Τρία νέα ηλεκτρικά SUV αποκάλυψε η αμερικανική Rivian σε μια προσπάθεια… τόνωσης του ηθικού αλλά και του ενδιαφέροντος τυχόν επενδυτών.
Η Rivian, η αμερικανική κατασκευάστρια εταιρεία ηλεκτρικών οχημάτων, δηλώνει έτοιμη να εισέλθει και στην ευρωπαϊκή αγορά με δύο νέα ηλεκτρικά crossover που εντυπωσιάζουν με την σχεδιασμό τους φέροντας την ονομασία R2 και R3, με το τελευταίο να διαθέτει μάλιστα μια πιο σκληροτράχηλη off-road παραλλαγή με την ονομασία R3X.
Take a 360-degree tour of R2. pic.twitter.com/euyJkScRYq
— Rivian (@Rivian) March 7, 2024
Αυτή η παραλλαγή θα διατίθεται με τρεις ηλεκτροκινητήρες, διάταξη που είδαμε να υιοθετούν μοντέλα όπως το Lucid Air Sapphire και το Tesla Model S Plaid. Όπως φαίνεται και στις σχετικές φωτογραφίες «φορά» ελαστικά για χρήση εκτός δρόμου που προεξέχουν από το αμάξωμα.
Το νέο Rivian R3X αποκαλύφθηκε μαζί με το «απλό» R3 και το μεγαλύτερο crossover R2, το οποίο θα είναι το πρώτο από τα τρία νέα μοντέλα που θα εισαχθεί στην αγορά. Όπως ανακοίνωσε η αμερικανική εταιρεία, το R2 θα κυκλοφορήσει στις ΗΠΑ στο πρώτο εξάμηνο του 2026 και αργότερα και στις υπόλοιπες.
Το μήκος του R2 είναι 4,7 μ., με το ύψος και το μεταξόνιό του να φτάνουν αντίστοιχα τα 1,7 μ. και 2,9 μ.
Τα νέα crossover της Rivian θα είναι διαθέσιμα με τρεις διατάξεις κινητήριων συνόλων. Η βασική θα είναι πισωκίνητη, με έναν ηλεκτροκινητήρα, ενώ το «παρών» θα δίνει και μια τετρακίνητη με δύο ηλεκτρικά μοτέρ. Οι πιο «καυτές» εκδόσεις θα έχουν έναν επιπλέον ηλεκτροκινητήρα, στον πίσω άξονα, όπως στην περίπτωση του πιο περιπετειώδους R3X.
Οι διαθέσιμες μπαταρίες θα είναι δύο εξασφαλίζοντας και στις δύο περιπτώσεις ταχύτητα φόρτισης από το 10 στο 80% σε λιγότερο από 30 λεπτά. Ωστόσο, η χωρητικότητά τους δεν ανακοινώνεται.
Για το μεγαλύτερο R2 η Rivian ανακοινώνει ότι η μέγιστη αυτονομία θα φτάνει τα 480 χλμ., ενώ οι εκδόσεις με τρεις ηλεκτροκινητήρες θα είναι σε θέση να επιταχύνουν από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο λίγο παραπάνω από 3 δλ. Θα διαθέτει μάλιστα «ενισχυμένες» δυνατότητες αυτοματοποιημένης οδήγησης διαθέτοντας 11 κάμερες και 5 ραντάρ. Από τη μεριά του, το μικρότερο R3 έχει μεταξόνιο μικρότερο κατά 135 χλστ. σε σχέση με το R2,