Οι πωλήσεις των υβριδικών οχημάτων ξεπέρασαν εκείνες των ντίζελ στην Ευρώπη στο τρίτο τρίμηνο του έτους, ενώ μαζί με τα PHEVs και EVs, το μερίδιό τους φτάνει πλέον σχεδόν στο 40%.
Από τον Ιούλιο έως και τον Σεπτέμβριο του 2021, τα συμβατικά αυτοκίνητα που καταναλώνουν βενζίνη και ντίζελ συνέχισαν να χάνουν έδαφος στην αγορά της Ευρώπης, απορροφώντας σχεδόν πλήρως τον αντίκτυπο της συνολικής μείωσης των ταξινομήσεων νέων οχημάτων τους τελευταίους τρεις μήνες.
Πιο συγκεκριμενα, οι πωλήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων στη γηραιά ήπειρο συρρικνώθηκαν κατά 35,1% φτάνοντας τις 855.476 μονάδες, με το μερίδιό τους να μειώνεται από 47,6% το τρίτο τρίμηνο του 2020 στο 39,5% της αγοράς φέτος.
Τα αυτοκίνητα ντίζελ «χτυπήθηκαν» ακόμα περισσότερο, καθώς το μερίδιο αγοράς τους μειώθηκε κατά περισσότερες από 10 ποσοστιαίες μονάδες – και πιο συγκεκριμένα από 27,8% που ήταν στο Q3 2020, σε 17,6% το αντίστοιχο τρίμηνο του 2021. Αναλυτικότερα, οι ταξινομήσεις νέων πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά το ήμισυ σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση, από 769.922 μονάδες που πωλήθηκαν πέρυσι, σε 381.473 στο Q3 2021.
Κατά το τρίτο τρίμηνο του έτους, η ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία (BEV) στην Ευρωπαϊκή Ένωση αυξήθηκε κατά 56,7%, φτάνοντας συνολικά τις 212.582 μονάδες. Και αυτό, παρά τη συνολική μείωση των ταξινομήσεων νέων αυτοκινήτων κατά την περίοδο των τριών μηνών. Ως αποτέλεσμα, οι τέσσερις μεγάλες αγορές της ΕΕ σημείωσαν διψήφια ή και τριψήφια ποσοστιαία κέρδη στη συγκεκριμένη κατηγορία οχημάτων: Ιταλία (+122,0%), Γερμανία (+62,7%), Γαλλία (+34,6%) και Ισπανία (+21,8%).
Τα plug–in υβριδικά οχήματα (PHEV) αύξησαν επίσης το μερίδιό τους στις πωλήσεις αυτοκινήτων στην ΕΕ, με τις ταξινομήσεις τους να καλπάζουν κατά +42,6%, στις 197.300 μονάδες. Η Ιταλία σημείωσε την ισχυρότερη ανάπτυξη από τις τέσσερις βασικές αγορές, με τις πωλήσεις PHEVs να αυξάνονται στη γείτονα χώρα κατά 130,6% κατά το τρίτο τρίμηνο του 2021. Πίσω της ακολούθησαν η Ισπανία (+87,5%), η Γαλλία (+49,5%) και η Γερμανία (+ 37,5%).
Η ζήτηση για υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα (HEV) σημείωσε σημαντική αύξηση τους τελευταίους τρεις μήνες (+31,5%) και, με σχεδόν μισό εκατομμύριο πωλήσεις, παραμένουν το πιο δημοφιλές εναλλακτικό σύστημα μετάδοσης κίνησης από άποψη όγκου πωλήσεων στην κατηγορία Alternative Powered Vehicles. Αυτή η ανάπτυξη έλαβε επιπλέον ώθηση από τις αγορές της Κεντρικής Ευρώπης, όπου η ζήτηση για υβριδικά αυτοκίνητα αυξήθηκε κατά 69,3% από τον Ιούλιο έως και τον Σεπτέμβριο του 2021.
Οι πωλήσεις οχημάτων φυσικού αερίου στην Ευρωπαϊκή Ένωση σημείωσαν, σε αντίθεση, σημαντική πτώση κατά το τρίτο τρίμηνο (-48,8%), επηρεασμένες κυρίως από τη μείωση της ζήτησης στην Ιταλία (-39,0%), η οποία είναι παραδοσιακά η μεγαλύτερη αγορά για αυτόν τον τύπο οχημάτων. Οι εγγραφές αυτοκινήτων με υγραέριο, από την άλλη, αυξήθηκαν κατά 28,1%, φτάνοντας τις 62.574 μονάδες, με τις υψηλές επιδόσεις της αγοράς της Γαλλίας (+ 103,2%) να αντισταθμίζουν την πτώση στην Ιταλία (-4,7%).
Μερίδιο αγοράς – Ευρώπη – Q3 2021
Βενζινοκίνητα > 39,5%
Υβριδικά (HEV) > 20,7%
Ντιζελοκίνητα > 17,5%
Ηλεκτρικά με μπαταρία (ΒΕV) > 9,8%
Plug-in υβριδικά > 9,1%
Φυσικού αερίου > 0,4%
Άλλος τύπος καυσίμου > 2,9%