Στο περιθώριο του Ferrari Finali Mondiali που πραγματοποιήθηκε στην πίστα του Mugello στην Ιταλία, το cavalino rampante παρουσίασε τις νέες 488 GT3 EVO 2020 και 488 Challenge Evo.
Η νέα 488 GT3 Evo 2020, η οποία από του χρόνου θα δώσει το «παρών» σε μια σειρά αγωνιστικών εκδηλώσεων ανά τον κόσμο στην κατηγορία GT, είναι το αποτέλεσμα της επιθυμίας της Ιταλών να αναβαθμίσουν περαιτέρω συγκεκριμένες πτυχές ενός από τα πιο επιτυχημένα καθαρόαιμα αυτοκίνητα στην ιστορία της μάρκας. Αυτό έχει επιτευχθεί χρησιμοποιώντας καινοτόμες ιδέες που προέρχονται πρωτίστως από το feedback που πήρε η ιταλική εταιρεία από τις ομάδες που ήδη ανταγωνίζονται με την 488 GT3.
Ύστερα από περισσότερες από 18.000 ώρες υπολογισμών σε προσομοιώσεις και δοκιμές στην αεροδυναμική σήραγγα, η νέα 488 GT3 Evo 2020 διαθέτει βελτιωμένη σταθερότητα ως απόρροια του ανασχεδιασμού του εμπρός μέρους. Συγκεκριμένα, ο εμπρός προφυλακτήρας είναι νέος διαθέτοντας μικρότερη μετωπική επιφάνεια στο τμήμα κάτω από τα φωτιστικά σώματα. Αυξημένη, χάρη στο πιο κωνικό τμήμα του εμπρόσθιου τμήματος των θυρών, τα νέα πτερύγια που βρίσκονται στο splitter και τις τροποποιημένες σε σχήμα οπές του τελευταίου, είναι και η κάθετα παραγόμενη δύναμη στις υψηλές ταχύτητες.
Σημαντική αλλαγή σε σχέση με το παρελθόν αποτελεί η απόφαση της ιταλικής εταιρείας να αυξήσει το μεταξόνιο του αυτοκινήτου στα επίπεδα της 488 GTE – επιλογή που μειώνει, σύμφωνα με τη Ferrari, τη φθορά των ελαστικών, που πλέον αποδίδουν καλύτερα. Την ίδια στιγμή, οι μηχανικοί επικεντρώθηκαν στη μείωση του βάρους του αυτοκινήτου, κάτι που έχει ως αποτέλεσμα την επίτευξη ενός ακόμα πιο χαμηλού κέντρου βάρους μέσω της χρήσης μεγαλύτερου έρματος προκειμένου η συγκεκριμένη αγωνιστική κατασκευή να είναι σύννομη με τις προδιαγραφές ελάχιστου βάρους. Συν τοις άλλοις, έχουν βελτιστοποιηθεί όλα τα επιμέρους ηλεκτρονικά συστήματα της κατασκευής, συμπεριλαμβανομένου του ABS και το traction control.
Όπως ανακοίνωσαν οι Ιταλοί, στα μηχανικά μέρη του V8 κινητήρα δεν πραγματοποιήθηκαν αλλαγές. Όμως, διαφορετική είναι η ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου του εξασφαλίζοντας, σύμφωνα με την Ferrari, βελτιωμένη αξιοπιστία και πιο ομαλή καμπύλη ροπής. Τέλος, η νέα 488 GT3 Evo 2020 είναι εφοδιασμένη στο «πολεμικό» εσωτερικό της με νέο κάθισμα της Sabelt που εξοικονομεί 2,4 κιλά βάρους.
Ανάλογου ύφους και «περιεχομένου» είναι οι διαφοροποιήσεις στην 488 Challenge Evo. Ο στόχος του πακέτου Evo είναι να βελτιωθεί η αεροδυναμική απόδοση και παράλληλα να μεγιστοποιηθεί η αλληλεπίδραση μεταξύ των ελαστικών και των ηλεκτρονικών συστημάτων ελέγχου του αυτοκινήτου. Πέραν των υψηλότερων ποσών κάθετα παραγόμενης δύναμης στο εμπρός μέρος (+30% σε σχέση με το παρελθόν) που οφείλονται κυρίως στον μεγαλύτερο εμπρός πρόβολο βελτιώνοντας το turn-in της κατασκευής, τα νέα ελαστικά της Pirelli διαστάσεων 275/675-19 και 315/705-19 υπόσχονται με τη σειρά τους καλύτερο έλεγχο του αυτοκινήτου συνολικά στις στροφές. Την ίδια στιγμή, το E-Diff και το F1-TCS, που βασίζονται στο Side Slip Control (SSC), έχουν διαφορετικές σε σχέση με το παρελθόν ρυθμίσεις.
Σχεδιαστικά, οι εισαγωγές αέρα στη μάσκα έχουν μεγαλώσει την ώρα που στο κέντρο του προφυλακτήρα έχει προστεθεί ένα αεροδυναμικό στοιχείο σχήματος U που τροφοδοτεί με αέρα το σύστημα πέδησης του αυτοκινήτου. Στο χαμηλότερο σημείο του προφυλακτήρα το splitter είναι πλέον μεγαλύτερο διαθέτοντας πτερύγια που συνεργάζονται ως προς τον τρόπο που κατευθύνουν τον αέρα σε συνεργασία με τα πλαϊνά. Συνολικά, η νέα 488 Challenge Evo παράγει μεγαλύτερη κατά 50% κάθετη δύναμη στις υψηλές ταχύτητες.
Από εκεί και πέρα, στο πλάι, και συγκεκριμένα στο τμήμα που βρίσκεται κάτω ακριβώς από τον εξωτερικό καθρέπτη, συναντάται πλέον ένα νέο μικρό φτερό τύπου endplate, το οποίο εκτρέπει τον αέρα με κατεύθυνση το intercooler. Στο πίσω μέρος της 488 Challenge Evo οι αναφορές στην FXX-K είναι κάτι παραπάνω από διακριτές – τα πλευρικά τμήματα του προφυλακτήρα διαθέτουν ένα εξαιρετικά αεροδυναμικό σχήμα με δύο οπές για απαγωγή του αέρα.
Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η Ferrari, η 488 Challenge Evo παρέχει στους ιδιοκτήτες-οδηγούς τους «να τροποποιήσουν τα ποσά της κάθετα παραγόμενης δύναμης στο εμπρός ανεξάρτητα από το πίσω, έτσι ώστε να μπορεί κανείς να ρυθμίσει την ισορροπία χωρίς να χρειάζεται να αλλάξει το ύψος του αυτοκινήτου από το έδαφος». Έτσι, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει διαφορετικές διαμορφώσεις, ανάλογα με τα χαρακτηριστικά της πίστας και τις καιρικές συνθήκες. Όλα τα παραπάνω εξασφαλίζουν την πολεμική αυτή μηχανή αύξηση άνω του 20% στην κάθετα παραγόμενη δύναμη στις υψηλές ταχύτητες στον εμπρός άξονα σε σύγκριση με την 488 Challenge.
Αλλαγές έχουν γίνει και στο σύστημα πέδησης, με διαφορετικής σχεδίασης δίσκους εμπρός και μεγαλύτερους σε μέγεθος πίσω, ενώ τέσσερις (δύο για στεγνές συνθήκε και δύο για βρεγμένες) είναι πλέον οι ρυθμίσεις μέσω του manettino που αφορούν την ευαισθησία του συστήματος αντιμπλοκαρίσματος των φρένων. Στο εσωτερικό, το τιμόνι είναι διαφορετικό αντλώντας την έμπνευσή του από εκείνο των FXX-K Evo και 488 GTE, ενώ «δανεική» από την τελευταία είναι και η κάμερα οπισθοπορείας με την οποία εξοπλίζεται πλέον η νέα 488 Challenge Evo._X.A.