Υπό την πίεση των Κινέζων κατασκευαστών αλλά και εταιρειών από την Silicon Valley, οι ιαπωνικές Honda και Nissan ενώνουν τις δυνάμεις προκειμένου να εξελίξουν από κοινού πλατφόρμες και λογισμικό για ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Και όχι μόνο.
Η Nissan και η Honda ανακοίνωσαν σήμερα ότι θα προχωρήσουν στη δημιουργία ενός «νέου μπλοκ ιαπωνικών αυτοκινητοβιομηχανιών», το οποί θα εποκεντρωθεί στα οχήματα επόμενης γενιάς που καθορίζονται από το λογισμικό, ενώ στα σχέδια τους είναι και η ένταξη στο γκρουπ αυτό και της Mitsubishi.
Η Nissan και η Honda θα ερευνήσουν μέσα από αυτή τη συνεργασία ένα κοινό σύστημα λογισμικού για αυτοκίνητα μέσα στον επόμενο χρόνο, με στόχο να το θέσουν σε μαζική παραγωγή κάποια στιγμή μετά το 2027.
Οι δύο εταίροι θα ξεκινήσουν αμέσως την από κοινού προμήθεια ηλεκτρικών κινητήρων και μετατροπέων, ενώ στη συνέχεια θα προχωρήσουν σε αντίστοιχες κινήσεις και με τα e-axles. Μέχρι το τέλος της δεκαετίας, σχεδιάζουν επίσης να τυποποιήσουν τις προδιαγραφές για τις μπαταρίες των EV τους, ώστε να μπορούν να εναλλάσσονται μεταξύ των δύο εμπορικών σημάτων.
Στη Βόρεια Αμερική, η Nissan θέλει να προμηθευτεί τοπικά κατασκευασμένες μπαταρίες ιόντων λιθίου για τα EV της από την κοινοπραξία της Honda με την LG Energy Solution από το 2028 και μετά.
Εν τω μεταξύ, οι εταιρείες θα μελετήσουν επίσης τρόπους ώστε να προμηθεύουν η μία την άλλη με διάφορα προϊόντα. Οι Ιάπωνες εταίροι έχουν ήδη καταλήξει σε μια βασική συμφωνία σχετικά με το ποια θα είναι τα μοντέλα αυτά και σε ποιες περιοχές θα πραγματοποιείται η εν λόγω «ανταλλαγή».
Η Nissan και η Honda, οι Νο. 3 και Νο. 2 αυτοκινητοβιομηχανίες της Ιαπωνίας, ενώνουν τις δυνάμεις της καθώς υπολείπονται σε σχέση με παγκόσμιους αντιπάλους τους από την Κίνα και τη Silicon Valley – και όχι μόνο.
«Εάν οι εταιρείες δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν στις περιστάσεις, δεν θα επιβιώσουν», είπε ο CEO της Honda, Toshihiro Mibe. «Πρέπει να κάνουμε την κίνηση αυτή τη στιγμή, αλλιώς δεν θα μπορέσουμε να προλάβουμε».
Αυτήν τη στιγμή, οι εταιρείες δεν φαίνεται να σκοπεύουν να προβούν σε εξαγορές ή ανταλλαγές μετοχών. Ωστόσο, ο CEO της Honda δεν αποκλείει αυτό το ενδεχόμενο, καθώς οι δύο εταίροι εξετάζουν πολλές επιλογές – ακόμη και τη δημιουργία μιας νέας εταιρείας.