top icon
Κόσμος

Η ΕΕ θα επιβάλει διασυνοριακές απαγορεύσεις οδήγησης για σοβαρές παραβάσεις

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο κατέληξαν σε προσωρινή συμφωνία σχετικά με τους νέους κανόνες, που θα απαιτούν την αμοιβαία αναγνώριση των στερήσεων οδήγησης σε ολόκληρη την ΕΕ.

Η οδηγία αποσκοπεί στην κάλυψη των νομικών κενών, που επί του παρόντος επιτρέπουν στους οδηγούς που έχουν στερηθεί την άδεια οδήγησης να συνεχίσουν να οδηγούν σε άλλα κράτη μέλη. Επί του παρόντος, μόνο το κράτος μέλος που εξέδωσε την άδεια οδήγησης μπορεί να επιβάλει μια απαγόρευση, που ισχύει σε ολόκληρη την ΕΕ. Εάν ένας οδηγός διαπράξει σοβαρό αδίκημα σε άλλη χώρα, το εν λόγω κράτος μέλος μπορεί να περιορίσει το δικαίωμά του να οδηγεί τοπικά, αλλά δεν μπορεί να τον εμποδίσει να οδηγεί αλλού στην ΕΕ. Η κατάσταση αυτή θα αλλάξει μόλις εκδοθεί η νέα οδηγία.

Σύμφωνα με τους προτεινόμενους κανόνες, όταν επιβάλλεται στέρηση άδειας οδήγησης τουλάχιστον τριών μηνών για σοβαρό τροχαίο αδίκημα, το κράτος μέλος του αδικήματος πρέπει να ενημερώνει το κράτος μέλος έκδοσης με τη χρήση τυποποιημένου πιστοποιητικού, μέσω του δικτύου αδειών οδήγησης της ΕΕ (RESPER). Η στέρηση της άδειας οδήγησης πρέπει να είναι οριστική, δηλαδή να έχουν εξαντληθεί όλα τα ένδικα μέσα, πριν από την αποστολή αυτής της κοινοποίησης.

paravaseis troxaia

Μετά την παραλαβή της ειδοποίησης, το κράτος μέλος που εξέδωσε την άδεια θα έχει στη διάθεσή του 20 εργάσιμες ημέρες για να ενημερώσει τον οδηγό -εφόσον είναι δυνατόν- και να αποφασίσει εάν θα επιβάλει τον αποκλεισμό. Καταρχήν, θα είναι υποχρεωμένα να εφαρμόσουν παρόμοια απαγόρευση, καθιστώντας την ποινή έγκυρη σε ολόκληρη την ΕΕ. Ωστόσο, η χώρα έκδοσης μπορεί να επιλέξει να μην εφαρμόσει την αφαίρεση της άδειας σε συγκεκριμένες περιπτώσεις, για παράδειγμα, εάν διαπιστώσει ότι το δικαίωμα ακρόασης του οδηγού δεν έγινε σεβαστό κατά την αρχική διαδικασία.

Ο κανονισμός θα ισχύει για τις απαγορεύσεις οδήγησης που εκδίδονται για σοβαρά αδικήματα, μεταξύ των οποίων:

Οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ ή ναρκωτικών
Υπέρβαση του ορίου ταχύτητας κατά 50 km/h ή περισσότερο
Πρόκληση θανάτου ή σοβαρού τραυματισμού με παραβίαση των κανόνων οδικής κυκλοφορίας

Με σχεδόν 20.000 ζωές να χάνονται στους δρόμους της ΕΕ πέρυσι, η πρωτοβουλία αυτή ίσως αποτελέσει κρίσιμο στοιχείο για την προώθηση του στόχου να μειωθούν τα θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα κατά 50% μέχρι το 2030. Η προσωρινή συμφωνία πρέπει ακόμη να εγκριθεί επίσημα από τα δύο θεσμικά όργανα. Μόλις αυτό γίνει, η οδηγία θα τεθεί σε ισχύ 20 ημέρες μετά τη δημοσίευσή της στην επίσημη εφημερίδα της ΕΕ. Στη συνέχεια, τα κράτη μέλη θα έχουν στη διάθεσή τους τέσσερα χρόνια για να μεταφέρουν τους νέους κανόνες στην εθνική τους νομοθεσία.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

  • Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

    ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ