Σύμφωνα με πηγές που επικαλείται το ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters, η κινεζική Geely φέρεται να αγόρασε ποσοστό της Daimler σε μια προσπάθεια αναζήτησης εταίρων που θα αποτελέσουν για τους ιδιοκτήτες της Volvo Cars το άρμα για περεταίρω διείσδυση στην αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Μέχρι και αυτή τη στιγμή, ο ακριβής αριθμός των μετοχών που φέρεται να απέκτησε η Geely μέσα από τη δευτερεύουσα αγορά παραμένει άγνωστος, αν και βέβαιο θεωρείται πως η συμμετοχή της κινεζικής εταιρείας στο μετοχικό σχήμα της Daimler θα είναι μικρότερη του 3% ούτως ώστε να μην απαιτηθεί έγκριση από τις ρυθμιστικές αρχές της Γερμανίας. Η παραπάνω εξέλιξη έρχεται ως συνέχεια των αποτυχημένων, όπως απεδείχθη, προσπαθειών της Geely, η οποία αυτή τη στιγμή έχει στο χαρτοφυλάκιο της την Volvo, την London Taxi, της Lynk&Co, τμήμα της Volvo Trucks καθώς και το πλειοψηφικό πακέτο στη βρετανική Lotus- να αποκτήσει τον περασμένο Νοέμβριο μερίδιο στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία της τάξης του 5%.
Από τη μεριά τους εκπρόσωποι της Daimler επανέλαβαν χθες με δηλώσεις τους πως καλωσορίζουν κάθε ενδιαφέρον μακροπρόθεσμων επενδυτών προσθέτοντας με έμφαση πως οποιεσδήποτε σημαντικές αλλαγές στη μετοχική δομή της εταιρείας θα δημοσιευτούν στην ιστοσελίδα της.
Κύκλοι προερχόμενοι από το εσωτερικό της κινεζικής εταιρείας ανέφεραν σε διεθνή μέσα πως η Geely επιθυμεί να έχει πρόσβαση στην τεχνολογία της Daimler στον τομέα των συσσωρευτών ενέργειας (μπαταρίες). Την ίδια στιγμή, υψηλόβαθμα στελέχη της δεν κρύβουν τη φιλοδοξία τους να δημιουργήσουν εντός έδρας μια κοινοπραξία με την Daimler που θα εστιάσει στην κατασκευή ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην πόλη Wuhan, την πρωτεύουσα της επαρχίας Hubei της Κίνας.
Εντούτοις, η Daimler δε δείχνει και τόσο… ενθουσιασμένη με τις παραπάνω προοπτικές, μιας και η συναφθείσα εδώ και καιρό σύμπραξή της με την κινεζική BAIC Motor Corp βρίσκεται εντός Κίνας σε καλό δρόμο. Και όχι μόνο, μιας και η Daimler έχει επεκτείνει τη σφαίρα επιρροής και προς το στρατόπεδο της κινεζικής επίσης BYD, μέσω της δημιουργίας κοινοπραξιών που αφορούν στην κατασκευή οχημάτων που διατίθενται στην εγχώρια αγορά αυτοκινήτου.
Σε κάθε περίπτωση, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων στην Κίνα πρέπει πάση θυσία να αυξήσουν την παραγωγή ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων πριν την εφαρμογή των νέων και «σκληρών» ποσοστώσεων που θα επιβληθούν από το Πεκίνο, το οποίο έχει θέσει ως στόχο τη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης αλλά και της εξάρτησης της χώρας από τα ορυκτά καύσιμα._Χ.Α.