο του 2022», αναφέρει η Tesla σε δήλωση της.
Σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε χθες η πολυτιμότερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο, τα έσοδά της κατά τη διάρκεια των πρώτων τριών μηνών του τρέχοντος έτους ανήλθαν σε 18,8 δισεκατομμύρια δολάρια – επίδοση αυξημένη κατά 81% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή – έναντι προβλέψεων από τις διεθνείς αγορές ύψους 17,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Τα έσοδα από τις πωλήσεις των γνωστών «πιστώσεων ρύπων» προς άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες αυξήθηκαν κατά 31%, φτάνοντας στα 679 εκατομμύρια δολάρια το πρώτο τρίμηνο. Ως εκ τούτου, τα κέρδη ανά μετοχή ανήλθαν στα 3,22 δολάρια, ξεπερνώντας τις εκτιμήσεις των αναλυτών για 2,26 δολάρια.
Την ίδια στιγμή, τα κέρδη προ φόρων της Tesla ανά όχημα που παραδόθηκε στο Q1 2022 αυξήθηκαν κατά περισσότερο από 60% αγγίζοντας το εντυπωσιακό ποσό των 16.203 δολαρίων.
Παραδόσεις ρεκόρ για την Tesla στο πρώτο τρίμηνο
Η Tesla σημείωσε νέο ρεκόρ παραδόσεων κατά τη διάρκεια των πρώτων τριών μηνών του 2022, με ανάλογα υψηλά επίπεδα παραγωγής, αποδεικνύοντας με τον πλέον πιο πειστικό τρόπο ότι oι ελλείψεις ημιαγωγών και άλλων πρώτων υλών αφήνουν… παγερά αδιάφορη την εταιρεία του Elon Musk.
Η Tesla παρήγαγε το Q1 2022 ακριβώς 305.407 αυτοκίνητα. Από αυτά, τα 291.189 ανήκαν στην οικογένεια των Model 3 και Model Y, ενώ 14.218 σε αυτή των Model X και Model S. Σε ότι αφορά τις παραδόσεις, τα νέα είναι ακόμα πιο ενθαρυντικά, με το κοντέρ να γράφει στο πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους 310.048 αυτοκίνητα.
Θυμίζουμε ότι τους τελευταίους τρεις μήνες του 2021 η Tesla είχε κατασκευάσει 305.840 νέα οχήματα, ενώ οι παραδόσεις της έφτασαν τις 308.600 μονάδες.
Ως εκ τούτου, η Tesla φαντάζει να έχει στο τσεπάκι της πάνω από 1,2 εκατ. παραδόσεις μέσα στο 2022, χωρίς σε αυτές να συνυπολογίζονται τα αυτοκίνητα της αμερικανικής εταιρείας που θα κατασκευαστούν στο νέο εργοστάσιο της εταιρείας στο Βερολίνο και εν συνεχεία θα διατεθούν στην Ευρώπη.
Οι αυξήσεις στις τιμές οφείλονται στο λίθιο, δηλώνει η Tesla
Στα πλαίσια των δηλώσεών του χθες ο Elon Musk είπε ότι το λίθιο είναι υπεύθυνο για την αύξηση του κόστους αποτελώντας ταυτόχρονα «έναν περιοριστικό παράγοντα» για την ανάπτυξη των ηλεκτρικών οχημάτων. Μάλιστα, ενθάρρυνε τις εταιρείες να μπουν στον κλάδο του λιθίου, κάτι που, όπως είπε, θα δημιουργήσει υψηλά περιθώρια κέρδους χάρη στις υψηλές τιμές.
«Τα περιθώρια λιθίου αυτή τη στιγμή είναι ουσιαστικά περιθώρια λογισμικού… Σας αρέσει να κόβετε χρήματα; Λοιπόν, η επιχείρηση λιθίου είναι για εσάς».
Είπε επίσης ότι η Tesla θα έχει «μερικές συναρπαστικές ανακοινώσεις τους επόμενους μήνες» σχετικά με την εξασφάλιση πρώτων υλών για μπαταρίες.
Robotaxi από την Tesla το 2024
Η Tesla σχεδιάζει να φέρει στην αγορά ένα robotaxi, το οποίο δεν θα διαθέτει τιμόνι, ούτε και πεντάλ, μέχρι το 2024, δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας. Παρά τις πολυάριθμες προκλήσεις που σχετίζονται με αυτό το project και αφορούν τις διαδικασίες εξέλιξης, δοκιμών, επαλήθευσης, παραγωγής και εμπορικής διάθεσης μέσα σε μόλις δύο χρόνια από σήμερα, ο Elon Musk είναι αισιόδοξος ότι το νέο αυτό εγχείρημα θα στεφθεί με επιτυχία.
Το robotaxi της Tesla θα είναι βελτιστοποιημένο προκειμένου να κινείται αυτόνομα, με τον Elon Musk να δηλώνει ότι θα θα διαθέτει μια σειρά από άλλες καινοτομίες που θα το καθιστούν συναρπαστικό.
«Νομίζω ότι μπορεί να είναι ένα πολύ ισχυρό προϊόν που φιλοδοξούμε να βάλουμε στην παραγωγή το 2024. Νομίζω ότι θα είναι πραγματικά ένας μεγάλος μοχλός ανάπτυξης της Tesla»
Νωρίτερα αυτό το μήνα στα εγκαίνια του gigafactory της Tesla στο Austin, ο Elon Musk περιέγραψε μια ποικιλία μελλοντικών προϊόντων που αποκλίνουν από το παραδισιακό προφίλ της επιχείρησης που εστιάζει μόνο στα επιβατικά της αυτοκίνητα – από τα οποία αντλεί σήμερα το μεγαλύτερο μέρος των κερδών της. Αυτά τα προϊόντα περιελάμβαναν το robotaxi και το Optimus, ένα ανθρωποειδές ρομπότ.
Γνωρίζοντας ωστόσο ότι το υψηλό κόστος των αυτοκινήτων της Tesla τα καθιστά… μακρινό όνειρο για τους περισσότερους καταναλωτές, ο Elon Musk πρότεινε να λανσαριστεί μια υπηρεσία robotaxi που θα προσφέρει «το χαμηλότερο κόστος ανά χιλιόμετρο μεταφοράς». Υπερθεματίζοντας, πρόσθεσε ότι σύμφωνα με τις προβλέψεις της εταιρείας, «φαίνεται ότι μια βόλτα με robotaxi θα κοστίζει λιγότερο από ένα εισιτήριο λεωφορείου, λιγότερο από ένα επιδοτούμενο εισιτήριο λεωφορείου ή μετρό».