Η Skoda έχει κατασκευάσει έως τώρα στην Τσεχία 100.000 μπαταρίες υψηλής τάσης, οι οποίες έχουν εγκατασταθεί σε ισάριθμα plug-in υβριδικά μοντέλα της – και όχι μόνο.
Η παραγωγή μπαταριών έλξης υψηλής τάσης στη γνώριμη μονάδα στη Mladá Boleslav της Τσεχίας ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο του 2019 και έκτοτε κλιμακώθηκε σταδιακά φτάνοντας αισίως σήμερα στις 100.000 μονάδες.
Σύμφωνα με την Skoda, για την κατασκευή μιας μπαταρίας χρειάζονται περίπου δύο ώρες. Κάθε συσσωρευτής ενέργειας, καθ’ όλη τη διαδικασία παραγωγής του, περνά από 66 διαφορετικούς πάγκους εργασίας εργασία – χαρακτηριστικό εδώ είναι το γεγονός πως κάθε μπαταρία που προορίζεται για plug-in υβριδικά μοντέλα της εταιρείας, αλλά και σε εκείνα των Audi, Seat και VW που βασίζονται στην πλατφόρμα MQB ξεκινά να κατασκευάζεται στη Mladá Boleslav κάθε 88 δευτερόλεπτα.
«Οι μπαταρίες μας δεν χρησιμοποιούνται μόνο στα Octavia iV και Superb iV αλλά επίσης στα plug-in υβριδικά μοντέλα των Audi, Seat και VW. Αυτήν τη στιγμή παράγουμε σχεδόν 800 μπαταρίες την ημέρα», δηλώνει ο επικεφαλής της παραγωγής εξαρτημάτων της μονάδας, Christian Bleiel.
Κάθε βάρδια στην εν λόγω μονάδα απαρτίζεται από 58 υπαλλήλους, οι οποίοι εργάζονται σε μια μονάδα συναρμογής μπαταριών με επιφάνεια περίπου 2.000 τ.μ. Σε αυτή «απασχολούνται» για τη μεταφορά των μπαταριών συνολικά 13 ρομπότ, τα οποία είναι σχεδιασμένα ώστε να διαχειρίζονται βάρη που κυμαίνονται μεταξύ 210 και 500 κιλών.
Σε συγκεκριμένα στάδια της γραμμής παραγωγής, τα επιμέρους στοιχεία των μπαταριών υποβάλλονται σε διάφορες επεξεργασίες, όπως για παράδειγμα στην εγκατάσταση μιας ειδική θερμοαγωγικής μεμβράνης η οποία βοηθάει στην ψύξη του συναρμολογημένου συστήματος μπαταριών. Επιπλέον, προστίθεται ένα υγρό ψυκτικό μεταξύ των μονάδων πριν το αριστερό και δεξί τμήμα της μπαταρίας ενωθεί σε ένα συμπαγές περίβλημα αλουμινίου.
Όπως αναφέρει η Skoda, οι συναρμολογημένες πλέον μπαταρίες υποβάλλονται σε έλεγχο πριν από την εγκατάσταση στο όχημα που περιλαμβάνει το απαραίτητο «check» στο κύκλωμα ψύξης.