X
Κόσμος

H Volvo αποχαιρετά οριστικά τους κινητήρες ντίζελ ύστερα από 45 χρόνια

H Volvo γυρίζει οριστικά την πλάτη της στους κινητήρες ντίζελ. Και υπάρχει λόγος.

Η 45χρονη σχέση της Volvo με τους κινητήρες ντίζελ, οι οποίοι αντιπροσώπευαν το ήμισυ των παγκόσμιων πωλήσεών από το 2012 έως και 2016, έφτασε οριστικά στο τέλος της στις 26 Μαρτίου, όταν το τελευταίο πετρελαιοκίνητο μοντέλο του Σουηδού κατασκευαστή βγήκε από τη γραμμή παραγωγής του.

Περισσότερα από 9 εκατομμύρια Volvo με ντίζελ κινητήρες έχουν κατασκευαστεί από το 1991 μέχρι και σήμερα. Ωστόσο, με δεδομένο ότι δεν υπάρχουν στοιχεία για τα προηγούμενα 12 χρόνια, ο πραγματικός αριθμός των πετρελαιοκίνητων Volvo είναι πολύ μεγαλύτερος.

Το τελευταίο πετρελαιοκίνητο μοντέλο της αυτοκινητοβιομηχανίας, όπως και εσείς μπορείτε να δείτε στις σχετικές φωτογραφίες που παραθέτουμε, ήταν ένα XC90, το οποίο βγήκε από τη γραμμή παραγωγής της εταιρείας στην Torslanda της Σουηδίας. Ο επόμενος σταθμός αυτού του αυτοκινήτου είναι το… μουσείο της Volvo στο Γκέτεμποργκ.

Το premium SUV παίρνει κίνηση από έναν υπερτροφοδοτούμενο 4κύλινδρο ντίζελ με χωρητικότητα 2,0 λίτρων ο οποίος ανήκει στην οικογένεια VEA (Volvo Engine Architecture), που έκανε το ντεμπούτο της το 2013. Αυτή ήταν μόλις η δεύτερη γενιά πετρελαιοκινητήρων που εξέλιξε και παρήγαγε η ίδια η Volvo στην 97χρονη ιστορίας της. Η πρώτη γενιά, που έκανε το ντεμπούτο της το 2001, ήταν μια 5κύλινδρη μονάδα που κατασκευάζονταν στη μονάδα παραγωγής κινητήρων της εταιρείας στο Skovde της Σουηδίας – σήμερα στη συγκεκριμένη τοποθεσία κατασκευάζονται ηλεκτρικά συστήματα μετάδοσης κίνησης.

Ως γνωστόν, μέχρι το 2030, η Volvo στοχεύει να είναι μια αμιγώς ηλεκτρική μάρκα. Κάτι που συνιστά μια μεγάλη αλλαγή δεδομένου ότι τη δεκαετία του 2010, η συντριπτική πλειονότητα των αυτοκινήτων που πωλούσε η Volvo στην Ευρώπη ήταν ντίζελ.

Τα πράγματα άρχισαν να αλλάζουν τον Ιούλιο του 2017. Τότε, o πρώην Διευθύνων Σύμβουλος της Volvo, Hakan Samuelsson, ξεκίνησε την επιθετική μετάβαση της αυτοκινητοβιομηχανίας στα ηλεκτροκίνητα κινητήρια σύνολα, ανακοινώνοντας ότι ο Σουηδός κατασκευαστής θα σταματήσει την περαιτέρω εξέλιξη των κινητήρων ντίζελ σε μια εποχή που σχεδόν τα μισά από όλα τα νέα αυτοκίνητα που πωλούνταν στην Ευρώπη ήταν εξοπλισμένα με τον συγκεκριμένο τύπο κινητήριων μονάδων.

Όλα ξεκίνησαν χάρη στη… VW!

Η σχέση της Volvo με τους κινητήρες ντίζελ πέρασε μέσα από συνεργασίες με τη VW και το Group PSA.

Το πρώτο πετρελαιοκίνητο αυτοκίνητο της Volvo, το 244 GL D6 που έκανε το ντεμπούτο του το 1979, κινούνταν από 6κύλινδρη μονάδα της VW. Όταν η Volvo λάνσαρε τη σειρά Drive-E το 2008, διέθετε έναν ντίζελ κινητήρα 1,6 λίτρων που προέκυψε ύστερα από τη συνεργασία της με τους Γάλλους του Group PSA. Η Volvo δήλωνε τότε ότι τα αυτοκίνητά της με τον συγκεκριμένο ντίζελ κινητήρα μπορούσαν να διανύσουν 1.300 χλμ. με γεμάτο ρεζερβουάρ (χωρίς άγχος αυτονομίας!) και είχαν αρκετά χαμηλά επίπεδα εκπομπών ώστε να ταξινομηθούν ως «πράσινος κινητήρας» στη Σουηδία.

Σήμερα, η λέξη «πράσινος» κάθε άλλο παρά με τους κινητήρες ντίζελ συνδέεται.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!