Η αλλαγή πλεύσης της Γερμανίας υπογραμμίζει τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν πολλές ευρωπαϊκές χώρες όταν σχεδιάζουν το πλήθος των δημόσιων υποδομών φόρτισης που στόχο έχουν να ενθαρρύνουν τη διάδοση της ηλεκτροκίνησης.
Με σχετικά… αθόρυβο τρόπο η Γερμανία φαίνεται να εγκαταλείπει τον δεδηλωμένο στόχο της να εγκαταστήσει 1.000.000 σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων στους δρόμους της έως το 2030. Ποιος είναι ο λόγος; Σύμφωνα με τους κυβερνώντες, η τάση των ιδιοκτητών EV να φορτίζουν στο σπίτι!
Εκπρόσωπος του υπουργείου Μεταφορών της Γερμανίας δήλωσε ότι, παρά το γεγονός ότι ο στόχος για 1.000.000 σταθμούς φόρτισης εντός της γερμανικής επικράτειας έως το 2030 εξακολουθεί να υφίσταται ως επίσημη πολιτική της χώρας, πλέον δεν αντικατοπτρίζει τις τεχνολογικές εξελίξεις και τις μεταβαλλόμενες προτιμήσεις των ιδιοκτητών EV καθώς θα οδηγήσει στην κατασκευή δημόσιων σταθμών φόρτισης που τελικά θα χρησιμοποιούνται ελάχιστα.
Αυτή τη στιγμή η Γερμανία έχει περίπου 85.000 σταθμούς φόρτισης που είναι προσβάσιμοι στο κοινό, και από αυτούς σχεδόν το ένας στους πέντε είναι σταθμοί ταχείας φόρτισης. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων στη μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης επιλέγουν να έχουν φορτιστές στο σπίτι, με περίπου 10 ιδιωτικές εγκαταστάσεις να αναλογούν σε κάθε δημόσιο σημείο φόρτισης.
Η αλλαγή του στόχου, αν μη τι άλλο, υπογραμμίζει την πρόκληση που αντιμετωπίζουν πολλές ευρωπαϊκές χώρες όταν σχεδιάζουν δημόσιες υποδομές για την ενθάρρυνση της ηλεκτρικής κινητικότητας.
«Συνολικά, οι υποδομές και η έγκαιρη καταγραφή των αναγκών μπορεί να είναι μια αρκετά δύσκολη διαδικασίας», δήλωσε ο Ryan Fisher, αναλυτής υποδομών φόρτισης στο BNEF, ο οποίος εκτιμά ότι η Γερμανία θα χρειαζόταν περίπου 450.000 σταθμούς φόρτισης μέχρι το τέλος της δεκαετίας. «Αν καταλήξεις να έχεις 1 εκατομμύριο φορτιστές, τελικά θα έχεις πάρα πολλούς. Ο αριθμός των ταχυφορτιστών είναι αυτός που έχει σημασία προκειμένου να καθοριστεί πόσους φορτιστές χρειαζόμαστε συνολικά».
Κινούμενος στο ίδιο μήκος κύματος, ο Stefan Gelbhaar, εκπρόσωπος της κοινοβουλευτικής ομάδας των Πρασίνων και υπεύθυνος για την πολιτική στον τομέα των μεταφορών, δήλωσε: «Είναι σημαντικό να επανεξετάζουμε αυτόν τον στόχο ξανά και ξανά, ειδικά υπό το φως των τεχνολογικών εξελίξεων».