Μια ενδιαφέρουσα διάσταση στο τομέα της πέδησης δίνει η DS παρουσιάζοντας ένα ηλεκτρικό πρωτότυπο χωρίς συμβατικά φρένα. Το μόνο που μένει είναι να αποδειχθεί και ρεαλιστική…
Αντί να χρησιμοποιεί τους παραδοσιακούς δίσκους και δαγκάνες, το πρωτότυπο Ε Tense Performance που παρουσίασε η DS Automobiles καταφέρνει να επιβραδύνει χρησιμοποιώντας αποκλειστικά το αναγεννητικό σύστημα πέδησης με το οποίο εξοπλίζεται. Χρησιμοποιώντας τεχνολογία από τα μονοθέσια της μάρκας στη Formula E, το εν λόγω πρωτότυπο υιοθετεί δύο ηλεκτρικούς κινητήρες για να επιβραδύνει αναπτύσσοντας ισχύ πέδησης έως και 600 kW, σύμφωνα με το γαλλικό εργοστάσιο.
Η εταιρεία δηλώνει ότι, ενώ η αναγεννητική πέδηση είναι ήδη διαθέσιμη στα περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η τεχνολογία χρησιμοποιείται σήμερα για να «συμπληρώσει» τα συμβατικά φρένα. Αντίθετα, η DS διερευνά εάν η αναγεννητική πέδηση θα μπορούσε από μόνη της να είναι η μόνη μέθοδος για να επιβραδύνει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Η κατάργηση των συμβατικών φρένων, αν μη τι άλλο, θα αύξανε σίγουρα την ενεργειακή απόδοση. Ωστόσο, το αν το φρενάρισμα μέσω ανάκτησης θα παρείχε επαρκή στιγμιαία δύναμη για να επιβραδύνει ένα αυτοκίνητο σε κατάσταση ακινητοποίησης έκτακτης ανάγκης, μένει να φανεί.
Σε κάθε περίπτωση, η DS δεν έχει δώσει στη δημοσιότητα καμία πληροφορία για τις αποστάσεις φρεναρίσματος του E Tense Performance δηλώνοντας απλώς τα παρακάτω:
«Το αναγεννητικό φρενάρισμα είναι ένας πολύ ισχυρός τρόπος όχι μόνο να επιβραδύνει το όχημα αλλά και να συμβάλλει στη βελτίωση της απόδοσης της μπαταρίας. Το DS Ε Tense Performance ανεβάζει την τεχνολογία σε ένα νέο επίπεδο, με το αναγεννητικό φρενάρισμα που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για την επιβράδυνση του οχήματος».
Αξίζει να σημειωθεί ότι το πρωτότυπο χρησιμοποιεί τους ίδιους ηλεκτρικούς κινητήρες που συναντάμε στο ηλεκτρικό μονοθέσιο της γαλλικής εταιρείας στην Formula E. Παρέχοντας ισχύ 815 ίππων, το E Tense Performance μπορεί να φτάσει τα πρώτα 100 χλμ/ώρα σε μόλις 2 δευτερόλεπτα και να φορτιστεί σε λιγότερο από 5 λεπτά εάν συνδεθεί σε φορτιστή 350 kW.
Το αν θα δούμε στον πραγματικό κόσμο το κομψό κουπέ αμάξωμα του DS E Tense Performance ή την τεχνολογία πέδησης που λειτουργεί μόνο με ανάκτηση, μένει να αποδειχθεί…