Η Nissan τραβά ξανά την πρίζα της ομογάλακτης Datsun εξαιτίας της μειωμένης δημοτικότητας των μοντέλων της στις αναδυόμενες ανά τον κόσμο αγορές.
Η Datsun ήρθε ξανά στο εμπορικό προσκήνιο της παγκόσμιας αυτοκινητικής σκακιέρας ύστερα από σχετική απόφαση του πρώην Διευθύνοντα Συμβούλου της Nissan, Carlos Ghosn, το 2014 έχοντας ως στόχο τη διάθεση σε αναδυόμενες ανά τον κόσμο αγορές και χώρες – όπως η Ινδία, το Καζακστάν, η Νότια Αφρική, η Ρωσία και ο Λίβανος – οχημάτων χαμηλού κόστους και τιμές με αφετηρία τα 5.000 δολάρια.
Ωστόσο, το 2020 η Nissan προχώρησε στη διακοπή της παραγωγής μοντέλων με το σήμα Datsun στην Ινδονησία και τη Ρωσία, ενώ τώρα έχει σταματήσει να κατασκευάζει το Redi-Go στο εργοστάσιό της στο Chennai της Ινδίας.
Οι πωλήσεις της μάρκας Datsun μειώθηκαν από τις 87.300 μονάδες που καταγράφηκαν παγκοσμίως το 2016 σε μόλις 6.400 πέρυσι.
«Στο πλαίσιο της στρατηγικής παγκόσμιας μεταμόρφωσης της Nissan, η εταιρεία εστιάζει σε βασικά μοντέλα και τμήματα της αγοράς που αποφέρουν τα μέγιστα οφέλη στους πελάτες, τους συνεργάτες αντιπροσώπων και την επιχείρηση», ανέφερε η ιαπωνική εταιρεία σε σχετική της ανακοίνωση.
Η Nissan θα διαθέσει το εναπομείναν απόθεμα των αυτοκινήτων Datsun και θα προσφέρει πλήρη εξυπηρέτηση για το υπάρχον πάρκο οχημάτων της εταιρείας.
Η Nissan ξεκίνησε να πουλά επιβατικά αυτοκίνητα υπό τη σκέπη της ονομασίας Datsun το 1931 έως και το 1986. Το όνομα Datsun προέρχονταν από την επωνυμία του προκατόχου της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας DAT Motor Vehicle. Αρχικά, η ονομασία της ήταν «Datson», δηλαδή «son of DAT» ή διαφορετικά «ο γιος του DAT». Σύμφωνα με τη Nissan, το όνομα άλλαξε σε «Datsun», επειδή το «son» σημαίνει επίσης «απώλεια» στα ιαπωνικά.