H DS αποφάσισε να επανευφεύρει την εμβληματική Citroen SM αποκαλύπτοντας σήμερα το πρωτότυπο Tribute.
Ένα από τα ουκ ολίγα εμβληματικά αυτοκίνητα στην ιστορία της Citroen είναι αναμφίβολα η SM – ένα αυτοκίνητο που τώρα επιστρέφει με έναν ιδιαίτερο θα έλεγε κανείς τρόπο.
Με δεδομένο ότι δεν αποτελεί μέλος της οικογένειας Citroen όπως το original μοντέλο που είδαμε στο πρώτο μισό της δεκαετίας του 1970, το πρωτότυπο SM Tribute φέρει τα σήματα DS, με στόχο να γιορτάσει μια δεκαετία από τότε που η DS Automobiles έγινε ξεχωριστή μάρκα κάτω από την εταιρική ομπρέλα του Groupe PSA – και πλέον μέλος της Stellantis από τις αρχές του 2021, μετά τη συγχώνευση του γαλλικού ομίλου με την FCA.
H SM Tribute, αν μη τι άλλο, διαθέτει μια ρετρό όσο και φουτουριστική συνάμα σχεδίαση, με την γαλλική εταιρεία να δηλώνει ότι οραματίστηκε την εμφάνιση του αυτοκινήτου σαν η SM να είχε παραμείνει στην παραγωγή μετά το 1975 και να «συνέχισε να εξελίσσεται τις τελευταίες πέντε δεκαετίες». Αντί για το γυάλινο πάνελ στο εμπρός μέρος της «αυθεντικής» SM, η νεότερη διαθέτει τώρα μια οθόνη 3D που λειτουργεί ως φωτεινή μπάρα. Με την κλασική SM να διαθέτει αναδιπλούμενους προβολείς, η σύγχρονη Tribute κοσμείται από λεπτές φωτιζόμενες λωρίδες LED…
Με μήκος 4.940 χλστ., πλάτος 1.980 χλστ. και ύψος μόλις 1.300 χλστ., η SM Tribute έχει αντίστοχο μέγεθος με την Citroen SM, αν και το αμάξωμά της «κάθεται» 35 χλστ. πιο κοντά στο έδαφος. Την ίδια στιγμή, αντί για τους τροχούς των 15 ιντσών, το νέο concept car της DS κοσμείται από εντυπωσιακές ζάντες 22 ιντσών, ενώ χαρακτηριστικά είναι και τα αεροδυναμικά τους καλύμματα.
Η DS δεν αναφέρει τίποτα αναφορικά με την παρουσία ή μη της πρωτοποριακής υδροπνευματικής ανάρτησης της Citroen SM στην SM Tribute. Επίσης, οι πλαϊνοί καθρέφτες που εδράζονταν στην πόρτα έχουν δώσει τη θέση τους σε κάμερες που είναι εγκατεστημένες στη βάση των κολόνων Α – προφανώς για λόγους αεροδυναμικής.
Στο εσωτερικό, μόνο η καμπυλότητα του ταμπλό και των καθισμάτων έχουν κάποια «ομοιότητα» με την αυθεντική SM. Αποτελώντας ένα φουτουριστικό πρωτότυπο, το εσωτερικό της SM Tribute είναι… φορτωμένο με οθόνες, ακόμα και στο τιμόνι.
Σε ότι αφορά την κινητήρια δύναμη, η DS δεν αποκαλύπτει κανένα στοιχείο.
Θυμίζουμε ότι η Citroen SM έπαιρνε κίνηση από έναν V6 κινητήρα της Maserati, με δεδομένο ότι από το 1968 έως και το 1975 η ιταλική εταιρεία βρίσκονταν υπό τον έλεγχο της γαλλικής.