top icon
Κόσμος

Η άγνωστη λειτουργία των Hyundai που δεν αναφέρεται ούτε στo manual

Ένας απροσδόκητος αυτοματισμός στα κορυφαία μοντέλα της Hyundai στον οποίο δεν αναφέρονται ούτε τα εγχειρίδια του κατασκευαστή.

Οδηγούσαμε πρόσφατα ένα Hyundai Tucson και ξαφνιαστήκαμε από μια πρωτοβουλία που έλαβε το αυτοκίνητο χωρίς, μάλιστα να το περιμένουμε.

Δοκιμάζοντας δεκάδες νέα μοντέλα κάθε χρόνο, οι συντάκτες αυτοκινήτου είμαστε εξοικειωμένοι με τις τεχνολογικές εξελίξεις, εντούτοις τα ψηφιακά γκάτζετ που ενσωματώνουν τα σύγχρονα αυτοκίνητα διαθέτουν πολλές φορές λειτουργίες που ακόμα και ένας ειδικός μπορεί να μην τις γνωρίζει. Ακόμα και ο ιδιοκτήτης ενός τετράτροχου, που έχει όλο το χρόνο να εντρυφήσει στις δυνατότητες που αυτό προσφέρει, δεν είναι σίγουρο πως θα κάνει φύλλο και φτερό τις εκατοντάδες σελίδες του owners manual και πως εν συνεχεία θα κατανοήσει και θα απομνημονεύσει όλες τις λειτουργίες του οχήματος.

Hyundai Tucson

Γιατί σε αντίθεση με το παρελθόν, όταν απλά έμπαινες σε ένα άγνωστο αυτοκίνητο, τα μόνα στοιχεία που χρειαζόσουν εξοικείωση ήταν σε κάποιες περιπτώσεις η θέση της όπισθεν ή άντε εκείνη της κόρνας (στα γαλλικά αυτοκίνητα). Σήμερα αν τοποθετήσεις έναν λιγότερο ενημερωμένο οδηγό σε ένα σύγχρονο αυτοκίνητο δε θα γνωρίζει καν πως να χαμηλώσει την ένταση του ραδιοφώνου ή να αλλάξει τη θερμοκρασία του κλιματιστικού.

Εντούτοις αυτό που μας συνέβη τις προάλλες πίσω από το τιμόνι ενός Hyundai Tucson αφορά μια λειτουργία που δεν αναφέρεται ούτε στο εγχειρίδιο, ούτε υπάρχει οποιαδήποτε επίσημη αναφορά στην ιστοσελίδα της κορεάτικης εταιρείας.

Πιο συγκεκριμένα, οδηγούσαμε την έκδοση 1.6 T-GDI των 180 ίππων, που διαθέτει έναν υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης με άμεσο ψεκασμό και υποστηρίζεται από ένα ήπιο υβριδικό σύστημα 48V. Το αυτοκίνητο μας ήταν η 4κίνητη εκδοχή του μοντέλου που συνδυάζεται με κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων, ενώ όσο αφορά το επίπεδο εξοπλισμού ήταν η έκδοση Distinctive, η οποία διαθέτει σύστημα πολυμέσων με οθόνη 10,25” και προσφέρει υπηρεσίες τηλεματικής μέσω του εργοστασιακού συστήματος πλοήγησης.

Hyundai Tucson

Η Hyundai επενδύει στην ευεξία των επιβατών

Αξίζει να επισημάνουμε πως το συγκεκριμένο μοντέλο διαθέτει κάποιες αξιομνημόνευτες δυνατότητες στο σύστημα κλιματισμού που στοχεύουν στην ευεξία των επιβατών. Έτσι, για παράδειγμα, το Tucson αποτελεί το πρώτο μοντέλο της Hyundai που εξοπλίζεται με τη νέα τεχνολογία Multi-Air Mode. Όταν ενεργοποιηθεί αυτή η λειτουργία, ο αέρας διαχέεται από τους νέους multi-air αεραγωγούς που προστέθηκαν στο εμπρός μέρος του οχήματος και από τους κανονικούς αεραγωγούς. Ο συνολικός όγκος αέρα παραμένει ο ίδιος, επομένως είναι εξίσου αποτελεσματικός στη μεταβολή της θερμοκρασίας, αλλά η διασπορά του μειώνει την άμεση επαφή μαζί του και τον κάνει λιγότερο ενοχλητικό. Αυτή η λειτουργία μπορεί να ενεργοποιηθεί και να απενεργοποιηθεί με βάση τις προτιμήσεις του οδηγού.

Επίσης υπάρχει ένα σύστημα αυτόματης αφύγρανσης. Έτσι, όταν έχει ενεργοποιηθεί η ανακυκλοφορία του αέρα, μετά από ένα διάστημα αυτή τίθεται εκτός, ώστε να μπει φρέσκος αέρας και να μειωθούν τα επίπεδα υγρασίας. Πρόκειται για μια λειτουργία που επιλέγεται ή αντίστοιχα απενεργοποιείται μέσω του συστήματος πολυμέσων.

Από την άλλη, η ανακυκλοφορία του αέρα ενεργοποιείται αυτόματα όταν χρησιμοποιείται το “πιστιλιστίρι” του παρμπρίζ, ώστε να μην εισέλθει στο εσωτερικό η μυρωδιά του καθαριστικού υγρού.

Αντίστοιχα με ανοιχτή την ηλιοροφή ακυρώνεται η λειτουργία της ανακυκλοφορίας και το κλιματιστικό φέρνει πλέον φρέσκο αέρα, ενώ επανέρχεται στην προεπιλεγμένη ρύθμιση όταν πλέον κλείσει η οροφή.

Τέλος, τα θερμαινόμενα καθίσματα, όπως και το θερμαινόμενο τιμόνι, τα οποία είναι στάνταρ στην έκδοση Distinctive, προσαρμόζουν τη λειτουργία τους ανάλογα με τις εξωτερικές συνθήκες και την θερμοκρασία τηw καμπίνας. Αυτό σημαίνει πως θεωρητικά δεν μπορείτε να κάνετε… φάρσα στον συνοδηγό σας ενεργοποιώντας το θερμαινόμενο κάθισμα όταν έξω έχει καύσωνα.

Hyundai Tucson

Υπάρχει όμως μια ακόμα λειτουργία που δεν αναφέρεται πουθενά και ανακαλύψαμε πρόσφατα όταν στην μεγάλη επιστροφή του 3ημέρου της 28ης Οκτωβρίου, ημέρα ιδιαίτερα ζεστή, επιστρέφαμε στην πρωτεύουσα κινούμενοι στην εθνική οδή με ιδιαίτερα χαμηλές ταχύτητες, με ανοιχτά τα παράθυρα. Λίγο πριν το πρώτο τούνελ της Κακιάς Σκάλας τα παράθυρα έκλεισαν αυτόματα και το κλιματιστικό μπήκε σε λειτουργία ανακυκλοφορίας του αέρα. Aνοίξαμε ξανά τα παράθυρα και λίγο πριν από το αμέσως επόμενο τούνελ η συγκεκριμένη λειτουργία επαναλήφθηκε.

Αναρωτηθήκαμε αν ο εν λόγω αυτοματισμός συσχετίζεται με κάποια πληφόρηση επιβαρυμένης κυκλοφορίας που θα συνεπαγόταν αυξημένα επίπεδα καυσαερίων μέσα στο τούνελ. Απευθυνθήκαμε στην ελληνική αντιπροσωπεία μια και δεν μπορέσαμε να βρούμε αλλού κάποια επιπλέον ενημέρωση για το συγκεκριμένο χαρακτηριστικό, το οποίο μάλιστα δεν έχει τύχει να συναντήσουμε σε αυτοκίνητο άλλης μάρκας.

Μας επιβεβαιώσαν πως αυτή η λειτουργία δεν αναφέρεται κάπου επίσημα, και προφανώς αποσκοπεί κι αυτή, όπως και οι προαναφερθείσες λειτουργίες στη διατήρηση της καλύτερης δυνατής ατμόσφαιρας στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Το κλείσιμο των παραθύρων κατά την κίνηση σε ένα τούνελ δεν συνδυάζεται με την ταχύτητα κίνησης ή την κυκλοφορία, καθώς η Hyundai θεωρεί πως έτσι κι αλλιώς ο αέρας μέσα σε αυτό είναι επιβαρυμένος.

Τέλος, αξίζει να αναφέρουμε πως η εν λόγω λειτουργία έχει επίσης υιοθετηθεί στα Hyundai Ioniq 5 και το Santa Fe.

Ιδού, λοιπόν, ένας έξυπνος αυτοματισμός, ο οποίος μάλιστα δεν απαιτεί ουσιαστικά κάποιου είδους harware και θα μπορούσε να ενσωματωθεί σε οποιοδήποτε μοντέλο σε κάποια μελλοντική αναβάθμιση.

Απλά θα είναι κάποια στιγμή τόσοι οι αυτοματισμοί ενός αυτοκινήτου, που αναρωτιώμαστε όχι αν θα μπορούν να τους γνωρίζουν οι ιδιοκτήτες τους αλλά και αυτοί οι ίδιοι οι υπεύθυνοι προϊόντος της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Hyundai Tucson

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

  • Hyundai Tucson
  • Hyundai Tucson
  • Hyundai Tucson
  • Hyundai Tucson
  • Hyundai Tucson
  • Hyundai Tucson
  • Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

    ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ