Η Porsche θα παρουσιάσει στις αρχές του καλοκαιριού την ανανεωμένη εκδοχή της «911», στην γκάμα της οποίας θα περιλαμβάνεται για πρώτη φορά στα χρονικά μια υβριδική έκδοση με ηλεκτροκινητήρα στον εμπρός άξονα.
Η Porsche μπαίνει ολοένα και πιο βαθιά στην ηλεκτρική κινητικότητα. Εκτός από τις… διαδεδομένες πλέον plug-in υβριδικές εκδόσεις των Panamera και Cayenne, η γερμανική εταιρεία έχει ήδη στις τάξεις της την αμιγώς ηλεκτρική Taycan, που πρόσφατα μάλιστα ανανεώθηκε, ενώ έτοιμη για τους ανά τον κόσμο δρόμους είναι πλέον και η πολυσυζητημένη, εδώ και αρκετά χρόνια, ηλεκτρική Macan.
Με δεδομένο το γεγονός ότι ο αντικαταστάτης της 718 Cayman, η οποίος θα παρουσιαστεί το 2025, θα είναι ένα αμιγώς ηλεκτρικό κουπέ, από το «δόγμα» εξηλεκτρισμού δεν θα μπορούσε να γλιτώσει ούτε η αειθαλής «911», η οποία θα προσθέσει στη γκάμα των διαθέσιμων παραλλαγών της, ήδη από τις αρχές του προσεχούς καλοκαιριού, μια υβριδική έκδοση (η οποία θα είναι και η πρώτη εξηλεκτρισμένη «911» εδώ και έξι σχεδόν δεκαετίες) όπως επισήμως επιβεβαίωσε πρόσφατα ο CEO των VW Group και Porsche, Oliver Blume.
Με αφορμή μάλιστα την έλευση της νέας «911» Hybrid, η Porsche σκοπεύει να αθροίσει αρκετές ακόμα αλλαγές στο εμβληματικό κουπέ της. Κυρίως σε επίπεδο αισθητικής και λειτουργικότητας στο εσωτερικό.
Η νέα Porsche 911 Hybrid…
… θα είναι το τέταρτο νέο μοντέλο της εταιρείας που θα παρουσαστεί μέσα στο 2024 μετά τις νέες Panamera, Taycan και Macan EV, η οποία θα ξεκινήσει να διατίθεται πριν από τα τέλη της χρονιάς που διανύουμε.
Η εξηλεκτρισμένη, νέα Porsche 911 πρόκειται να κάνει το επίσημο ντεμπούτο της με την μορφή μιας τετρακίνητης έκδοσης συνδυάζοντας μια τροποποιημένη εκδοχή του γνωστού υπερτροφοδοτούμενου 6κύλινδρου κινητήρα της Porsche με έναν ειδικά σχεδιασμένο ηλεκτροκινητήρα που θα βρίσκεται εγκατεστημένος στο «συγκρότημα» του εμπρόσθιου άξονα. Ο βενζινοκινητήρας θα παρέχει κίνηση στους πίσω τροχούς, ενώ ο ηλεκτροκινητήρας θα κινεί εκείνους του εμπρός άξονα.
Την ίδια στιγμή, μια ενσωματωμένη μίζα/γεννήτρια των 48V θα βρίσκεται εγκατεστημένη στο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη της Porsche παρέχοντας έξτρα ισχύ αλλά και την απαραίτητη ηλεκτρική… τάση για τη λειτουργία των βοηθητικών συστημάτων της νέας 911 Hybrid.
Το όλο πακέτο θα υποστηρίζεται από ηλεκτρικό κύκλωμα 400V που αναμένεται να παράγει τα δικά του αποθέματα ενέργειας χρησιμοποιώντας τον κινητήρα ως γεννήτρια – σε λειτουργία παρόμοια με αυτή ενός συστήματος range extender – καθώς και μέσω αναγεννητικής πέδησης, καθιστώντας έτσι περιττή την ανάγκη για εξωτερική φόρτιση.
Η ηλεκτρική ενέργεια θα αποθηκεύεται σε μια ειδικά εξελιγμένη και ελαφριά, όπως υπόσχεται η Porsche, μπαταρία ιόντων λιθίου με ενεργειακό περιεχόμενο πολύ μικρότερο σε σχέση με τους συσσωρευτές που χρησιμοποιούνται από τη Ferrari και τη Mercedes-AMG στα plug-in υβριδκά μοντέλα τους, και ικανότητα ταχείας φόρτισης και εκφόρτισης της ενέργειας.
Προς το παρόν δεν υπάρχουν επίσημα στοιχεία αναφορικά με τη συνδυαστική απόδοση του νέου υβριδικού συστήματος της 911 Hybrid. Ωστόσο, σχεδόν βέβαιο είναι ότι η Porsche θα προσφέρει τη νέα βενζινοηλεκτρική μονάδα σε μια σειρά διαφορετικών επιπέδων απόδοσης – κατά τα πρότυπα των Turbo-E Hybrid και Turbo S E-Hybrid που έχουν ήδη κάνει την εμφάνισή τους στις Cayenne και Panamera.
Και οι υπόλοιπες νέες Porsche 911;
Προτού η πραγματικά ολοκαίνουργια και ένατη κατά σειρά γενιά της «911» δει τα φώτα της δημοσιότητας αργότερα μέσα στην τρέχουσα δεκαετία, η Porsche αναμένεται επίσης να λανσάρει τον υβριδικό διάδοχο της GT2 RS – ο οποίος ήδη φημολογείται ότι θα αποδίδει πάνω από 800 ίππους.
Αυτό το επίσης «μικτό» σύστημα μετάδοσης κίνησης της νέας 911 GT2 RS εξελίχθηκε σε στενή συνεργασία των Porsche και Porsche Motorsport με την Rimac, την γνωστή εταιρεία από την Κροατία στην οποία η γερμανική εταιρεία από τη Στουτγάρδη κατέχει μερίδιο που φτάνει πλέον 45%.
Από εκεί και πέρα, οι εκδόσεις Carrera και Carrera S της ανανεωμένης «911» θα διατηρήσουν τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα μπόξερ των 3,0 λίτρων, αλλά δεν έχει ακόμα επιβεβαιωθεί εάν θα υιοθετήσουν το ήπιο υβριδικό σύστημα των 48 V που έχει εξελίξει η Porsche σε συνεργασία με τη Valeo.
Σύμφωνα με τις έως τώρα πληροφορίες, η 911 GTS είναι πιθανό να «φορέσει» τον ατμοσφαιρικό 6κύλινδρο κινητήρα των 4,0 λίτρων που χρησιμοποιείται στην 718 Cayman GT4 στη θέση του σημερινού υπερτροφοδοτούμενο 3λιτρου κινητήρα.
Τον 4λιτρο κινητήρα θα διατηρήσει και η σκληροπυρηνική έκδοση GT3 της νέας 911, η οποία, όπως και η GT2 RS, δεν αναμένεται να διατεθεί σε μεγάλες… ποσότητες με αποτέλεσμα να επηρεάζει σημαντικά τις μέσες εκπομπές ρύπων του ανανεωμένου σπορ κουπέ μοντέλου της Porsche.