X
Κόσμος

Η 5κύλινδρη καρδιά του Cupra Formentor VZ5

Κορυφαία απόδοση αλλά και κατασκευή στο χέρι για τον 5κύλινδρο κινητήρα του Cupra Formentor VZ5.

Είναι ασφαλές να πούμε ότι ο κινητήρας είναι η καρδιά ενός αυτοκινήτου. Αυτό που πολλοί δεν γνωρίζουν είναι ότι στην περίπτωση του Formentor VZ5, του πιο ισχυρού μοντέλου παραγωγής της Cupra, αυτή η καρδιά είναι το αποτέλεσμα μιας εντελώς χειροποίητης διαδικασίας.

Το Cupra Formentor VZ5 έχει σχεδιαστεί, εξελιχθεί και παράγεται στο εργοστάσιο της Seat στο Martorel, το οποίο βρίσκεται κοντά στη Βαρκελώνη, ενώ ο 5κύλινδρος κινητήρας του συναρμολογείται από το VW Group στο εργοστάσιο της Audi στο Gyοr της Ουγγαρίας, σε μια διαδικασία που πραγματοποιείται με ιδιαίτερη σχολαστικότητα προκειμένου να διασφαλιστεί η μέγιστη απόδοση.

Ο συγκεκριμένος κινητήρας αποτελείται από 500 διαφορετικά εξαρτήματα και απαιτεί περίπου 40 άτομα για τη συναρμολόγησή του. Με αυτόν τον τρόπο, στο Gyor της Ουγγαρίας παράγονται μόλις 77 κινητήρες καθημερινά, αριθμός που συνάδει με την αποκλειστικότητα του μοντέλου, καθώς η παραγωγή του Cupra Formentor VZ5 δεν αναμένεται να ξεπεράσει τις 7.000 μονάδες.

O κινητήρας των 2,5 λίτρων του Cupra Formentor VZ5, το οποίο πήρε το όνομά του από την ισπανική λέξη «veloz» (γρήγορο), έχει όριο περιστροφής τις 7.000 σ.α.λ. και αποδίδει 390 ίππους από τις 5.700 σ.α.λ. έως και τον κόφτη, σε συνδυασμό με 480 Nm ροπής ήδη από τις 2.250 σ.α.λ., εξασφαλίζοντας επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 και 200 χλμ./ώρα σε μόλις 4,2 και 15,7 δλ. και τελική ταχύτητα που περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα.

Διαβάστε επίσης: Οδηγούμε το νέο Cupra Formentor VZ5

Το κάρτερ του κινητήρα είναι κατασκευασμένο από μαγνήσιο, ενώ ο στροφαλοθάλαμος από αλουμίνιο. Το εσωτερικό των κυλίνδρων διαθέτει επικάλυψη με πλάσμα, ο στροφαλοφόρος άξονας είναι κοίλος και τα έμβολα αλουμινίου έχουν κανάλια για ψύξη λαδιού. Στη σύντομη φάση της προθέρμανσης μετά από μια κρύα εκκίνηση, η αντλία νερού δεν επιτρέπει την κυκλοφορία του ψυκτικού υγρού στην κυλινδροκεφαλή, με αποτέλεσμα ο 5κύλινδρος να έρχεται στη θερμοκρασία λειτουργίας του πολύ πιο γρήγορα. Ταυτόχρονα, αυτό μειώνει την τριβή και μειώνει την κατανάλωση.

Με την μοναδική ακολουθία ανάφλεξης «1-2-4-5-3» των κυλίνδρων του, διαθέτει επίσης άμεσο ψεκασμό και υπερσυμπιεστή καυσαερίων και συνεργάζεται με ένα 7τάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη,, καθώς και μ’ ένα ιδιαίτερα αποτελεσματικό σύστημα μετάδοσης της κίνησης σε όλους τους τροχούς με Torque Splitter, ένα νέο κατανεμητή ροπής που διαμοιράζει τη ροπή μεταξύ των πίσω τροχών με πλήρως μεταβλητό τρόπο. Σε αντίθεση με το διαφορικό του πίσω άξονα και το προηγούμενο πακέτο πολύδισκου συμπλέκτη, ο κατανεμητής ροπής χρησιμοποιεί από έναν ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πολύδισκο συμπλέκτη σε κάθε ημιαξόνιο.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!