Το νέο Kia EV5 είναι το τρίτο κατά σειρά ηλεκτρικό μοντέλο «νέας κοπής» της κορεάτικης εταιρείας.
Στα τέλη του περασμένου Μαρτίου η Kia είχε παρουσιάσει την πρωτότυπη μορφή του νέου EV5 και σήμερα την τελική μορφή του τρίτου κατά σειρά ηλεκτρικού μοντέλου «νέας κοπής» το οποίο βλέπει το φως της δημοσιότητας μετά τα EV6 και EV9.
Όπως υποδηλώνει το όνομά του, πρόκειται για ένα μικρότερο σε μέγεθος EV σε σχέση με το πρόσφατα αποκαλυφθέν EV9, αλλά… ταυτόσημο σχεδόν σε ότι αφορά τη σχεδιαστική φιλοσοφία «Opposites United» της εταιρείας, η οποία θα καθορίσει το αισθητικό ύφος όλων των μελλοντικών μοντέλων της.
Το Kia EV5 έχει σχεδιαστεί για την Κίνα και αρχικά θα κατασκευαστεί εκεί για την εγχώρια αγορά, Ωστόσο, βέβαιο είναι ότι αργότερα -ενδεχομένως μέσα στο 2024- θα είναι διαθέσιμο και στην Ευρώπη. Το σίγουρο είναι ότι αναλυτικές λεπτομέρειες για το λανσάρισμα σε «επιλεγμένες παγκόσμιες αγορές», όπως αναφέρει η ίδια, θα πραγματοποιηθεί σε ειδική εκδήλωση που θα πραγματοποιηθεί τον προσεχή Οκτώβριο.
Επί της ουσίας, το νέο EV5 δεν αποτελεί παρά την ηλεκτρική εναλλακτική σε σχέση με το παρομοίου μεγέθους Sportage, ακριβως όπως συμβαίνει με το μεγαλύτερο EV9 σε σχέση με το Sorento. Όπως όλα μαρτυρούν, το «μεσαίο» EV των Κορεατών θα βρει απέναντί του ηλεκτρικά μοντέλα όπως το Skoda Enyaq, τη Mercedes EQB και το επερχόμενο μέσα στο 2024 νέο Ford Explorer.
Η επίδραση του επταθέσιου EV9 είναι εμφανής όσον αφορά τη σιλουέτα του EV5. Χαρακτηριστικό εδώ είναι το αμάξωμα δύο όγκων και το επιθετικό μπροστινό μέρος όπου κυρίαρχο στοιχείο είναι η tiger nose. Η Kia δηλώνει εμφατικά ότι το νέο EV5 «συνδυάζει άψογα τη σχεδίαση, την εξαιρετική ευελιξία και την άνεση για να προσφέρει ένα αρμονικά ισορροπημένο όχημα».
Τα χαρακτηριστικά του σχεδιασμού που ξεχωρίζουν, σύμφωνα με την Kia, είναι οι κολόνες D, οι οποίες «αναδεικνύουν την οικογενειακή πρακτικότητα του EV5» δίνοντας έμφαση στον διαθέσιμο χώρο στο πίσω κάθισμα και το πορτμπαγκάζ, ενώ η πίσω αεροτομή έρχεται να ενισχύσει την αεροδυναμική απόδοση.
Το εσωτερικό του Kia EV5
Το εσωτερικό έχει σχεδιαστεί γύρω από την ιδέα ότι «τα σύγχρονα νοικοκυριά θεωρούν πλέον το εσωτερικό ενός EV-SUV όχι απλώς ως ένα μέρος για να κάθονται με ασφάλεια και άνεση όταν ταξιδεύουν από το σημείο Α στο σημείο Β, αλλά ως living room».
Το ταμπλό, το τιμόνι και το σύστημα infotainment μοιάζουν αρκετά με εκείνα που συναντά κανείς στο EV9, με το ψηφιακό σύμπλεγμα να φιλοξενεί την οθόνη εμπρός από το οπτικό πεδίο του οδηγού και την κεντρική οθόνη αφής και μια σειρά από φυσικά κουμπιά και διακόπτες που παραμένουν «ζωντανά» ελέγχοντας βασικές λειτουργίες. Όπως και με άλλα νέα μοντέλα της Kia, το EV5 θα διαθέτει τη δυνατότητα over-the-air ενημερώσεων λογισμικού.
Χωρίς καμία αναφορά στις διαστάσεις, η Kia τονίζει ότι το νέο EV5 θα διαθέτει ατμοσφαιρικό φωτισμό 64 χρωμάτων με λειτουργία dimmer, εύκολη πρόσβαση στo σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, ενώ ευρεία αναμένεται να είναι η διαθέσιμη γκάμα χρωμάτων, σχεδίων και υλικών ταπετσαρίας στο εσωτερικό.
Τα περιστρεφόμενα καθίσματα που είδαμε στο Concept EV5 έχουν… εξαφανιστεί, όπως και οι πίσω πόρτες που ανοίγουν προς τα πίσω. Αξίζει εδώ να σημειωθεί ότι το «παρών» δίνει μια διάταξη εμπρός καθισμάτων (σε στυλ πάγκου), με τη βάση του καθίσματος του συνοδηγού να εκτείνεται πάνω από την κεντρική κονσόλα, εκεί όπου συνήθως βρίσκεται το παραδοσιακό υποβραχιόνιου.