Η Toyota έχει ήδη αρχίσει να δοκιμάζει σε πραγματικές συνθήκες μια ηλεκτρική εκδοχή της GR86, η οποία μάλιστα διαθέτει χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων και πεντάλ συμπλέκτη.
Μπορεί η Toyota να έχει καθυστερήσει σε σχέση με άλλους κατασκευαστές τη διάθεση ηλεκτρικών αυτοκινήτων στις παγκόσμιες αγορές, εντούτοις αυτό δεν σημαίνει ότι η Νο 1 αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο κάθεται με σταυρωμένα τα χέρια εμμένοντας στις «παραδοσιακές» λύσεις. Το αντίθετο μάλιστα.
Μόλις πριν λίγες μέρες, η Toyota ανακοίνωσε ότι oi ετήσιες πωλήσεις της στην κατηγορία των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα ανέλθουν μέχρι το 2026 σε 1,5 εκατομμύρια μονάδες, ενώ την ίδια περίπου περίοδο το φως της δημοσιότητας θα δει και μια νέα μπαταρία για EV η οποία αναμένεται να εξασφαλίζει με μια φόρτιση αυτονομία της τάξης των 1.000 χλμ.
Εκτός από τα αυτά, εξίσου καλά νέα έρχονται από το στρατόπεδο της Toyota Gazoo Racing, του αγωνιστικού βραχίονα των Ιαπώνων, ο οποίος επιμελείται επίσης όλες τις σπορ δημιουργίες τους που παίρνουν το δρόμο για τη γραμμή παραγωγής. Εν προκειμένω, όπως αποκαλύπτει σήμερα η ηλεκτρονική έκδοση του βρετανικού Autocar, η εταιρεία ήδη εξελίσσει μια ηλεκτρική εκδοχή της GR86, την οποία μάλιστα δοκίμασε πρόσφατα ο Πρόεδρος της εταιρείας, Akio Toyoda.
Mιλώντας σε εκπροσώπους του Τύπου στο περιθώριο του 24ωρου αγώνα αντοχής στο Le Mans της Γαλλίας, o ισχυρός άνδρας της Toyota είπε ότι οι βασικές προσδοκίες του για το αυτοκίνητο είναι ότι πρέπει να είναι τουλάχιστον εξίσου καλό στην οδήγηση με τα τρέχοντα μοντέλα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, τα οποία περιλαμβάνουν τα GR86, GR Supra, GR Yaris και GR Corolla.
«Το σημείο αναφοράς δεν είναι τι σύστημα μετάδοσης κίνησης έχει το αυτοκίνητο, αλλά πόσο διασκεδαστικό είναι να το οδηγείς. Είχα πραγματικά την ευκαιρία να δοκιμάσω ένα BEV GR. Η πρώτη προτεραιότητα για την κατασκευή αυτού του είδους των αυτοκινήτων είναι ότι πρέπει να είναι διασκεδαστικά στην οδήγηση, ανεξάρτητα από το σύστημα κίνησης που χρησιμοποιούν», είπε ο Akio Toyoda.
Ο Akio Toyoda είπε επίσης ότι η ηλεκτρική GR86 θα εξελιχθεί ώστε να έχει πολλά χαρακτηριστικά που συναντάμε σε αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, όπως συμπλέκτη και κιβώτιο ταχυτήτων.
«Η μεγαλύτερη διαφορά με άλλα BEV που αναπτύσσουμε είναι ότι, όταν βρίσκεστε στο BEV GR, μπορείς πραγματικά να ακούσεις τον θόρυβο του κινητήρα, ακόμα κι αν δεν μπορείτε να μυρίσεις τη βενζίνη. Υπάρχει επίσης χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων και συμπλέκτης. Αν έβαζες κάποιον στο αυτοκίνητο και του ζητούσες να το οδηγήσει και να μαντέψει το σύστημα μετάδοσης κίνησης, πιθανότατα δεν θα μπορούσε να σου το πει».
Το συγκεκριμένο σύστημα μετάδοσης εξελίσσεται ήδη από τους Ιάπωνες, και συγκριμένα από την ομογάλακτη Lexus, με τον σχετικό επιλογέα και τον συμπλέκτη να μην συνδέονται άμεσα με τον ηλεκτροκινητήρα αλλά να προσομοιώνουν τις αλλαγές ρυθμίζοντας την ροπή που παράγει η ηλεκτρική μονάδα.