Η κινεζική CATL έγινε ο πρώτος μεγάλος κατασκευαστής μπαταριών αυτοκινήτων που παρουσίασε ένα νέο συσσωρευτή ενέργειας ιόντων νατρίου δηλώνοντας ότι σκοπεύει να τον κατασκευάσει σε ευρεία κλίμακα μέσα στο 2023.
Καθώς τα ηλεκτρικά οχήματα γίνονται όλο και πιο δημοφιλή, η ζήτηση για τα κύρια συστατικά των μπαταριών, και ιδιαίτερα το κοβάλτιο, έχει αυξηθεί κατακόρυφα. Το γεγονός αυτό έχει ωθήσει τους κατασκευαστές να αναζητούν εναλλακτικές λύσεις σε ότι αφορά τις τρεις βασικές και υπάρχουσες προς ώρας τεχνολογίες νικελίου-κοβαλτίου-αλουμινίου (NCA), νικελίου-κοβαλτίου-μαγγανίου (NCM) και φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LFP).
Τώρα, η κινεζική CATL (Contemporary Amperex Technology Ltd) μπαίνει ακόμα πιο δυναμικά στο παιχνίδι παρουσιάζοντας την πρώτη μπαταρία ιόντων νατρίου υψηλής τάσης, οι οποίες δεν περιέχουν λίθιο, κοβάλτιο ή νικέλιο.
Η CATL, ο κορυφαίος κατασκευαστής μπαταριών αυτοκινήτων της Κίνας, ο οποίος αποτιμάται σε αξία σε σχεδόν 200 δισεκατομμύρια δολάρια, παρουσίασε επίσης μια μπαταρία που ενσωματώνει χαρακτηριστικά που απαντώνται σε συσσωρευτές ιόντων νατρίου και ιόντων λιθίου.
H νέα μπαταρία ιόντων νατρίου της CATL
Η ενεργειακή πυκνότητα των νέων μπαταριών ιόντων νατρίου είναι ακόμα χαμηλότερη από αυτή των μπαταριών LFP, δήλωσε ο Huang Qisen, αναπληρωτής επικεφαλής του ερευνητικού κέντρου της CATL σε διαδικτυακή ενημέρωση, προσθέτοντας ωστόσο ότι συμπεριφέρονται «καλά» σε χαμηλές θερμοκρασίες και κατά τη διαδικασία ταχείας φόρτισης.
Η εταιρεία ανέφερε επίσης στην επίσημη ενημέρωσή της ότι η μπαταρία ιόντων νατρίου μπορεί να φορτιστεί σε θερμοκρασία περιβάλλοντος έως το 80% της μέγιστης χωρητικότητάς της σε μόλις 15 λεπτά.
Η υπάρχουσα έκδοση της μπαταρίας έχει ενεργειακή πυκνότητα της τάξης των 160 Wh/Kg, ενώ στόχος της CATL είναι η τιμή αυτή να διαμορφωθεί στο εγγύς μέλλον στις 200 Wh/kg.
Όπως υποστηρίζει η εταιρεία, η άνοδος της μπαταρίας είναι κατασκευασμένη από ένα πορώδες υλικό σκληρού άνθρακα, επιτρέποντας μεγαλύτερη αποθήκευση της ενέργειας και γρήγορη κίνηση των ιόντων νατρίου.
Η CATL, η οποία αποτελεί βασικό ανταγωνιστή της ιαπωνικής Panasonic και της LG Chem από τη Νότια Κορέα, έχει στις τάξεις της πάνω από 5.000 ερευνητές, δήλωσε ο πρόεδρος της, Zeng Yuqun.
Ανάμεσα στις αυτοκινητοβιομηχανίες που προμηθεύονται μπαταρίες από την CATL περιλαμβάνονται οι Tesla, VW και Geely.