top icon
Επικαιρότητα

H επιστροφή του περιστροφικού κινητήρα Wankel της Mazda

Η ιαπωνική εταιρεία μας δίνει μια πρώτη, επίσημη νύξη για την επικείμενη επιστροφή στο σύγχρονο αυτοκινητικό στερέωμα του περιστροφικού της κινητήρα.

Όπως είχαμε αναφέρει με πρόσφατη ανάρτησή μας, οι ουκ ολίγοι οπαδοί της Mazda εισέπραξαν στις αρχές περίπου της τρέχουσας χρονιάς μια ισχυρή δόση… απογοήτευσης με την είδηση ότι οι Ιάπωνες εξελίσσουν μια νέα γενιά του περιστροφικού τους κινητήρα, η οποία, όλως παραδόξως, δεν θα αποτελεί τη «βασική» μονάδα κίνησης κάποιου επερχόμενου σπορ μοντέλου της, αλλά μια γεννήτρια, κάτι σαν range-extender δηλαδή, για χρήση σε μελλοντικά υβριδικά ή και ηλεκτρικά της μοντέλα. Μάλιστα, σύμφωνα με έγκυρες πηγές, η ιαπωνική εταιρεία έχει ήδη καταθέσει προς κατοχύρωση στο αμερικάνικο γραφείο ευρεσιτεχνιών όχι ένα, αλλά δύο σχέδια που σχετίζονται με μελλοντικές εφαρμογές του Wankel κινητήρα της σε αυτοκίνητα περιορισμένων ή και μηδενικών εκπομπών ρύπων.

Η πρώτη αφορά στη διάταξη που χρησιμοποιείται στο Mazda 2 RE (Range Extender) και η δεύτερη σε μια σύγχρονη εκδοχή του περιστροφικού κινητήρα, σύμφωνα με την οποία ένας πρωτότυπος μηχανισμός θα συμβάλλει στην εύκολη επανεκκίνησή του σταματώντας τον συγχρόνως ακριβώς στη θέση του κύκλου καύσης που παρατηρούνται οι μικρότερες εκπομπές ρύπων.

Ο Jacob Brown, εκπροσωπώντας την ιαπωνική εταιρεία, επιβεβαίωσε με πρόσφατες δηλώσεις του ότι η Mazda προχωρά με γοργούς ρυθμούς τόσο τις μελέτες, όσο και στην εξέλιξη του περιστροφικού της κινητήρα ως range–extender παρουσιάζοντας μέσα στο 2019 ένα νέο ηλεκτρικό μοντέλο:

«Δεσμευόμαστε πως η Mazda είναι αφοσιωμένη στο να κατασκευάζει αυτοκίνητα που διαθέτουν οδηγοκεντρικό χαρακτήρα και υψηλές περιβαλλοντικές ευαισθησίες».

Θυμίζουμε πως η Mazda είχε καταθέσει προς κατοχύρωση στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού τον περασμένο χρόνο μια ευρεσιτεχνία βασισμένη στον κινητήρα Wankel που είχε ως τίτλο «Κινητήρας με περιστρεφόμενο έμβολο τοποθετημένος σε όχημα», η οποία, σε αντίθεση με τη σημερινή, είχε μια εντελώς διαφορετική φιλοσοφία και κατεύθυνση.

Σήμερα, η ιαπωνική εταιρεία, μέσα από το επίσημο ηλεκτρονικό έντυπό της, το γνωστό στους φίλους της μάρκας «Zoom-Zoom», επανέρχεται στο θέμα με αφορμή την 50η επέτειο του περιστροφικού της κινητήρα αναφέροντας τα εξής:

«Έχει περάσει μισός αιώνας από τότε που η Mazda παρουσίασε τον περιστροφικό κινητήρα στο Cosmo Sport ξαναγράφονας έτσι την ιστορία. Ο κύκλος του περιστροφικού κινητήρα δεν έχει φτάσει στο τέλος του. Χωρίς τον περιστροφικό κινητήρα ενδεχομένως να μην υπήρχε η Mazda. Και χωρίς την Mazda, είναι πολύ πιθανό ο περιστροφικός κινητήρας να μην έμμενε στην παραγωγή για σχεδόν μισό αιώνα».

Σε άλλη αναφορά του σχετικού κειμένου, η Mazda γίνεται πολύ πιο… αποκαλυπτική σε σχέση με το μέλλον του Wankel, αναφέροντας αυτολεξί τα εξής:

«Ο περιστροφικός κινητήρας μπορεί πράγματι να βρίσκεται αυτή τη στιγμή στα πρόθυρα της επιστροφής του. Ως πρωτεύουσα πηγή ενέργειας μπορεί να είναι συγκριτικά πιο διψασμένη καθώς οι στροφές αυξάνονται και πέφτουν και καθώς τα φορτία ποικίλουν. Αλλά σε σταθερές και βέλτιστες στροφές, όπως αυτές που βιώνει μια γεννήτρια, είναι ιδανικός. Έτσι δεν είναι περίεργο που η Mazda πειραματίστηκε με τη χρήση αυτών των υπέροχων μικρών κινητήρων –έχουν το ένα τρίτο του μεγάθους σε σχέση με έναν συμβατικό ντίζελ ή βενζίνης- ως γεννήτριες ισχύος ή ως rangeextenders».

Η συνέχεια των αναφορών της Mazda είναι εξίσου αποκαλυπτική με τα παραπάνω:

«Υπάρχουν και άλλες δυνατότητες για το μέλλον. Οι περιστροφικοί κινητήρες μπορούν να συνεργαστούν θαυμάσια με το υδρογόνο –το πιο άφθονο στοιχείο στο σύμπαν. Είναι πολύ καθαρό καθώς η καύση του παράγει μόνο υδρατμούς. Η Mazda δημιούργησε έναν στόλο πειραματικών υδρογονοκίνητων RX-8 για περιβαλλοντική μελέτη σε συνεργασία με την κυβέρνηση της Νορβηγίας».

Κλείνοντας, η Mazda αναφέρει στο σχετικό της σημείο-αφιέρωμα στα 50 χρόνια του Wankel κινητήρα της:

«Ανεξάρτητα από την τεχνική κατεύθυνση που θα πάρει στο μέλλον ο περιστροφικός κινητήρας, ένα πράγμα είναι σίγουρο: θα είναι κάτι το ωραίο. Ο περιστροφικός κινητήρας αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της Mazda. Η εξέλιξή του συνεχίζεται. Για την εταιρεία που εισήγαγε τους περιστροφικούς κινητήρες, τίποτα δεν μπορεί να αποκλειστεί για το μέλλον»._Χ.Α.

Στην ενότητα Περισσότερες φωτογραφίες που ακολουθεί μπορείτε να δείτε μερικά από τα πρωτότυπα της ιαπωνικής εταιρείας –και όχι μόνο- τα οποία κινούνταν από τον περιστροφικό της κινητήρα.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ