top icon
Κόσμος

H Stellantis δοκιμάζει e-fuels σε 28 κινητήρες της

Η Stellantis ανακοίνωσε ότι ξεκίνησε τις δοκιμές e-fuels σε 28 κινητήρες της που χρονολογούνται από το 2014 έως και το 2019.

Οι συζητήσεις αλλά και οι δράσεις των κατασκευαστών γύρω από τα e-fuels συνεχίζονται καθώς στο «χορό» μπαίνει τώρα και η Stellantis η οποία ανακοίνωσε χθες ότι ξεκίνησε να δοκιμάζει τα συγκεκριμένα καύσιμα σε 28 κινητήρες της.

Η ανακοίνωση της Stellantis έρχεται στο φως λίγες μόλις εβδομάδες μετά την απόφαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης να ανοίξει το δρόμο για τη σταδιακή κατάργηση των αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής, με εξαίρεση όμως εκείνα που λειτουργούν με ηλεκτροκαύσιμα.

Η εξαίρεση, την οποία υποστήριξε μια σειρά χωρών με αιχμή του δόρατος την Γερμανία, χαιρετίστηκε από τους υποστηρικτές των e-fuels ως δείγμα «τεχνολογικής ελευθερίας», σε αντίθεση με άλλες που θεωρούν τη χαμηλή διαθεσιμότητα και το υψηλό κόστος των e-fuels ανασταλτικούς παράγοντες για την ευρεία διάδοσή τους.

E-Fuels - Ηλεκτροκαύσιμα - Hlektrokaysima

Η Stellantis ωστόσο φαίνεται να βρίσκεται στη… μέση, δηλώνοντας ότι δοκιμάζει τα e-fuels σε οχήματα προδιαγραφών Euro 6 που κατασκευάστηκαν από το 2014 έως το 2019 μελετώντας πως τα συγκεκριμένα καύσιμα αποδίδουν όσον αφορά τις εκπομπές καυσαερίων, την ισχύ του κινητήρα και την αξιοπιστία τους

Οι λύσεις που δοκιμάζονται από τον όμιλο θα μπορούσαν να εφαρμοστούν σε έως και 28 εκατομμύρια οχήματα της Stellantis, με πιθανή μείωση των εκπομπών CO2 στην Ευρώπη κατά 400 εκατομμύρια τόνους από το 2025 έως το 2050, ανέφερε η εταιρεία στις επίσημες ανακοινώσεις της.

«Η ευρεία υιοθέτηση των e-fuels θα προσφέρει στους πελάτες με υπάρχοντα οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης μια εύκολη και οικονομικά προσιτή επιλογή για την απανθρακοποίηση των οχημάτων τους», δήλωσε η Stellantis.

e-fuels

Παρά το ενδιαφέρον του ομίλου στα ηλεκτροκαύσιμα, η Stellantis επιβεβαίωσε τη δέσμευσή της ότι όλες οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ευρώπη θα απαρτίζονται από ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία από το 2030 και μετά.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Stellantis, Carlos, δήλωσε τον περασμένο μήνα ότι η απόφαση της Ευρώπης να επιτρέψει τη χρήση των e-fuels δεν άλλαξε τη στρατηγική ηλεκτροκίνησης της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρέπει μέχρι το φθινόπωρο να υποβάλει πρόταση για το πώς θα διασφαλιστεί ότι τα οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης που παράγονται από το 2035 και μετά θα λειτουργούν μόνο με e-fuels, μια διαδικασία στην οποία αναμένεται να συμμετάσχουν και εκπρόσωποι της βιομηχανίας.

Carlos Tavares - Stellantis

Τι είναι τα e-fuels;

Τα ηλεκτροκαύσιμα, ή αλλιώς τα e-fuels, είναι καύσιμα που δηνυτικά μπορούν να καταναλώσουν οι κινητήρες εσωτερικής καύσης, τα οποία παράγονται με τη σύνθεση των δεσμευμένων από την ατμόσφαιρα εκπομπών CO2 και του υδρογόνου που παράγεται με τη σειρά του με χρήση ανανεώσιμης ενέργειας ή ηλεκτρικής ενέργειας χωρίς εκπομπές CO2.

Επί της ουσίας, τα e-Fuels απελευθερώνουν CO2 στην ατμόσφαιρα όταν χρησιμοποιούνται σε έναν κινητήρα. Ωστόσο, το όλο… concept για τη χρήση τους είναι ότι αυτές οι εκπομπές είναι ίσες με την ποσότητα διοξειδίου του άνθρακα που αφαιρείται από την ατμόσφαιρα για την παραγωγή του καυσίμου – καθιστώντας το με τον τρόπο συνολικά ουδέτερο σε CO2.

Tα e-Fuels δεν παράγονται ακόμη σε ευρεία κλίμακα. Το πρώτο εργοστάσιο στον κόσμο άνοιξε στη Χιλή το 2021 με την υποστήριξη της Porsche και με στόχο την παραγωγή 550 εκατομμυρίων λίτρων ετησίως. Στις υπόλοιπες μονάδες περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων το Norsk e-Fuel στη Νορβηγία, που αναμένεται να αρχίσει να παράγει e-Fuels το 2024 με έμφαση στα καύσιμα αεροσκαφών.

Διαβάστε επίσης: Μπορούν τα e-Fuels να σώσουν τον κινητήρα εσωτερικής καύσης;

e-fuels

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ