X
Κόσμος

H Ευρώπη μειώνει τους πρόσθετους εισαγωγικούς δασμούς στα κινεζικής κατασκευής EV

Η Ευρώπη κάνει ένα βήμα πίσω ανακοινώνοντας τη μείωση των συντελεστών των προκαταρτικών δασμών που πρόκειται να επιβάλλει στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που παράγονται στην Κίνα και εν συνεχεία εισάγονται στις χώρες μέλη της ΕΕ.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή μείωσε τους προτεινόμενους πρόσθετους δασμούς σε πολλά από τα EV που εξάγονται στην Ευρώπη από την Κίνα, συμπεριλαμβανομένων μοντέλων από την Tesla, το VW Group, την BMW, την BYD, την Geely (βλ. μητρική εταιρεία της Volvo) και την MG Motor της SAIC.

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι πρόσθετοι δασμοί στις εισαγωγές κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων έρχονται να προστεθούν στους δασμούς ύψους 10% που ήδη επιβάλλει η ΕΕ στις κινεζικές εξαγωγές αυτοκινήτων.

Θυμίζουμε ότι οι οριστικοί δασμοί είναι προγραμματισμένο να εφαρμοστούν έως τις 30 Οκτωβρίου και θα ισχύουν για πέντε χρόνια.

Σε κάθε περίπτωση, οι προτεινόμενοι οριστικοί δασμοί υπόκεινται σε ψηφοφορία από τα 27 κράτη μέλη της ΕΕ. Αρκετές χώρες μάλιστα, συμπεριλαμβανομένης της Γερμανίας και της Ουγγαρίας, έχουν εκφράσει έντονες αντιρρήσεις με το εν λόγω μέτρο. Στο ίδιο μήκος κύματος κινούνται και πολλές ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες.

Οι τελικοί δασμοί θα εφαρμοστούν εκτός εάν μια «ειδική πλειοψηφία 15 μελών της ΕΕ που αντιπροσωπεύουν το 65% του πληθυσμού της ΕΕ τους καταψηφίσει».

Σε μια ψηφοφορία συμβουλευτικού χαρακτήρα που πραγματοποιήθηκε τον Ιούλιο, 12 χώρες υποστήριξαν τους προσωρινούς δασμούς, 4 ψήφισαν κατά και 11 απείχαν.

Το υπουργείο Εμπορίου της Κίνας έχει ξεκαθαρίσει ότι είναι «σθεναρά αντίθετο» στο μέτρο και σκοπεύει να λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα για την προστασία των κινεζικών εταιρειών. Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε σε ανακοίνωσή του, το προσχέδιο των πορισμάτων βασίστηκε σε «γεγονότα που καθορίστηκαν μονομερώς από την πλευρά της ΕΕ, και όχι σε γεγονότα που συμφωνήθηκαν αμοιβαία».

Τι άλλαξε στους συντελεστές και ποιοι κατασκευαστές επωφελούνται

Εν προκειμένω, σε ένα σχέδιο απόφασης που είδε τα φώτα της δημοσιότητα στις 20 Αυγούστου, η Εωρωπαϊκή Επιτροπή μείωσε στο 9% τον επιπλέον δασμό για τα Tesla Model 3 που εξάγονται στην Ευρώπη από το εργοστάσιο της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας στη Σαγκάη. Τον Ιούλιο, η Εωρωπαϊκή Επιτροπή είχε πει ότι θα εφαρμόσει δασμό 20,8% στις εισαγωγές της Tesla από την Κίνα.

Ταυτόχρονα, η ΕΕ μείωσε επίσης τους προκαταρκτικούς πρόσθετους δασμούς που επιβλήθηκαν στους μεγαλύτερους κινέζους εξαγωγείς στην Ευρώπη. Σε αυτούς περιλαμβάνονται η BYD (μείωση στο 17%), η Geely (μείωση στο 19%) και η SAIC (μείωση στο 36,3%). Οι νέοι συντελεστές είναι ελαφρώς χαμηλότεροι από ό,τι είχε ανακοινωθεί προηγουμένως.

Η BMW είπε ότι η κοινοπραξία της στην Κίνα, η οποία παράγει το ηλεκτρικό MINI, πληροί τις προϋποθέσεις για χαμηλότερο δασμό στα επίπεδα του 21,3%. Έτσι, η γερμανική εταιρεία χαιρέτισε την απόφαση της επιτροπής να τοποθετήσει την Spotlight Automotive, την κοινοπραξία της με την Great Wall Motors στην Κίνα για την παραγωγή των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων MINI, στο «γκρουπ» των συνεργαζόμενων εταιρειών.

Το Cupra Tavascan θα επωφεληθεί επίσης από τον χαμηλότερο συντελεστή 21,3%. Το ηλεκτρικό SUV κατασκευάζεται στο Hefei της Κίνας από την κοινοπραξία Volkswagen Anhui για λογαριασμό της Seat.

Άλλες εταιρείες που συνεργάστηκαν με την έρευνα της ΕΕ, όπως η Dongfeng Motor και η Nio, θα βρεθούν αντιμέτωπες με δασμούς ύψους 21,3%, ενώ εκείνες που δεν συνεργάστηκαν θα δουν πρόσθετη επιβάρυνση της τάξης του 36,3%.

Η Εωρωπαϊκή Επιτροπή είπε ότι ορισμένες κινεζικές εταιρείες σε κοινοπραξίες με αυτοκινητοβιομηχανίες της ΕΕ ενδέχεται επίσης να λάβουν χαμηλότερους δασμούς στις εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων που κατασκευάζονται στην Κίνα. Είπε επίσης ότι δεν θα επιβληθούν αναδρομικοί δασμοί.

Γιατί η Tesla έπεσε στα μαλακά

Η Tesla είχε ζητήσει επανυπολογισμό του δικού της συντελεστή, με βάση τις συγκεκριμένες επιδοτήσεις που είχε λάβει η εταιρεία. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είπε ότι είχε επαληθεύσει ότι η Tesla έλαβε λιγότερες επιδοτήσεις από την κινεζική κυβέρνηση σε σύγκριση με τους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων της χώρας που είχαν ερευνήσει οι Βρυξέλλες. Εξ ου και ο χαμηλότερος συντελεστής.

Πιο συγκεκριμένα, το μεγαλύτερο μέρος των επιδοτήσεων που έλαβε η Tesla αφορούσε την παροχή μπαταριών σε χαμηλότερη τιμή αγοράς. Μεταξύ άλλων κρατικών προγραμμάτων από τα οποία επωφελήθηκε η Tesla περιλαμβάνονται δικαιώματα χρήσης γης, μείωση του φόρου εισοδήματος καθώς και επιχορηγήσεις σε διάφορες μορφές, συμπεριλαμβανομένης μιας εθνικής επιδότησης που έλαβαν όλοι οι παραγωγοί-εξαγωγείς, ανέφεραν οι Ευρωπαίοι αξιωματούχοι.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!