Η Ευρωπαϊκή Ένωση είναι έτοιμη να προτείνει την πλήρη μετάβαση σε οχήματα μηδενικών εκπομπών με χρονικό ορίζοντα το 2035 και να ενισχύσει τους στόχους για χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας σε μία προφανή προσπάθεια να ευθυγραμμίσει την οικονομία της με τους φιλόδοξους κλιματικούς στόχους.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σχεδιάζει να απαιτήσει μείωση των εκπομπών των νέων αυτοκινήτων που θα πωλούνται εντός της Ευρώπης κατά 65% από το 2030 και κατά 100% από το 2035 σε σύγκριση με τα επίπεδα του τρέχοντος έτους, σύμφωνα με έγγραφο της ΕΕ που επικαλείται σήμερα το Bloomberg.
Τα αυστηρότερα πρότυπα εκπομπών θα πλαισιωθούν, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, από κανόνες που θα υποχρεώνουν τις εθνικές κυβερνήσεις της ΕΕ να ενισχύσουν τις υποδομές φόρτισης οχημάτων.
Η αναθεώρηση των στόχων αποτελεί μέρος μιας δέσμης μέτρων για τη θέσπιση ενός αυστηρότερου στόχου για το κλίμα με χρονικό ορίζοντα το 2030, σύμφωνα με το οποίο τα αέρια του θερμοκηπίου από το σύνολο των δραστηριοτήτων στη γηραιά ήπειρο θα πρέπει να είναι χαμηλότερα κατά τουλάχιστον 55% σε σχέση με τα επίπεδα του 1990.
Σύμφωνα με το σχετικό έγγραφο που επικαλείται το Bloomberg, το πακέτο μέτρων της Κομισιόν, το οποίο θα παρουσιαστεί στις 14 Ιουλίου, θα περιλαμβάνει επίσης μια πρόταση για ενίσχυση του μίγματος «καθαρής» ενέργειας (βλ. ανανεώσιμες πηγές) που θα χρησιμοποιούν τα κράτη μέλη, σε 40% από 32% που είναι σήμερα, μέχρι το τέλος της τρέχουσας δεκαετίας.
Αν μη τι άλλο, η Ευρώπη επιδιώκει να ηγηθεί της παγκόσμιας μάχης ενάντια στην κλιματική αλλαγή, ώστε να γίνει η πρώτη ήπειρος μηδενικών εκπομπών στον κόσμο έως το 2050 στο πλαίσιο της «Πράσινης Συμφωνίας». Για να επιτύχει τον στόχο αυτό, τα κράτη μέλη, αλλά και το σύνολο της ΕΕ, θα πρέπει να αναθεωρήσουν κάθε πτυχή της οικονομίας τους, με τη μείωση των αερίων του θερμοκηπίου στις μεταφορές και τη βιομηχανία να αποτελούν τις μεγαλύτερες προκλήσεις.
Σύμφωνα με τις έως τώρα διαρροές, την επόμενη εβδομάδα η Κομισιόν θα αναθεωρήσει το καθεστώς φορολογίας στον τομέα της ενέργειας για να αποθαρρύνει τη χρήση ορυκτών καυσίμων.
Το πακέτο «Fit for 55» θα περιλαμβάνει επίσης πιο φιλόδοξους κλιματικούς στόχους σε ορισμένα κράτη μέλη.
Η προταθείσα νομοθεσία για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας αναμένεται να θέσει νέους στόχους για τη χρήση βιώσιμων καυσίμων στις μεταφορές, τη θέρμανση και την ψύξη, τα κτίρια και τη βιομηχανία.
Για να συμβάλλει στη μαζική διάθεση ηλεκτρικών οχημάτων, οι νομοθέτες θα απαιτήσουν από τα κράτη μέλη να διασφαλίσουν ότι τα σημεία φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων θα εγκαθίστανται τουλάχιστον ανά 60 χλμ. Την ίδια στιγμή, τα σημεία ανεφοδιασμού υδρογόνου θα πρέπει να είναι διαθέσιμα το πολύ ανά 150 χλμ.