Η Daimler πιστεύει ότι η νεότερη γενιά των plug-in υβριδικών μοντέλων προσφέρει πραγματικά οφέλη σε επίπεδο εκπομπών ρύπων παρά τις ενστάσεις διαφόρων περιβαλλοντικών ομάδων.
Ο επικεφαλής της Daimler Ola Kallenius υπερασπίστηκε με πρόσφατες δηλώσεις του τα plug-in υβριδικά αυτοκίνητα απαντώντας με τον δικό του τρόπο σε όλους όσοι αμφισβητούν την περιβαλλοντική φιλικότητα των εν λόγω οχημάτων.
Ως γνωστόν, ομάδες ακτιβιστών – και όχι μόνο – υποστηρίζουν ότι τα plug-in υβριδικά οχήματα, τα οποία συνδυάζουν ένα ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης της κίνησης με κινητήρα εσωτερικής καύσης, οδηγούνται ως επί το πλείστον σε μη ηλεκτρικό mode, με αποτέλεσμα σε πολλές περιπτώσεις οι εκπομπές CO2 να είναι υψηλότερες από εκείνες των συμβατικών οχημάτων, καθώς το μεγαλύτερο βάρος των PHEV τα καθιστά περισσότερο ενεργοβόρα.
«Βρισκόμαστε τώρα στην τρίτη γενιά αυτών των αυτοκινήτων, αλλά πολλές συζητήσεις για αυτά βασίζονται ακόμη σε δεδομένα που αφορούν την πρώτη γενιά όπου οι μπαταρίες ήταν μικρότερες και η εμβέλεια μικρότερη», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Ola Kallenius.
Και προσέθεσε:
«Πολλοί πελάτες μπορούν τώρα να οδηγούν από και προς τη δουλειά τους για ολόκληρη την εβδομάδα με ηλεκτρική ενέργεια».
Για παράδειγμα, η νέα plug-in υβριδική Mercedes C-Class μπορεί να κινηθεί ηλεκτρικά, χάρη στη μεγαλύτερη μπαταρία της, για 100 χλμ., τιμή διπλάσια σε σχέση με το παρελθόν.
H Daimler και οι προθέσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης
Τα σχόλια του επικεφαλής της Daimler σχετικά με την αποτελεσματικότητα των plug-in υβριδικών οχημάτων έρχονται σε συνέχεια των δεδηλωμένων προθέσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης να ξεκινήσει τη συλλογή δεδομένων σε ότι αφορά τις εκπομπές ρύπων στον πραγματικό κόσμο χρησιμοποιώντας συσκευές που θα είναι εγκατεστημένες στα νέα οχήματα.
Στόχος της επικείμενης αυτής απόφασης είναι να διασφαλιστεί ότι η κατανάλωση κατά την οδήγηση στον πραγματικό κόσμο και οι μετρήσεις πιστοποίησης που επιτυγχάνονται κατά τη διάρκεια της δοκιμών δεν αποκλίνουν.
«Όλοι γνωρίζουμε ότι χρειαζόμαστε μια τυποποιημένη μέτρηση για τις πιστοποιήσεις. Γι ‘αυτό περάσαμε στο πρωτόκολλο WLTP από το NEDC. Όμως, η κατανάλωση του καθενός μπορεί να διαφέρει ανάλογα με τον τρόπο που οδηγεί.
«Η ΕΕ θα παρακολουθεί αυτά τα δεδομένα, και θα το κάνουμε, διότι είναι προς το συμφέρον μας να βοηθήσουμε τους πελάτες μας να αξιοποιήσουν στο έπακρο την τεχνολογία», δήλωσε ο ισχυρός άνδρας της Daimler.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Hyundai Europe, Michael Cole, υπερασπίστηκε με τη σειρά του τα plug-in υβριδικά οχήαμτα σε συνέντευξή του στην Automotive News Europe, επισημαίνοντας την ηλεκτρική αυτονομία των 56 χιλιομέτρων του νέου Tucson PHEV.
«Είναι πιθανώς περισσότερο από αρκετή για να καλύψει την καθημερινή μετακίνηση των περισσότερων ανθρώπων στην Ευρώπη. Εξακολουθώ να πιστεύω ότι η τεχνολογία προσφέρει μείωση στις εκπομπές CO2 σε πραγματικούς όρους, με πολλούς πελάτες να τη χρησιμοποιούν για να ταξιδεύουν χωρίς εκπομπές για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα υπό τις σωστές συνθήκες», δήλωσε ο Michael Cole.