To πρωτότυπο αγωνιστικό Porsche Mission R των 1.088 ίππων είναι ηλεκτρικό και δίνει με σαφήνεια το στίγμα των μελλοντικών προθέσεων της γερμανικής εταιρείας αναφορικά με μια αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση της «πολιτικής» Cayman.
Το πρωτότυπο Porsche Mission R αποτελεί μια ενδιαφέρουσα περίπτωση καθώς «φωτογραφίζει» όχι μόνο τον τρόπο με τον οποίο το γερμανικό εργοστάσιο «βλέπει» τους αγώνες του μέλλοντος, αλλά και τη μορφή ενός σπορ αυτοκινήτου ευρείας παραγωγής με ηλεκτρική καρδιά που κατατάσσεται στην κατηγορία της…. σημερινής Cayman.
Επί της ουσίας, η πρωτότυπη Mission R αποτελεί καρπό της συνεργασίας της Porsche Motorsport και της Porsche Design, χρησιμοποιώντας κάτω από τις μεταλλικές της επιφάνειες προηγμένες λύσεις στον τομέα της ηλεκτροκίνησης.
Για την περίσταση, την κίνηση προσφέρουν δύο ηλεκτροκινητήρες, ένας στον εμπρός και ένας στον πίσω άξονα. Στο «standard mode», η συνδυαστική ισχύς των δύο μονάδων είναι 680 ίπποι (580 kW), ενώ στο «special stage qualifying mode», η παραπάνω τιμή εκτοξεύεται στους 1.088 ίππους (800 kW) – πιο συγκεκριμένα, ο εμπρός ηλεκτροκινητήρας αποδίδει στο μέγιστο των δυνατοτήτων του 320 kW (435 ίππους) και ο πίσω κατ’ αντιστοιχία 480 kW (635 ίππους).
Σύμφωνα με της Porsche, σε καθεστώς πλήρους ισχύος, η Mission R είναι σε θέση να επιταχύνει από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο 2,5 δλ. αναπτύσσοντας τελική ταχύτητα που φτάνει τα 300 χλμ./ώρα.
Η απαιτούμενη ηλεκτρική ενέργεια… πηγάζει μέσα από μια μπαταρία με χωρητικότητα κοντά στα 80 kWh, η οποία υποστηρίζεται από ηλεκτρικό κύκλωμα 900V. Η μέγιστη ισχύς φόρτισης του συσσωρευτή φτάνει στην εντυπωσιακή τιμή των 340 kW, ενώ για το «γέμισμα» σε ταχυφορτιστή από το 15% στο 80% της μέγιστης δυναμικής της ολοκληρώνεται σε μόλις 15 λεπτά.
Η Mission R διαθέτει στο «σώμα» της μια νεότερη εκδοχή των ενεργών αεροδυναμικών βοηθημάτων Porsche Active Aerodynamics (PAA), ενώ το «παρών» δίνει και το σύστημα DRS (Drag Reduction System), με… έμπνευση από την F1, το οποίο βρίσκεται στο εμπρός ρύγχος και στην πίσω αεροτομή, η οποία μπορεί να ρυθμιστεί σε δύο θέσεις.
Από εκεί και πέρα, το αμάξωμα του πρωτότυπου είναι σε μεγάλο βαθμό κατασκευασμένο από βιώσιμα υλικά, όπως το πλαστικό ενισχυμένο με φυσικές ίνες (NFRP), το οποίο χρησιμοποιείται εκτενώς και στο εσωτερικό της Mission R, όπως στα εσωτερικά πάνελ των θυρών, στο πίσω διαχωριστικό και στο κάθισμα.
Σε ότι αφορά το μέγεθος του Mission R, η δήλωση της Porsche είναι απολύτως ενδεικτική των προθέσεών της: «Με μήκος 4.326 χιλιοστά, η Porsche Mission R είναι ελαφρώς μικρότερη από την τρέχουσα σειρά της 718 Cayman, αλλά είναι αισθητά φαρδύτερα, στα 1.990 χλστ., και με εξωτερικό ύψος 1.190 χιλιοστά είναι επίσης σημαντικά χαμηλότερη».
Από εκεί και πέρα, το κόκπιτ εστιάζει στον οδηγό σε όλα τα επίπεδα. Μια εργονομικά τοποθετημένη οθόνη μεταξύ των χειριστηρίων στο τιμόνι προβάλει τα απαραίτητα στοιχεία και δεδομένα κατά τη διάρκεια του αγώνα. Η οθόνη πάνω από την κολώνα του τιμονιού δείχνει τις εικόνες από τις κάμερες που έχουν πάρει τη θέση των «παραδοσιακών» καθρεπτών τόσο στο εσωτερικό όσο και στις εξωτερικές επιφάνειες.