Το CX-80 είναι η νέα ναυρχίδα της Mazda και συνάμα ένα 7θέσιο SUV που τροφοδοτείται είτε από ένα plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης, είτε από τον γνωστό 6κύλινδρο ντίζελ των 3,0 λίτρων των Ιαπώνων.
Η Mazda αποκαλύπτει σήμερα το νέο CX-80, το δεύτερο από τα νέα μοντέλα για την ευρωπαϊκή γκάμα της ιαπωνικής εταιρείας που βασίζεται στην πλατφόρμα Large Product Group. Και, συνάμα, το πρώτο 7θέσιο της εταιρείας μετά το 5 MPV.
Ως εκ τούτου, ειναι το πλέον ευρύχωρο μοντέλο στην ευρωπαϊκή γκάμα της Mazda και συνάμα η νέα της ναυαρχίδα. Με μήκος σχεδόν 5 μέτρα και μεταξόνιο πάνω από 3 μέτρα, το Mazda CX-80 είναι μακρύτερο, ψηλότερο και έχει σημαντικά μεγαλύτερο μεταξόνιο από το CX-60. Σε συνδυασμό με τα δύο καθίσματα της τρίτης σειράς, που όταν δεν είναι απαραίτητα για την μεταφορά επιβατών, μπορούν και αναδιπλώνονται στο πάτωμα του αυτοκινήτου, το CX-80 θα είναι διαθέσιμο με δυνατότητα επιλογής τριών διαμορφώσεων για τη δεύτερη σειρά. Σε αυτές περιλαμβάνεται και η επιλογή δύο ξεχωριστών καθισμάτων για τη δεύτερη σειρά των καθισμάτων, τα οποία μπορούν να περιστραφούν, είτε με κεντρική κονσόλα που διατρέχει όλο το μήκος της καμπίνας, είτε με «διάδρομο».
Oι τεχνολογίες με τις οποίες έχει προικίσει η Mazda τη νέα της ναυαρχίδα περιλαμβάνουν τρία νέα χαρακτηριστικά: έναν νέο, ενσωματωμένο φωνητικό έλεγχο της Alexa, ένα νέο υβριδικό σύστημα πλοήγησης που συνδυάζει τα πλεονεκτήματα, τόσο των offline, όσο και των διαδικτυακών υπηρεσιών, καθώς και νέο Trailer Hitch View που χρησιμοποιεί την κεντρική οθόνη και προηγμένα γραφικά για να βοηθήσει τον οδηγό κατά το χειρισμό του οχήματος, έχοντας και ένα τρέιλερ στο πίσω μέρος.
Το νέο CX-80, αρχικά, είναι διαθέσιμο με δύο επιλογές όσον αφορά το σύστημα μετάδοσης κίνησης: την e-Skyactiv PHEV, που συνδυάζει έναν 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα και έναν ηλεκτροκινητήρα, ενώ διαθέσιμη θα είναι και μια ντίζελ έκδοση που τροφοδοτείται από τον 6κύλινδρο σε σειρά e-Skyactiv D της Mazda, σε συνδυασμό με το ήπια υβριδικό σύστημα M Hybrid Boost 48V της εταιρείας.
Η έκδοση e-Skyactiv PHEV έχει συνδυαστική απόδοση 327 ίππων (241 kW), ενώ η μέγιστη ροπή της φτάνει τα 500 Nm, προσφέροντας επιτάχυνση από 0 στα 100 χλμ./ώρα σε 6,8 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 195 χλμ./ώρα. Η αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία της έκδοσης φτάνει τα 60 χλμ., η μέση κατανάλωση, σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP, τα 1,6 λιτ./100 km και oi εκπομπές CO2 μόλις τα 36 g/xlm. Με τη σειρά της, η πετρελαιοκίνητη έκδοση αποδίδει 254 ίππους, επιταχύνοντας από 0-100 χλμ./ώρα σε 8,4 δευτερόλεπτα.
Και οι δύο εκδόσεις συνδυάζονται τόσο με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων όσο και με το σύστημα τετρακίνησης i-Activ της Mazda. Το Mazda Intelligent Drive Select (Mi-Drive) προσφέρει επίσης μια επιλογή από τέσσερις λειτουργίες οδήγησης (συν τη λειτουργία EV για το PHEV), όπως έχει ήδη εισαχθεί στο CX-60. Από εκεί και πέρα, η πλατφόρμα που έχει χρησιμοποιηθεί στο νέο CX-80 ενσωματώνει μια διάταξη ανάρτησης με διπλά ψαλίδια εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω.
Από εκεί και πέρα, η γκάμα των συστημάτων υποβοήθησης οδηγού i-Activsense του νέου CX-80 περιλαμβάνει μεταξύ άλλων Cruising & Traffic Support (CTS) με νέα έκδοση λογισμικού στα Unresponsive Driver Support και Smart Brake Support (SBS) με νέο Head-on Collision Μitigation και Emergency Lane Keeping (ELK), με νέο σύστημα αποφυγής κυκλοφοριακό φόρτου.
Όπως ανακοινώθηκε, οι παραγγελίες για το νέο Mazda CX-80 θα ξεκινήσουν το Μάϊο.